• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • nennesjuttioåtta

Ore
    ååh önskar jag kunde lova att jag istället skulle bli gravid så snabbt.

• Fru E

*surar*

Inte nog med att tanten kommer kommer någon gång denna veckan så verkar det som om jag åkt på svamp hela härligheten fylld av vitt grejs URK!

• nennesjuttioåtta

EA
    näjjj
    bläh! Usch, när jag åt p-piller hade jag svamp hela tiden, förutom när jag hade mens.

• Fru E

Nenne-jag hade aldrig svamp när jag åt piller eller annars heller men sen jag slutade med dem har jag haft det ett par gånger. Trots nakenfis sovning och tvätt med olja *mutter*

• Ore

Hmm, blev avbruten där, så jag postade ett inlägg med bara egogrejer.... Fy på mig.

Snorkis: Neeej, vad trist med minus. Trodde verkligen att du skulle bli nästa i den plusvåg vi alla hoppas på...

Semptember: Tjohooo vad kul med ett pickande hjärta!

EA: Skönt att ha proverna gjorda.

Snaily: Bullar låter riktigt mumsigt!

Nenne: Skönt att du får mer att göra på jobbet. Även om det känns märkligt att säga det, tror annars att de flesta skulle må bra av att ha litet mindre att göra---

• Ore
    nennesjuttioåtta skrev 2009-10-21 09:56:20 följande:
    Oreååh önskar jag kunde lova att jag istället skulle bli gravid så snabbt.
    Japp, hennes fertilitet hade varit bättre om någon annan hade... Det här är alltså fjärde barnet, hon har även gjort en abort och även fått ett mf. Alla tidigare graviditeter har varit "hoppsan". Den här LÄT planerad, vilket gör det hela ännu mer obegripligt i mina ögon...
  • Fru E

September-åhh vad härligt med ett pickande hjärta på rätt ställe

• Ore

EA: Tror också jag åkt på svamp Ska göra en raid till apoteket idag, tänkte jag...

Har för övrigt en öm, röd och hård bula där jag fick vaccinet igår. INTE mysigt... Men men, det var med som vanlig biverkning, så det går väl över får jag hoppas...

• Fru E

Ore-f-n för svamp! Sitter med nykladdad mus, har kräm hemma men inte vagitorier hoppas slippa trycka upp något utan att kräm räcker

• Lapinette

Ore - har inte hängt med från början gällande din syster. Vad är problemet med hennes graviditet? Har hon precis träffat killen ... ? Sorry, hänger som sagt inte riktigt med och hittar inte inlägget.

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor