Hej härliga tanter!
Stressar in här en snabbis.
Har bara skummat igenom litegrann, ni skriver ju så hiskeligt mycket
Skulle kommentera en massa men har glömt hälften, men här är vad jag minns:
Frulle: Gud så härlig jul, perfekt! Så där skulle jag också vilja göra. Men mina föräldrar vill att vi äter julbord hemma hos dem i byn, och så lär det bli så länge vi får ha dem hos oss, någorlunda friska.
Men jag bojkottar rätt mycket av julens alla måsten nu för tiden. Brukar sjunga i julottan 06:00 dock. DET är jul för mig.
Förra julen fick vi stock i avloppsrören på julafton, fick ringa efter slambilen. Vi torkade skit som sprutat i hela förrådet,där golvbrunnen var, till kl 17:00. Gissa om man var sugen på julmat sen?!
Imyors: Jo, de är bra på vårt dagis. De var dock noga med att poängtera att det BEHÖVER inte vara något utan bara vanlig "rastlöshet". Idag berättade de att deras specialpedagog sa att det här med att hon har så svårt att sitta stilla, kan vara en så enkel sak som att någon reflex finns kvar i ryggen, som går att träna bort med enkel gymnastik t.ex. Så ALLT behöver inte vara en bokstavskombination. Men det känns helt klart skönt att en specialicerad människa redan nu kan följa vår dotter så att vi kan vidta nödvändiga åtgärder för att hjälpa henne (om hon alls behöver hjälp) på ett så tidigt stadium som möjligt. INNAN det behöver bli ett problem.
Vi har jättebra förskolepedagoger på den avdelningen där vår yngsta går, de är mycket kompetenta även i sin sociala roll vad gäller kontakt med oss föräldrar, så jag är fullkomligt trygg med dem. Precis som våra barn alltid varit
Nån mer som har nån erfarenhet av sånt här med oroliga barn och bokstavskombos
Är alltid intressant att höra lite. Ni kan inboxa eller skriva i GB om ni inte vill ta det här i Tantistråden.
Nu måste jag jobba alltså!!! Har varit på länssjukhuset och röntgat makens arm. Läkningsprocessen pågår, men armen är inte helt läkt. Han blev fortfatt sjukskriven heltid, men tjatade på läkaren att han skulle skriva halvtid men inga tunga lyft. Så då ändrade han. Undra sa flundra vad arbetsgivaren ska hitta på denna gång...
Kram alla! *schvishar vidare och djupdyker ner i fakturahögen*