• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Oupsie

Ea, blä för svamp.

September, grattis till pickande hjärta .

Snorkis, men vad tusan, minus igen? Märkligt.

Lapinette, det låter intressant det du läser om.

Vickan, det verkar jobbigt att få ihop det med vaccineringen. Men nu skulle du ju jobba lite hemma. Går det inte att vaccinera dig en dag som du jobbar hemifrån?

Ego, känns som att jag har taggtråd i halsen. Bra att jag kan ?prata? lite med er för jag orkar inte prata på riktigt. Har inte tid att vara sjuk. Hunden tycker dock att det är mysigt att ha sällskap i soffan .

• Fru E

Oupsie-införskaffa Zyx eller Strepsils, gör gott för halsen även te med honung är bra

• Lapinette

Måste bara visa ett hus som är till salu. Har superpotential om man kan bortse från de blommiga tapeterna. Skulle bli yr i huvudet av att bo där. objekt.fastighetsbyran.se/Objekt/&ObjektGID=OBJ1010_706286304

• Snorkfröken77

EA & Ore - Fy f-n för svamp, har precis avslutat en behandling, har aldrig haft det i hela mitt liv förräns i år när vi drog i gång med försöken, en biverkan kanske?

Har ringt BM nu (ringde den andra, tur att vi har två på orten) hon lät väldigt fundersam och kunde inte ge någon förklaring, testen kan vara missvisande och kroppen kan helt plötsligt få sspel

• Snorkfröken77

grrr, kissen skickade iväg inlägget utan att jag var färdig, SÅ roligt att trampa på mattes tangentbord...

så iaf så fick jag tid nästa onsdag för att komma till henne och testa (antar jag) och kommer tanten innan dess var det bara att avboka, jätteskönt!

• Ore

Lappis: Ja, "problemet" som jag ser det är att hon blev gravid efter att ha varit ihop med en kille i fyra månader. För 3:e gången i sitt liv. Och då har utfallet för övriga förhållanden inte varit så lysande. Utöver det så bor de nu, två vuxna och tre barn, ett fjärde på väg, i en 3:a, och har inte haft någon framgång i husletande. Hon pluggar, och kommer bli klar när hon är i 6:e-7:e månaden, vet inte om hon har jobbat tillräckligt för att ha höjt sitt SGI över lägstanivån. De barn hon redan har, tycker jag dessutom har varit med om väldigt mycket de senaste åren. Sett mamma bli misshandlad av pappa, den äldsta har blivit utmobbad av sin tidigare styvpappa och har ganska dåligt självförtroende, flyttat fyra gånger på två år, byte av skola för den äldsta, byte från dagis till dagmamma, sedan till ett nytt dagis, och därefter skola för mellanbarnet och ännu ett nytt dagis för den yngsta. Under hela perioden mycket barnvakter (mormor, morfar, jag och en kompis) kvällar och helger för att deras mamma ska klara sig ekonomiskt. Dessutom ny styvpappa och nu är det styvpappan som har huvudansvaret för dem, eftersom deras mamma är gravid och jättetrött...

Men som sagt, oavsett om varje fiber i min kropp skriker nej, nej, nej, det här är bara naivt och dumt - fattar hon inte det...? Det ändrar ju egentligen ingenting rent praktiskt. Hon kommer ff vara gravid, trött, bo i en trea och ha ett lågt SGI. Och det är ju hennes eget val, även om jag blir besviken på att hon inte lärt sig av sina tidigare misstag...

• Snorkfröken77

September - Grattis till lilla hjärtat!

• Lapinette

Ore - låter jäkligt kämpigt! Preventivmedel kanske skulle ha varit en idé?

• Oupsie

Ea, dricker en massa te och stoppar i mig echinagard och strepsils.

Snorkis, vad skönt att du fick en tid för att kolla.

Lapinette, huset såg fint ut, bortsett från en del av tapeterna då .

Ore, jag förstår din frustration. Men som du säger, hon har valt själv och vad du än säger så kommer inte situationen förändras.

• Snorkfröken77

Ore - Det är tufft när man tycker sina syskon gör fel val...Jag är lite i en sådan sits också, men jag har insett att de måste göra sina misstag så får man vara där och stötta så mycket man kan om det går åt h-e. Deras val och deras liv även om man tycker de gör fel

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor