• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Fru E

Tycker det är lite hemskt när man gör så här i syfte att rädda ett förhållande som inte är stabilt. Borde man inte istället ta tag i själva relationen?

• muggles

EA: du är inboxad du med

BS: jag tror att det kanske tog ett tag att ta det definitiva beslutet och det kan jag ju förstå. Det var ju när man inte visste varför de velade som man blev lite otålig (fast jag misstänkte skilsmässa från början, det var ngt mäklaren sa som antydde det utan att hon sa det direkt).

Lappis: ja jag har också tänkt på det, att de kanske trodde att ett "nytt projekt" skulle bli räddningen. Fy vad det låter jobbigt att flytta stup i kvarten! Bättre att satsa pengarna på familjerådgivning???

Har ni hört att samsovning ökar PSD (även om riskökningen är marginell)? Där fick jag vatten på min kvarn

• BrudSommar2006

Muggles, om det blir en till Iris så blir det definitivt samsovning här oavsett. Vore ju förstås trevligt om det inte blir en Iris... Fast det stod i artikeln att risken var störst om föräldern hade druckit, risken var också högre om man sov i en soffa än i sängen så jag är inte särskilt orolig.

• fru AM

Var det inte så att risken i princip BARA fanns om man sov i en soffa eller om föräldern druckit eller var drogpåverkad.

Medierna och alla undersökningar har skapat ett land av nervösa och oroliga föräldrar. Jag är definitivt en av dem.

• fru AM

Läste dock i morse att det är farligast upp till 6 månaders ålder. Alltid något.

• muggles

Jaha det där med soffan har jag inte hört/läst. Risken är ju ändå så otroligt liten oavsett. Jag oroade mig i princip aldrig för PSD när Moa var liten.

Själv har jag alltid sovit som sämst när Moa sovit i vår säng. Första natten på BB sov jag nästan ingenting för hon låg mellan oss och andades sådär ryckigt med uppehåll som nyfödda gör, och jag vaknade varje gång. Därmed missade jag den enda natten i början när hon sov hela natten... Hade hon legat i sin plastbunke istället tror jag att jag hade sovit bättre.

• BrudSommar2006

Muggles, aha så ni fick stanna på BB båda två? Jag var ensam med Iris och mitt ryggskott. Hoppas att man slipper det nästa gång i alla fall. Tror att hon sov i sin plastbunke till typ fyra eller nåt, sedan halvsatt jag och försökte amma i ett par timmar och räknade minuterna tills det var dags för nästa babysemp-dos! Sedan fick man ju vila ett par timmar igen.

• Liten med Mindre

Hej hej!
    En till som hamnat i förkylningsträsket. Är hemma med Mindre som oxå rosslar en del på mornarna - men sen är hon hur pigg som helst och sjunger sig igenom middagsvilan. Liiite jobbigt när jag själv är sega gumman. Nåja - jag kanske somnar till hennes sång.

Muggles - tur i oturen att paret skiljde sig. Fast jag hoppas det inte var några barn inblandade.

Snö - det vore lite mysigt! Hade Grynet varit planerad tidigare på vintern hade vi kanske vågat boka en stuga eller nåt. Nu blir det nog att stanna hemma o hoppas på snö i lagom mängd här.

Äsch - har inte så mycket att bidra med när snoret täpper till hjärnan. Choklad o kokostårtan var smarrig, men lite kokosig kanske. Äter fortfarande resterna - säkert något jag blir frisk på.

Kram!

• muggles

Liten: jag vet faktiskt inte om det var barn inblandade.

BS: japp vi fick stanna alla dygnen båda två, vi hade tur att det var låg beläggning just då trots att det var aug. De dagarna ammade jag i princip konstant. Men ngn ersättning fick hon inte förrän 3:e el 4:e dygnet när de såg att inte min mjölk kom igång som den brukar (BB är ju väldigt emot att ge ersättning). Herregud vad hungrig hon var då. De fick hämta en dos till. Sen sov hon 4h i sträck! Stackarn...

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor