• Svar på tråden Tantvarning 5
  • passionsblomman

Då har ni åtta kvadrat mer än vi hade, och vår son är nu åtta år, så som du förstår var det hög tid att göra något åt situationen....

Så länge de är sådär små vill de ju ändå sova nära er, så då funkar det ju fint utan eget rum. Men förvaring brukar vara ett gissel när man har litet däremot.

Alvs skrev 2009-10-01 09:31:30 följande:
    Haha, ja, väldig skillnad! Vi bor i en liten tvåa på 46 kvadrat, vi kom fram till att det funkar så länge lillan sover i spjälsängen.
  • Alvs

Förvaring, usch ja. Vi har ett fullknökat vindsförråd och ett stort förråd på Shurgard, ändå är lägenheten full med prylar.

passionsblomman skrev 2009-10-01 09:36:30 följande:
    Då har ni åtta kvadrat mer än vi hade, och vår son är nu åtta år, så som du förstår var det hög tid att göra något åt situationen....Så länge de är sådär små vill de ju ändå sova nära er, så då funkar det ju fint utan eget rum. Men förvaring brukar vara ett gissel när man har litet däremot.
  • Cantaton

Mmm... vi har 47 kvadrat och inget förråd... blir lite knepigt med grejer då. Inte gärna att man börja samla på sig julsaker då liksom.

passionsblomman skrev 2009-10-01 09:36:30 följande:
    Då har ni åtta kvadrat mer än vi hade, och vår son är nu åtta år, så som du förstår var det hög tid att göra något åt situationen....Så länge de är sådär små vill de ju ändå sova nära er, så då funkar det ju fint utan eget rum. Men förvaring brukar vara ett gissel när man har litet däremot.
  • Alvs
    Cantaton skrev 2009-10-01 09:43:29 följande:
    Mmm... vi har 47 kvadrat och inget förråd... blir lite knepigt med grejer då. Inte gärna att man börja samla på sig julsaker då liksom.
    Nej, det blir svårt. Vi har tre bohag att försöka få ihop, så vi har väl tänkt att flytta efter bröllopet nästa år.
  • TinkerBelle

Im yours skrev 2009-10-01 09:26:21 följande:
    Hahaha, Jag och Brad Pitt har ihop det, och fröken Jolin är galen av svartsjuka på lilla mig. Dessutom hade vi en pratstund ang alla parets småbarn. Han tyckte att det var jobbigt, samt att Angelina var en riktig bitch. Alltså detta är vad jag drömt inatt Blomman; Hoppas du får igång elementen.
  • Aleta

passionsblomman, har du kollat att det är tillräckligt med vatten i hela systemet?
    Det kan behöva fyllas på ibland, brukar finnas en mätare som visar hur fullt det är. (Ska också finnas överfyllnadsskydd ifall man fyller på för mycket så att det kan rinna ut.)

Ibland är det knas med termostatpinnen, den kan ha fastnat. Man kan skruva loss termostaten. På själva elementet sitter det en liten pinne som lätt ska kunna röra sig ut och in. När termostaten är av ska den var så långt ut det går, m a o ska du kunna trycka på den och den åker in. Är den trög så ta en tång så att du får grepp (inget vasst utan platt) och tvinga pinnen ut och in tills den rör sig lätt igen. På med termostaten och vips!

• TinkerBelle

God morgon tanter,

Jag har sällskap av Lill-skrutt idag också. Hon har så fasligt ont i öronen på natten att hon inte sover. ingen feber dock och inte heller är hon täppt i näsan så jag börjar fundera på om det är halsmandlarna som spökar.

Ska hinna lägga ner byxbenen på pojkarnas finbyxor idag inför begravninge.

Ska mysa i soffan med dottern först och sen rensa köksbordet så att jag får plats.

Kram på er!

• Cantaton

Sant

Mormor gjorde en krubba till mig (snickrade krubban och gjorde alla figurer, träd etc i keramik). Den tar en större kartong och fyra skokartonger... Men den kan jag ju liksom ALDRIG göra mig av med. Den är underbar, och jag fick delarna till den under flera år.

passionsblomman skrev 2009-10-01 09:46:28 följande:
    Hihi! Jag har massor av julsaker! Har man jobbat där jag jobbade så har man...
Svar på tråden Tantvarning 5