• Telis

    Livets viktiga och oviktiga frågor

    Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

    Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

    Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

    Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

  • Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • snaily

    Freeeeeeeedaaaaaaaaaag!! Ledig sådan dessutom!

    Frejis
    Vad underbart att ni mår bra, efter alla turer som varit! Hoppas ni kommer förbi på söndag, spännande att se en alldeles ny Bumsis!

    Telis
    Dumma rygg!! Hoppas du får tid hos sjukgymnasten snart - jobbet får stå tillbaka till förmån för din nattsömn tycker jag...

    Ska packa ihop alla grejer nu och åka söderut - inga vinterdäck än på makens bil (som vi tar) så det lär bli snigelfart första biten - här snöade det lite igår kväll och det har frusit på så det är snorhalt på vägen!

  • muggles

    Frejis: iiiii, lät lite väl spännande med Bumsis trombocyter - vad mkt som kan gå fel! Men härligt att livet känns roligt nu!

    FREEEEEEEEEEEEEEEEEDAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAG!

  • muggles

    EA: grattis till mc-teorin!

    Snaily: man behöver inte alls ha ont el känna av ÄL. Själv har jag känt av den först efter min graviditet, innan kände jag aldrig ngt alls, utom att jag fick mer flytningar.

  • snaily

    Just packat ner skumpaflaskan men kanske ska slita upp den igen då! *klunkklunkklunkklunk*

  • nennesjuttioåtta

    äntligen fredag, fy sjutton vad jag ska sova i helgen!

  • Telis

    Jaja, gör mig avundsjuk bara med er jädrans skumpa. Hoppas ni får baksmälla.

    nenne, vad söt du är. Jag behöver verkligen lite massage nu. Jag ska verkligen försöka ta det lugnt men det är inte lät när det är så många saker som måste göras.

    Kör försiktigt, snaily! Här nere behöver ni inte oroa er för väglaget iallafall.

  • Snorkfröken77

    Oupsie - Grattis till en Bays!!! Det är en riktigt klassiker, bra val av mannen (eller han kanske fick lite hjälp? )Mulberry rekommenderar ju att man bara sprayar dem med Collonil waterstop (inköpes på NK i Sthlm eller Göteborg)men jag tycker inte det är optimalt, så jag smörjer dem först med läderbalsam och sen sprayar jag dem när det är dags att använda dem Bayswatern är extremt viktig att spraya innan man tar ut den först gången eftersom lädret i Bayswatern är väldigt känsligt för regn och det blir fula märken av det (som inte går att få bort).

    EA - Grattis till avklarat test, nu är du halvvägs!!!

    Frejis - Grattis igen, låter som att det var lite dramatiskt ett tag, så skönt att allt ordnat sig

    Hörrni, vad jag avskyr att gå och vänta på tantfan, inte blir det bättre heller att jag dessutom känner mig som jag tror Iris känner sig ibland, ingen förstår vad jag vill och inte jag heller, så blir jag arg och ledsen och gör omgivningen (läs maken) ledsen, bläääää....Om hon bara kunde komma så man kan gå vidare på en ny cykel.

  • BrudSommar2006

    Usch vilken dust vi hade med Iris i morse när vi skulle iväg till dagis, det slutade med att maken slängde in henne i bilen utan vare sig skor eller jacka. Det värsta är att det började så bra så jag går hela tiden och tänker på om vi hade kunnat göra något annorlunda för att behålla hennes goda humör. Saken var den att hon ville ta på sig skorna själv och vi fick inte hjälpa till. Bara det att hon strular ju bara och får aldrig på sig skorna och till sist börjar hon med annat, det är likadant varje gång. Till sist måste man ju ta på henne skorna för att vi ska iväg men man får aldrig det. Så man vet inte om man ska dra ut på det lite, lite till med förhoppningen att det kanske löser sig, eller om man ska slänga ner henne på golvet, sätta sig på henne och med våld ta på henne skorna redan från början. Bara det att skorna åker ju av igen om hon inte är med på noterna. Eller så ska man anta redan från början att det i alla fall kommer att gå åt skogen så lika bra att släpa ut henne till bilen redan från början. Fast då kommer det ju aldrig att bli bättre.

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor