• Telis

    Livets viktiga och oviktiga frågor

    Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

    Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

    Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

    Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

  • Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Hattis

    Snorkis Neeej det är ju inte du som ska ha minuset! Skittant att vara så sen. *kramar om* (Har för mig att CB rekommenderar att man ska tala med barnmorska om man testat minus X antal dagar mellan varandra efter BIM. Har dock ingen teori varför. Själv har jag inte fått något vettigt svar när det inträffat för mig).

    Mugglan - Jag funderar på att testa i helgen och hoppas. Du hade väl så lågt HCG för ett tag sedan att du kan testa minus nu?

    BS - läskigt med bitsår på kinden!

    Vickan - försöker föreställa mig din pendlarsituation, hade själv 75 minuters pendling enkel väg till jobbet i flera år och tyckte att det var jobbigt. Men ett roligt jobb är värt mycket. Du funderar inte på att skaffa MC? (kanske lite knepig timing till vintern och med stor mage/bebis)

    Verkligen dags att gå och lägga sig om det ska bli sex timmars sömn. Ska försöka drömma lite om snö, är lite avis på er som redan har. Snöig vinter = hela världen blir en gigantisk leksak Godnatt tråden!

  • Hattis

    Hm, syftade alltså inte på något mer centralstimulerande än lite allmän skideufori

  • Snorkfröken77

    Hattis - Välkommen! Jag hoppas på minus för dig då om du så gärna vill ha ett Ja, jag ska ta tag i och ringa den galna BM idag, får se vad hon säger för fint idag *ironisk*

  • Snorkfröken77

    Vad mysigt det är med hantverkare som kommer tiiiidiiigt när man inte mår bra och bara vill sova *gäspar*

  • Fru E

    Snorkis-neeeej inte minus igen jädra skittant! Har inte vett att komma i tid om hon ska komma *muttrar*
    Vill du ha sällskap så kan vi vara under deppmanteln tillsammans om några dagar....

    Hattis-ohhhhhh MC dreglar!

  • Fru E

    Angående pendling så har jag lite mer än 60 minuter dörr till dörr vilket känns helt ok! Visst sen är vi väldigt fria med att vi inte måste sitta i huvudorten alla dagar i veckan på vår avdelning utan där vi är mest effektiva eftersom vi är ute i den stora världen så mycket.

    Idag sitter jag parkerad i soffan och ska få besök av väninna med 1 månaders liten flicka

    Tog förresten dag 21 blodprovet igår eftermiddag och fick även ta de till ivf *nöjd* maken fick även ta nu med

  • Snorkfröken77

    EA - Vad skönt att ni tagit proven nu, ett steg framåt

  • Fru E

    Snaily-jag hade tagit Pergo månaden innan ivf så vet du att tanten kommer ungefär som beräknat

    Snorkis-ja alltid "sparar" vi någon dag på att ha tagit proverna. Nu återstår remissen som jag inte får ringa om förrän när tanten kommit i januari. Men sköterskan som tog proverna var hur gullig och förstående som helst

  • Fru E

    Snorkis-tänkte på en sak, det kanske är en cysta (ofarligt) eller liknade som du fått som gör ont och fördröjer tanten...har för mig att Nenne fick det när hon tog Pergo och fick sen tant

  • nennesjuttioåtta

    Snorkis
    som EA skriver fick jag en cysta av pergon och då var min cykel 40 dagar lång. Jag märkte inget av den, mer än lite mensvärk, men det gjorde ju ondast av att testa minus. Så mensen kan ju vara sen av andra orsaker än graviditet, tyvärr.

    ååååh i måndags hade jag ett bra samtal med VDn och därefter fick jag en massa jobb så igår var en bra dag! Idag är jag lite lätt apatisk som vanligt men det känns skönt att det kanske kan börja lossna på jobbet.

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor