• Svar på tråden Tantvarning 5
  • Frulle

Jag vill också veta vem du ska sjunga med!!

• Fjällbruttan

Men hallå, jag med jag med jag med... vill också veta med vem du ska sjunga!
    Fast fy vad trist med begravning....
    Dessutom fick jag just hjärtsnörp då "spöket " skrek... men vilken skön engleska
    Haaaaambuurger baaaaar

Mulle jag dammsuger aldrig, det har man barnen till
    I alla fall när man gormat nog länge på dem...

Passion, skönt med sonen, och skönt att höra skratt och bus

Jag rös vid tanken på mandlar, men tackar för tipset!
    Tog halva tabletten lite tidigare i går kväll och är bara liiite luddig idag.
    Ingefära har jag i maten och russin fastnar i tänderna... Fast jag skulle behöva det eftersom det innehåller järn.
    Men igår fick jag ett ryck på fyllan och gjorde en sallad med couscous, purjo, paprika, fetaost, ruccola och torkade aprikoser (mums sa jag och barnen, mattias ryggade...) och en med broccoli, rödlök, quinoa och rostade solrosfrön och linfrön.
    Då höll sig blodsockret också

Heloise, jag hoppas flaskposten har kommit fram

• Heloise

I dag ska panzer och jag röja upp i misären, sen ska jag och träna medans panzer handlar mat, för ikväll kommer svärmor, svärfar och 2 svägerskor på tacos. Jag hoppas att de går runt 22 så jag kan möta en kompis nere på stan för några post tenta drinkar.
    Imorgon ska vi på dop i Enskede, och panzer och jag funderar på att gå ut och äta när vi kommer hem därifrån, kanske gå på bio.
    På söndag ska vi först köra massor med skräp till återvinningen, jag ska täna kl 16 och sen tänkte jag inte göra ett dugg. Jo stek, vi ska äta stek på söndag.

Fjjällis: det enda jag vet om illamånde är att man ska äta salta kex i sängen innan man kliver upp.

Mulle: du har helt rätt den är rätt liten, flaskpost borde fungerar ypperligt.

• Aleta

Jag ska få låna en liten grävmaskin, så på lördag ska jag gräva ett långt dike för slangar till vattenkoppar (åt hästarna).

Annars sysslar jag med lite internetuppfostring.

• passionsblomman

Jag fryyyyyser efter morgonens massage! Jag som brukar bli så varm. Jag ska baske mig ta ett hett bad känner jag.

Härhemma är det första helgen vi bor här hela familjen. Egentligen finns det ju oändligt att ta itu med, men en avstädning av golv och badrum och så en god fredagsmiddag är nog lagom idag.

Imorgon är planen att få upp en del grejor, så att tex alla kökssaker kommer ur kartongerna. Även alla kläder hade känts bra.

Fortsätter jobba på att få alla elementen varma.

Ute måste vi ta och plocka bort alla päron som ligger i mängder i gräset. Vi köpte en begagnad gräsklippare i förrgår, så nu kan vi äntligen få av gräset inför vintern.

Vissta ja-vi ska skruva ihop vår säng också, för än så länge står resårmadrasserna rakt på golvet utan ben.

Sedan är det nog måndag....

• Frulle

Ooo vilken fullspäckad helg jag har framför mig!!!

Idag går köpet igenom för vår hyresrätt. Spännande! Micke ska vara borta hela kvällen och jag ska ha syrran och hennes familj hem på middag. I morgon är det lite party kanske.
    På söndag har vi visning på vår solna-lägenhet och sen ska vi åka och köpa en garderob.

• Sonja68

Lördag morgon: Ryska för barnen 10-11:30
    Söndag: Familjegudstjänst i "storkyrkan" där barnen ska sjunga med barnkören. Övning kl. 10, gudstjänst kl 11 och efter det varmkorv och fika i Församlingsgården.

Hemma hade jag tänkt hinna (förutom laga frukost, lunch o middag) städa lite. Åtminstone dammsuga och röja bland kläderna. Här är kallt om morgnarna så nu måste mössor, vantar och varmare kläder fram. Shorts och sommarjackor o sommarskor kan man städa undan nu. Blir galen på alla grejor som dräller överallt. NÄr man öppnar en garderob anfaller en massa kläder, skor och annat...

Men först: Fredagmys ikväll med Popcorn och Idol och kanske lite mörk choklad till mamma.
    Eller just det; vi kanske ska till våra bekanta och dricka kaffe och umgås också.

• TinkerBelle

Jag är sur, arg, grining ? vill inte!

*stampar surt med foten i golvet*

Är så trött på att allt bara står still just nu och att allt cirkulerar runt min stakars svärfar som är inkapabel att göra något själv.
    Har i veckor försökt få maken att åtminstone ge en åsikt om vad vi ska göra med barnen på höstlovet. Idag kläcker han ur sig att han vet inte om han kan. Vet inte om han måste stanna efter begravningen också.

*bläää*

Har ingen lust längre! Va inte så här jag hade tänkte mig mitt liv som nygift.
    Det värsta är att jag vet att julen kommer bli problem, och nyår och sportlovet ? för då fyller svärfar år?.

Har go lust att bara boka en resa med barnen och dra och lämna karlskrället åt sitt öde.

• Frulle

...nu är det fredagsmyyyyy. Hoppas inte föräldrarna stööör..

Sonja68 skrev 2009-10-02 13:40:40 följande:
    Lördag morgon: Ryska för barnen 10-11:30Söndag: Familjegudstjänst i "storkyrkan" där barnen ska sjunga med barnkören. Övning kl. 10, gudstjänst kl 11 och efter det varmkorv och fika i Församlingsgården.Hemma hade jag tänkt hinna (förutom laga frukost, lunch o middag) städa lite. Åtminstone dammsuga och röja bland kläderna. Här är kallt om morgnarna så nu måste mössor, vantar och varmare kläder fram. Shorts och sommarjackor o sommarskor kan man städa undan nu. Blir galen på alla grejor som dräller överallt. NÄr man öppnar en garderob anfaller en massa kläder, skor och annat...Men först: Fredagmys ikväll med Popcorn och Idol och kanske lite mörk choklad till mamma.Eller just det; vi kanske ska till våra bekanta och dricka kaffe och umgås också.
Svar på tråden Tantvarning 5