• Svar på tråden Tantvarning 5
  • passionsblomman

Man vänjer sig, och jag vet preciiiis vart du kommer att ha ont! AOA!

Under min och sambons första år som par firades min systers examen och i present gav vi henne just att hela gänget ddrog ut och red Islandshäst i fjällen. Fasen vad roligt det var! Och SOM jag skrattade! Min sambo hade nog aldrig suttit på en häst tror jag, och duktig är väl egentligen bara min syster. Men oj vad kul vi hade.

När ssmabon kom på att han glömt en grej vid rastplatsen och skulle hoppa av sa han "jaha, prooo proo då, eller vad det heter" till hästen och det skrattar jag högt åt än idag.

rev 2009-10-01 15:33:13 följande:

Tack! Jag tycker de ser skräckinjanade ut men man kanske vänjer sig.
  • Heloise

Efterlysning!
    Jag har tappat bort min hjärna, den är gråsnuskig med små lila blommor på och pulserar av glädje om den ser en chokladkaka, eller ett glas vin, och det är stor som en valnöt.
    Sågs sist någon gång runt studenten -98.

Hittelön finnes!

• Bobou

Åh, bra tips! Jag hade faktiskt tänkt fråga nästan exakt samma som Alvs, för jag ska på ettårskalas på lördag.

passionsblomman skrev 2009-10-01 12:55:34 följande:
    Alvs, en riktigt fin bok eller ett smycke som kan finnas kvar med berättelsen att det var ettårspresenten? Och nån liten pillermojgrej hon kan tugga och plocka och fixa med som är kul NU?
  • Alvs

Idag hände något alldeles underbart! Vår lilla Skrutt ställde sig upp utan stöd för första gången!! Åh, vilken glädje!

• Fjällbruttan

Blomman!
    Pratar just med Mattias, pröva att lufta elementen igen, annars så skruva lös termostaten på elementen, det går att göra utan att nåt händer, där finns det en liten pigg som ska gå att trycka in, gör det! Håll in den i 30 sek, då ska elementet bli varmt. Går den inte att trycka in kan den ha rostat fast, då måste man tömma hela systemet för att byta piggrunka. Det kan också sitta fel termostat på elementet så att piggen inte trycks in när du vrider på den, men håller du in och det blir varmt så vet de att termostaten inte stämmer.

Låter fullständigt klart va?
    Vi har samma system, och Mattias har byggt hop det, därför har han koll...
    Ha kom tom. med en pigg grunka för att visa hur han menade, kan ta bild med mobilen  

Inboxar dig min mobil om du undrar nåt

Nu ska jag fortsätta läsa ikapp.... 

• Fjällbruttan

Aleta skrev 2009-10-01 09:53:31 följande:
    passionsblomman, har du kollat att det är tillräckligt med vatten i hela systemet?Det kan behöva fyllas på ibland, brukar finnas en mätare som visar hur fullt det är. (Ska också finnas överfyllnadsskydd ifall man fyller på för mycket så att det kan rinna ut.)Ibland är det knas med termostatpinnen, den kan ha fastnat. Man kan skruva loss termostaten. På själva elementet sitter det en liten pinne som lätt ska kunna röra sig ut och in. När termostaten är av ska den var så långt ut det går, m a o ska du kunna trycka på den och den åker in. Är den trög så ta en tång så att du får grepp (inget vasst utan platt) och tvinga pinnen ut och in tills den rör sig lätt igen. På med termostaten och vips!

Tssss... du hann före mig!!!
    Så är det när man inte hinner läsa ikapp innan man ska svara!
    dessutom förklarade ju du så man fattar...

Äsch får skylla på att jag är full
    har ätit postafen (en HALV tablett igårkväll) mot mitt illamående, och jag är fortfarande luddig innanför pannbenet pga den... tål inte tabletter...

• TinkerBelle

Om du mår så illa har du prövat gamla husmors knep?
    T.ex. så ska ingefära vara bra...

Själv åt jag McD till frukost, lunch och middag när jag väntade Lill-skrutt. Var den enda maten jag fick behålla.

Fjällbruttan skrev 2009-10-01 17:36:47 följande:

Tssss... du hann före mig!!! Så är det när man inte hinner läsa ikapp innan man ska svara!dessutom förklarade ju du så man fattar...Äsch får skylla på att jag är full har ätit postafen (en HALV tablett igårkväll) mot mitt illamående, och jag är fortfarande luddig innanför pannbenet pga den... tål inte tabletter...
  • dfk

Heloise, har du hittat hjärnan!? Hur går det med tentan förresten?

Vi har ätit renskav och prinsessbakelser. Dottra mi fyllde 13 år!
    Herrejösses att jag har så gammalt barn. Vad tiden går undan.
    Hon har ju vuxit om mig och tittar ner på mig. Det börjar bli lite svårt när jag ska "skälla" på henne. Börjar nästan att skratta istället för jag ser mig själv hur jag ställer mig på tå för att hitta en bra ögonkontakt och se arg ut.
    Jag är ju ändå inte kort i rocken men man känner sig lite krympt när hon har blivit så lång.

Maken fyller snart 40 och vad ska man hitta på?
    Jag vill överraska honom med något, får se vad det blir.

• Villemoa

Min BM berättade att mandlar också hjälper mot illamående, det kanske är värt att testa Bruttan?

• Heloise

Grattis Dfk's dotter!

Nja nä den är nog på rymmen fortfarande, men jag har nästan gjort klart 2 av 3 frågor. Det är den sisa jag fasar för

Svar på tråden Tantvarning 5