• Svar på tråden Tantvarning 5
  • passionsblomman


    jag med! Jag har två olika små flaskor med champange i kylen exempelvis. Vi har FORTFARANDE inte skålat i skumpa för vår flytt, så ikväll skiter jag i alla anledninga som kan finnas att avstå, jag SKA ha champangeskålning i vårt nya hus.

    undrar vilken vi ska ta? jag är inte alls så bevandrad på just skumpa.

    Det ska bli vin till maten och Irish coffee efetr marängsvissen också. Vill du komma?

    Silver har vi inget, så det klarar sig än så länge utan det putset.

    Men det hade varit rätt kul med sådana där gamla fina silverbestick, sådana som har sand i skaften. Det är fint att duka med.
  • didis

    Skulle gärna komma men inte just den här helgen!

    Jag sitter i Jkpg och väntar på familjen, imorgon åker vi på bröllopsresan vi fick av mina föräldrar! Hela halva släkten ska rida islandshäst i morgon och sedan äta gott. Skitkul även om mina elaka kollegor tror att jag ska dyka upp som trauma-fall på måndagens rond så de får sitta och analysera mina ansiktsfrakturer! Haha! Jag kommer att välja den minsta yttepyttigaste hästen av alla!

    Men spara gärna lite marängsviss tills vi ses!

    Vad härligt att sitta i sitt nya hus och dricka skumpa! Ni får vira in er i filtar o sitta på verandan! Eller i tornrummet!


    passionsblomman skrev 2009-10-02 17:20:43 följande:
    jag med! Jag har två olika små flaskor med champange i kylen exempelvis. Vi har FORTFARANDE inte skålat i skumpa för vår flytt, så ikväll skiter jag i alla anledninga som kan finnas att avstå, jag SKA ha champangeskålning i vårt nya hus. undrar vilken vi ska ta? jag är inte alls så bevandrad på just skumpa.Det ska bli vin till maten och Irish coffee efetr marängsvissen också. Vill du komma? Silver har vi inget, så det klarar sig än så länge utan det putset.Men det hade varit rätt kul med sådana där gamla fina silverbestick, sådana som har sand i skaften. Det är fint att duka med.
  • lillabruden

    hejsan allihopa!

    FY va kallt det är!!!! Blir förbannad!!! blir ju inte varm igen när väl fossingarna isnat!! Stått i duschen i typ 1tim var dag nu!!! fy....blää!!

    imorgon ska vi ha avskedsfest för en vän som fått för sig att åka till Japan i ett år o läsa språket....nån som kan trevlig resa på japanska?
    har så mycket att göra eftersom dumma jag står för festen, men orkar ingenting!!! undrar om inte jag är lite sjuk....

    hur går det med er andra tanter? Passionis, huset går bra hoppas jag? Frullemulle, slútat röka än? Sonja, gått bra med ryska besökarna? (det var ett tag sen jag läste här......)

    varma koppar choklad (med litta styrka i ) står uppradade!!

  • Sonja68
    lillabruden skrev 2009-10-02 17:44:24 följande:
    hejsan allihopa!FY va kallt det är!!!! Blir förbannad!!! blir ju inte varm igen när väl fossingarna isnat!! Stått i duschen i typ 1tim var dag nu!!! fy....blää!!imorgon ska vi ha avskedsfest för en vän som fått för sig att åka till Japan i ett år o läsa språket....nån som kan trevlig resa på japanska? har så mycket att göra eftersom dumma jag står för festen, men orkar ingenting!!! undrar om inte jag är lite sjuk.... hur går det med er andra tanter? Passionis, huset går bra hoppas jag? Frullemulle, slútat röka än? Sonja, gått bra med ryska besökarna? (det var ett tag sen jag läste här......)varma koppar choklad (med litta styrka i ) står uppradade!!
    Heeeej LIlla bruden! Saknat dig!
    Här är också kallt, jag skrapar bilrutorna varje morgon, men imorse stack min man i motorvärmaren åt mig så jag och flickorna hade varm bil när vi skulle iväg
    Jodå, ryssarna kom, var, och var, och var och ville inte ge sig iväg. Men tillslut så blev jag av med dem!
    Det gick bra, de insåg rätt snart att husmor i det här huset är en heltidsarbetande kvinna med små barn och för gäster är det självbetjäning som gäller
    Däremot så plockade dom hem så hiskeligt mycket svamp som jag fick hålla på och förvälla hela tiden. Rensade gjorde de själva.
    Själv då, hur går det? Hur är det med morfar? Eller var det farfar...
  • dfk

    Ja jisses det är kallt nu!
    Var ute en repa efter jobbet och plockade kantareller, trattisar och svart trumpetsvamp! Hittade rätt mycket, men nu blir det nog ingen mer svampplockning. Frosten tar nog slut på dom.
    Eller är det någon som vet hur länge man kan plocka?
    Jag har börjat få svampögon! Tjiho, jag har tränat dom att faktiskt hitta svamp. Har tidigare gått varje år och bara lyckats plocka till mig en handfull svamp.
    Grannar och bekanta har haft Icakassar och hittat massor.
    Men se det här året så även jag lyckats nosa upp dom. Jag är väldigt hemlighetsfull över mina svampgömmor. Grannar försöker pressa mig om vad jag hittar trumpetsvampen, men se det går inte.
    Jag avslöjar det aldrig!

  • Aleta

    Trumpetsvamp! Det sägs ju vara en av de allra godaste som finns, det förstår jag att du håller hemligt dfk!

    Lillabruden, ska man till Japan så är väl en sådan där vinkande katt ett måste?
    sv.wikipedia.org/wiki/Maneki_Neko
    Härligt med varm choklad!

    Passinsblomman, vad sa du att det hette sa du? polischsch? Nej, det känner jag inte till!

  • passionsblomman

    Polischhhhhhhhhhhhhhhhh! Raj raj!

    Nu mina vänner är huset inskålat och firat! Sambon höll på att sabba alltihop för han gick köksvägen idag, men som tur var fick jag syn på honnom i tid, slet upp dörren och sa barskt: Du går den andra vägen!
    För där hade ju jag och sonen dukat upp små godbitar på fat och champangeglasen, cahampangen, ljuslyktorna och hela stora välkommen hem leendena.

    Sedan åt vi värsta goda tallriken med kallskurna delkatesser, små ostar, kex, bröd och ljummen potatissallad med fetaost, avocado och småtomater. Päron från egna trädgården och melon och såklart vin till det.

    Efterom Idol hade börjat och vi redan missat halva så tog vi marängsvissen uppe i tv-soffan.
    Jag hade tänkt göra Irish Coffee, men jag är så MÄTT att jag baske mig inte orkar.

    Min sambo tycker det var den trevligaste hemkomstkommittén ever.

  • Sonja68

    Blommis; Tror jag det att sambon gillade ert firande Du är verkligen fenomenal på att göra såna där "sätta-guld-på-vardagen" överraskningar!

  • Cantaton

    Stor kram till Villemoa, vilket sorgligt besked

    Jag är nu hemma efter att ha kört från Dalarna och begravningen. Det var en sååå fin begravning. Micke skulle ha tyckt om den. Det var nog över 100 pers, massvis, massvis med blommor (bara mamma och jag körde ju upp varsin bil lastad med blommor - och så fanns det redan mer än lika mycket till i kyrkan när vi kom). Musiken var så rätt... Vacker begravning helt enkelt. Och mysig minnesstund.

Svar på tråden Tantvarning 5