• Telis

    Livets viktiga och oviktiga frågor

    Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

    Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

    Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

    Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

  • Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • BrudSommar2006

    Lapinette, pratar han svenska? Vår japanske granne pratar med en ryslig brytning, det är endast med lite god vilja som man förstår honom, men han är väldigt trevlig! Fast inte så mån om vare sig sitt hus eller sin trädgård. Törs inte tänka på hur det ser ut invändigt med tanke på hur resten ser ut, inklusive hans bil! Men som sagt, trevligare person får man leta efter!

  • BrudSommar2006

    Lapinette, jag menar det verkligen inte på något elakt sätt men jag tycker också att det här med adoptionen är så himla spännande så jag hoppas nästan att du inte går och blir gravid så att man får vara med till slutet av processen!

  • Lapinette

    BS - han har ju bott här i drygt 30 år så visst pratar han svenska dock är det med brytning och speciellt nu när han varit tillbaka i Japan under lång tid.

    Det låter supertufft med Iris. Hoppas det går över lagom tills den nya lilla tittar ut. Kan annars bli kämpigt.

  • muggles

    BS: Iris beteende är väldigt väl beskrivet i AWs bok, och där finns även "medicinen" Tja, kunde man få barn utan förlossning så skulle jag ju hellre skippa det men när det nu är nödvändigt så... Övht tycker jag att männen kommer undan alldeles för enkelt i processen - de slipper jaga plus, gravidkrämpor, MF, MA, X, förlossning, amningsstrul, ...

    Lappis: gött att det ändå rör på sig i processen, och nu kan du ju träna och dricka hur mkt vin du vill och äta massor av sushi (kall mat)!!! Roligt med din pappa också.

    PB: lycka till med budgivningen!

    Piggelin: jag tycker det låter alldeles för tidigt med en tvåa så tätt men det är ju jag det...

  • Lapinette

    BS - risken eller bord jag skriva chansen att jag ska gå och bli gravid känns ju jäkligt minimal.

  • BrudSommar2006

    Lapinette, ja men just därför!

    Muggles, ja blir det inte bättre med Iris framöver så får jag väl rota fram den där boken ur dess gömmor i mina föräldrars lada där den legat nedpackad sedan flytten!

  • passionsblomman

    Lappis, tackar ödmjukast för pottan. Den kan verkligen behövas, för härhemma vet man ju knappt vart man ska ta vägen. Jag KANSKE kräks i den istället om det är ok...

    Och nu har ett annant par höjt med 25 tusen och den första tjejen svarat med 25 till. Två andra par ska återkomma med sina bud imorgon! Så det har iallafall ökat med 50 tusen från vårt utgångsbud på någon timma.

    OCH nu har en tjej mailat om vagnen och hon tycker den är jättefin och vill komma och titta! Sa jag att jag lagt ut vår villavagn på Blocket också idag? eller var det i den andra tråden? *toatlt förvirrad nu*

    Sweet: KLART du saknar dina älsklingar! Och vad rolig du är som städar dig halvt fördärvad i rena saknaden!
    Man KAN äta praliner och kolla en soft film också när man är solo ifall du vill ha lite lugna tips på sysselsättnig...

  • BrudSommar2006

    Passionsblomman, du nämnde villavagnen men jag vet inte ens vad en sådan är?

  • Fru E

    Sweetan-bra att du har lugnat ner dig lite nu och njuter lite

    PB-klart det kommer fler bud, det här är ju bara början!
    Nu börjar du allt bli sugen på att åka ner till Malmö efter alla inviter

    BS-här är en till som anmäler sig till graviditet och förlossning, give me the pain!
    Skämt åsido gjorde du nog rätt i att gå ifrån Iris om hon inte "lyssnar", även om det är svårt i början. Hon måste lära sig att hon inte får bestämma allt.

    Snaily-aaaaaaawwwwwwww två gosiga valpar *smälter*

    Tinga-hurra för viktuppgång och slippa sonden någon dag

    EGO-idag fick jag 4 nya nålar, en på vardera foten vid stortån, en vid höger häl och en i ryggslutet. Dessa skulle tydligen öka på mensen och cirkulationen. Så länge jag inte hade så här lite mens varje månad så var det ingen fara sa han, fortsatte det i flera månader fanns det en kinesisk medicin som kunde hjälpa. Han satte även 3 st sugkoppar (tänk tjocka glödlampor som man fäster på huden med varm luft så det blir vakuum) på magen där nålarna brukar sitta. Även dessa skulle förbättra cirkulationen. Så har nu 3 röda fina cirklar på magen .
    Råden var desamma som alltid, stressa inte, var inte orolig, gå upp i vikt och träna.
    Min kollega på samma avd går ju även till honom och akun har nog pratat lite med henne (vilket är helt ok eftersom hon vet om att vi försöker) om min situation för han visste om att det var många på jobbet som nyligen fått smått. Därav att jag inte skulle stressa eller var orolig.

    Försöker fortfarande klura ut om det är "ofarligt" att ta Pergo denna månaden samtidigt med akupunkturen, dvs att de blir som ler och långhalm och inte avskyr varandra och sabbar kroppens återhämtning. Men de borde hjälpa varandra eftersom man går på akupunktur vid ivf samtidigt som man proppar i sig hormoner????

    Om ett par timmar är det övningskörning igen och sen grillning hos väninnan med BF nästa vecka

  • sweetstreet

    Å mugglan hur är det med dig nu gumman???
    Slutat blöda?
    'Mår du bättre eller är det fortfarande mycket upp och ner????
    Tänker mycket på dig även om jag inte alltid skriver det här

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor