• Telis

    Livets viktiga och oviktiga frågor

    Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

    Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

    Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

    Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

  • Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • fru AM

    Ore: såg inte om du fick något tips mot halsbränna? Gaviscon!
    Finns som tuggtabletter och som flytande. har bara testat tuggtabletterna (blir ett slemmigt skum i munnen - får man stå ut med någon minut ...) Tycker de hjälpte väldigt bra!

    Jag berättade om mitt pinsamma läkarbesök (när jag tvingade läkaren att klämma mig på brösten ...) för en mammakompis och hon började fnissa och sa att "det är ju precis som hon i Kvarterat Skatan vad hon nu heter" ... Kåta Gun! Ytterligare en som kopplar ihop mig med henne! Herregud - börjar jag BLI kåta Gun?

  • sweetstreet

    AM.


    kanske har du talanger som hittills varit helt dolda....

  • snaily

    AM
    När du börjar prata sådär flåsigt som Kåta Gun så är det nog dags att ta en kalldusch

    PB - hurra vad bra det verkar gå!

    Nu ska jag fortsätta rota i kattvar...

  • Ore

    Gaviscon noteras tacksamt, och ett besök på apoteket planeras in. Helst imorgon...

    Tror INTE att du påminner om kåta Gun för fem öre... Men jag har inte sett så mycket på kvarteret Skatan.

    Pippschema låter ju inte så spontant, direkt... EA, tror inte heller att din make klagar om det blir BJ istället

    PB: Tjohoo för höjningar! Hoppas det blir många fler!

    muggles: Håller tummarna för att det billigare huset ändå är för dyrt för de som tingat det, eller nåt liknande... I så fall kan du ju kanske komma hem från semestern som husägare (sånär som på någon/några namnunderskrifter, kanske...)

  • viktualia

    tjipp!

    PB - spännande med budgivning och villavagn på blocket! Om jag räknat rätt så är ni 50 papp från 1,3 mille nu?!?! Heja budgivningsgänget!!!

    Lappis - spännande att träffa din pappa igen!

    Sweetan - Sommarprat är riktigt bra underhållning! Det räddar mig nu när jag inte klarar av att läsa på bussen! Lyssnade på Morgan Alling idag och det var STARKT!!!

    Ego - är grymt less på åksjuka men mår riktigt ok. Har dock haft en galen dag på jobbet... ibland känns kraven på lilla mig större än vad nöden kräver.. men å andra sidan är det ju superskojiga utmaningar!! Är f ö gräsänka och isch vad dåligt jag sov i natt pga maken är på vift... tröttsamt...

    Annars kan jag även meddela att vi har blivit av med en bärande vägg och att balken nu är på plats! najs!

  • passionsblomman

    Vickan-du räknar alleles rätt.
    Nu står hoppet till morgondagen.

    Jag har just bokat en tågresa för min mamma från Östersund till Kalmar så hon kan komma och hälsa på mig i mitt sagohus.

    Jag har alldeles glömt att göra mat idag kom jag just på... Budgivning är en nervpärs.

    *går och tar lite fil och flingor*

  • FruCicci

    Hej

    idag har Cicci som alltid håller skenet upp fått en panik ångest attack på bvc
    Så de gav mig direkt en psykologtid och jag gick dit...
    Fy fan vad man kan må skit ibland.

    Ja ja.

    Spännand med Lappis pappa iaf och pbs husbudgivningsprocess.

    Iris är ju för trotsig Jag ler när du skrivet om baletten BS, och kan inte hjälpa det. Vi alla har mer eller Mindre problem meed barnen och ösnakr för en kort sekund något annat....

    jag har dock hållit mitt ord, sedan jag blev gravid med V har jag inte klagat på honom utan försökt vända allt i tänka annorliund och vara tacksam att jag har en sådan fin unge. men det kan komma att ändras så klart.

    AM, hoppas knölen visar sig vara ok. Jag hade gärna blkivit klämd på tuttarna av en manlig LÄKARE
    NICE!

    nehepp. lillan reagerade som victor inte så bra på 3 månaders spritorna o gnäller o är febrig o svullen, så nu får jag plöocka upp henne och återgå till mitt vitt vin, som smakar jäkligt bra.

    pussiluss

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor