• Sussi08

    Någon som ska ner i vikt till juli som vill hjälpas åt?

    Jag tänkte gå ner så snabbt som möjligt innan vårt bröllop i juli genom att träna och äta så rätt som möjligt dvs ingen kur el liknande. någon fler? Ska vi hjälpas åt? Jag är inne på max 15 kg men vi får se :)

  • Svar på tråden Någon som ska ner i vikt till juli som vill hjälpas åt?
  • Sussi08

    Men alla som går ner är förståss jätteduktiga!!! Jag gläds med er alla

  • EmmieK

    Hej hej! Jag slinker in här också, och följer era andras exempel

    Startvikt januari: 63,4
    Mål: 55 kg
    Väger nu: 62,1
    Viktnedgång hittills: - 1,3 (under 3 veckor)
    Fusk: Hamburgare i torsdags, vin både fre och lör
    Träning:Powerwalk mån, tors, lör. Gymmet tis.

  • varelse

    Startvikt december 2009: 89,5
    Mål: 75kg
    Väger nu: 85,9kg
    Denna veckans viktnedgång: -0,7kg
    Fusk: en kanelbulle och en käck i måndags, grillad macka i måndags (ska helst inte äta vitt bröd pga för mkt snabba kolhydrater)
    Träning: Vardagsmotion, en längre promenad på 40min samt styrketräning på 20min i torsdags, promenad på 40min i fredags samt i lördags.

  • sun moon

    Startvikt 75,8
    Mål: 65kg
    Väger nu: 74,8kg
    Denna veckans viktnedgång: -0,8kg
    Fusk: godis, vin och god (onyttig) mat fred och lördag
    Träning: 4 gånger, medeljympa, simning, core+ cross-traner 10min, afro.

  • källerudd

    Vad duktiga alla är!!!! Snart ny vecka och nya tag...Ja är motiverad och fundera på att leta reda på sambons gamla skidor och ge mig ut en sväng =)

    Men först ska jag leta reda på alla adresser till alla gäster..

  • soonAmrs

    Jag är oxå med i viktklubb och jag skulle kunna tänka mig att du måste äta mer. För äter du redan mindre än vad du ska, och sedan tränar bort ännu mer, så går ju din kropp på svält och då, så fort du äter nåt så lagras det i kroppen.. Tränar man mer så måste man äta mer ..


    Sussi08 skrev 2010-01-23 20:42:35 följande:
    Startvikt januari: 76,4kg (i måndags)Mål: 60kg (helst 60kg)Väger nu: 74,7kgDenna veckans viktnedgång: -0,4kg Fusk: lite vin och öl både fredag o lördagTräning: sön, tis, tors o lörd (30 min cykel el 20 min löparband + styrketräning + 30st situps varje gång)Vet inte varför det går så trögt. Äter mycket mindre nu och tränar ganska mycket men ändå händer inget. Inte heller när jag mäter mina mått... Enligt viktklubb som jag blev med i måndags äter jag lite mindre än vad jag ska...BORING!!!
  • soonAmrs

    Det finns ju även forum på viktklubb där det finns bra info, tips och insipration..

  • MissCuticle

    Startvikt:74 kg
    Målvikt:60 kg
    Väger nu:72,2 kg
    Skillnad sedan förra veckan:-1,8 kg
    Fusk: har hållt mig inom en viss kalorimängd varje dag, så nej, det har inte blivit något "fusk" på det viset..
    Träning: 30 min promenad 3 dagar + lite dansmatta

    Kommer nog inte att gå ner lika mycket nästa vecka, tyvärr. Satsar på i alla fall 1kg/vecka i fortsättningen.

    Lycka till i veckan nu!

  • JollyO

    Är nu ett halvt kilo från BMI 24,9! Hurra!
    Lite segare med viktminskningen nu och jag har varit lite yr de senaste dagarna. Har fuskat med grönsaker i lördags och kyckling igår. Ska ändå försöka en vecka till med pulver..!

  • tessomac

    Dags för rapportering:

    Startvikt: 88 kg (11/1)
    Mål: 60?65 kg (till midsommar, två veckor före bröllopet den 10/7)
    Väger nu: 80,8 kg (25/1)
    Förra veckans viktnedgång: -3 kg
    Fusk: Inget ? bara soppor/shakes från xtravaganza
    Träning: Ett par långpromenader i helgen och styrketräning idag. Räknas ett par timmar på Bröllopsmässan som motion?

    Bra vecka, jag är jättenöjd.

Svar på tråden Någon som ska ner i vikt till juli som vill hjälpas åt?