• Telis

    Livets viktiga och oviktiga frågor

    Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

    Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

    Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

    Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

  • Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • snaily

    Telis - lycka till på RUL nu! Fast behöver ju inte säga lycka till, det kommer ju gå SÅ bra!!

    LUGG var det här! Sjuuuukt ovant, har inte haft ordentlig lugg sen jag var 10-11 år tror jag! (Lagt bild som ny profilbild på fejjan.)

    Ska skynda till massagen nu.

    Fredagskram åt alla!!

  • Telis

    Muggles, jag tror som Ore. Din mormor var väl lite äldre och på något sätt hade du kanske vant dig vid tanken på att hon inte skulle finnas för evigt. Med ett nytt barn finns ju förhoppningar och förväntningar för ett helt liv. Även om man inte tänker så långt fram så är man ju ändå medveten om vad ett barn till innebär, för Moa, familjesemestrar, skolavslutningar, barnbarn och en massa annat. Precis som Ore sa så vet man ju att man går miste om något även om man inte vet exakt vad.

    Dessutom så är inte mängden gråt något mått på hur mycket man sörjer. Det bara blir olika, beroende på omständigheter, hur man mår just då osv. Man behöver inte ha dåligt samvete för att man gråter för lite eller för mycket!

  • muggles

    Ore: ja du har kanske rätt - jag har inte sett det så... Mkt att fundera på nu!

    Vänners ul gick bra iaf! Så skönt, nu vill vi inte ha fler dåliga besked i den här tråden på ett tag! Jag kan dricka en mun bubbel för att fira (känner eg inte för det men får väl offra mig...)

    Näste man till rakning kl 14!

  • Telis

    BS, men vad är det med folk som anordnar såna där aktiviteter på lördag morgnar?! Jag hör av min kollega också att dom får gå upp i svinottan på helgerna för att hinna till fotbollsmatcher och judoturneringar och annat. Jag ska anmäla Televinken till en schackkurs på kvällstid och ge honom en frimärkssamling att pyssla med så att vi får sova på helgerna.

  • muggles

    Telis: ja det är kanske så att mängden gråt inte betyder hur mkt man sörjer. Ni är så kloka här! *impad* Min mamma menar också att hormonomsvängningen i kroppen gör att man blir extra ledsen och det kan hon ju ha rätt i. Att det är en pärs när kroppen så brutalt ställer om sig från gravid till icke-gravid.

    Nenne: hohoooo... hur går det med sprutorna?! Kan du komma in och svära lite för mig?

  • muggles

    Telis: haha det är väldigt få barn som sover längre på kvällarna. Det finns vissa bebisar som sover länge på förmiddagen men tom de bebisarna brukar lägga om till att vakna tidigt när de blir lite äldre (läs 1 år). Nu har vi ju tur med Moa som ändå kan ligga och småsova till kl 8 på helgerna... Så en aktivitet kl 10 på lör förm känns faktiskt helt överkomlig för oss. Men jag vet ju inte hur tidig den där Plaskis är. Sedan är det ju frivilligt om man vill gå... Att turneringar börjar tidigt tror jag beror på att juniorerna får de tider som "blir över" i hallen.

  • muggles

    men är jag helt knäpp eller?! Var kom "kvällarna" ifrån??? morgnarna ska det ju vara

  • Ore

    Det är mycket lättare att vara klok åt andra än åt sig själv

    Skönt att Vänners UL har gått bra, snart är det Telis tur att se televinken vinka!

    Telis: Schack och frimärken. Jojo... Fast jag fattar inte heller varför allt ska behöva vara så tidigt...? (Och påminner mig om att jag brukar behöva gå upp vid 7-8 tiden på helgerna för att åka på tävlingar. Där kommer mitt lilla pyre få åka med, stappla sig runt miniknatbanor från ca 2 års ålder )

  • kängu

    Haha, jag är glad om jag får gå upp 7-8 Ore!!
    Vid 5-6 tiden bruka Ru tycka det är dags att gå upp... 7 kallas sovmorgon!!!
    Det är bara att gilla läget

  • kängu

    Observera att jag då varit uppe o stapplat några vändor på natten också! Fast nu har vi faktiskt lyckats minska ner det till en nattmatning, det är jag väldigt nöjd med

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor