• Telis

    Livets viktiga och oviktiga frågor

    Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

    Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

    Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

    Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

  • Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • BrudSommar2006

    Koko, vilket fint namn! Ni kör också med kungar?! Det är förresten en sån som kastade sand på Iris på dagis i förra veckan!

    Struligt med så många cyklar på vift här i tråden.

    Jag har spontanshoppat en rosenstav! Nu gäller det bara att hitta plats att gräva ner den, hoppas att den överlever vintern bara.

  • BrudSommar2006

    Vad har hänt med Telis, har hon gått och blivit sjuk? Är det någon som vet?

    Lapinette, har ni fått nys om någon kurs på engelska än?

    Trist att jag missar era luncher hela tiden men jag mår så illa så det är inte värt besväret att försöka ta sig in till stan och sitta på restaurang och hyperventilera! Hoppas att det släpper innan magen blir så stor att jag inte orkar ta mig in av den anledningen.

  • Fru E

    Äh såg ju nu Snaily att det var ledsna gubben uppe i inlägget som du menade, sorry...

  • fru AM

    Koko: Stort grattis igen! Vilket bloddrama! Vad kul med lillebrors namn - världens snyggaste pojknamn! Stor kram till dig och familjen.

    Intressant att läsa om ditt snitt och dagarna efter - tror det är ganska lika för många snittade. Vi får väl jämföra ärr sedan

  • Mrs  B

    Håller på att läsa ifatt......

    MSW
    Är bara i Växjö 3-4 gånger per termin eftersom jag läser på distans. Men någon gång kanske det funkar???
    Är i Växjö på fredag mellan 13-17.
    Ska vi inboxa???

    EA
    Skicka ett sms om du vill luncha imorgon och vilken tid.
    Jag sitter hemma och läser och sköter pappersarbete...

    BS
    Usch vilken hemsk historia!!!!!
    Gäller att akta sig för det mesta nu känns det som.

    koko
    Oj, vilken förlossning!!!!
    Skönt att det gick bra iaf och att ni mår bra!
    Ett stort grattis igen!!!!!!!!!!!!

    När jag kom in på förlossningen med Malte trodde jag två gånger att det var vattnet som gick men det var blödningar båda gångerna. Personalen sa att det var för att förlossningen gick så fort.
    När jag hade förvärkar med Malte 5 veckor innan han föddes fick vi samma rum på förlossningen som vi hade med Max.

  • BrudSommar2006

    Mrs B, haha, antagligen är det för att Iris är lite i otakt med ben och armar, hon håller ju precis på att växa ur 110 i tröjor men har precis vuxit i 104 i byxor! Det plus att hon är lite storfotad!

    AM, hur var det, var det samma personer som på festen?

  • MSW

    MrsB: Inboxade dig!

    Koko: Lät juh oerhört dramatisk, skönt att du ändå inte "Märkte av det" under tiden.. Då hade det nog känts obehagligare!
    Fint namn!

    Sen vet jag inte vad mer jag tänkt kommentera..
    Men innan jag ska ta tag i städningen ska jag vara lite mer ego: Ska träffa min läkare på tisdag (de ringde upp mig från sjukhuset igen sedan) så då får jag väl reda på mer hur det hela ska fungera.. Ojojoj!

    Idag kände jag mig ännu mer förvirrad i skolan, (pratade om första kursen) fast å andra sidan tycker jag alltid att det låter krångligt när man pratar OM kurser och kursplaner och så, brukar funka betydligt bättre när man väl jobbar med det.. Kändes dock väldigt skönt idag när jag visste bättre vad jag skulle bli av och kände igen några av folket!

    Nu städning!

  • snaily

    Telis - är du grön?
    Hur mår ni, hur är semestern?

    MSW, förvirringen går nog över snart!

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor