• Svar på tråden Tantvarning 5
  • TinkerBelle

Grattis till dotterns bedrifter!!!
    Sitter och tittar på Superstar med dottern som tycker att det är roligare än idol...

Här är det ju tyvärr så att Famrätt inte gör så väldans mycket om man inte först har hamnat i rätten.
    Så det hotet funkar inte längre...
    Sen är det ju han som stämt mig!
    Ni förstår att det kommer bli lite smått krystat när all dynga ska upp på bordet och han ska argumentera varför han har gjort på det ena eller andra sättet. *suck*

FK var guld första året när han krånglade om pengar. Handläggaren vi hade fick fullkomligen spatt på exet och kunde ringa mig och frusta av ilska i telefon.

Fjällbruttan skrev 2009-09-30 19:22:54 följande:
    jamenjajust! Visste att det var nåt jag glömt.. som vanligt Välkommen Alvs Alltid trevligt med nya bekantskaper!Lämnar in lite bananasplit, det ska vi vräka i oss till idol...Stora tjejenklämde till idag på kommunmästerskapet i friidrott på skolan!Hon vann spjutkastningen Klart hon ska få sin älsklingsefterrätt!Och gissa vem som missade det... ärkeaset..hahaha,,, somliga straffar ut sig själva!Måndagsexemplaren tror jag har tillkommit för att man ska uppskatta det man upptäcker senare... fast nu har jag förstått så nu kan han sluta...!Vi har tackochlov inte hamnat i rätten än, men det är för att jag varje gång han försöker med dårpippigrejer säger att javisst, vi tar kontakt med soc och försäkringskassa och får hjälp att reda ut allt.. och då backar han snabbt som attan för att han vet att han inte har nåt att komma med...
  • TinkerBelle

*kramar hårt*

Man borde bunta ihop dem och sänka dem i Brunnsviken med ett cementblock!

dfk skrev 2009-09-30 19:58:07 följande:
    Fjällbruttan, det är bra råd om att ta till att gå till soc/försäkringskassa mm, för det kan avskräcka rejält. Det är bra att dra in en tredjepart när det inte går att prata!Jag vet inte hur det hade gått om jag och mitt ex hade fått barn tillsammans. Det han utsatte mig för då räckte gott och väl.Det har verkligen satt sina spår, och jag kan vakna kallsvettigän idag av mardrömmar om honom. Jag kommer nog aldrig helt och hållet slippa honom i mitt liv heller för han har dykt uppi andra sammanhang när man minst annat det. Men nu längre är jag inte rädd.Det här var för några år sedan. Jag sitter på pendeln och har halvslumrat till lite. Jag hör en röst som frågar efter min biljett, när jag öppnar ögonen. Vem tror ni står där? Jo mitt ex med ett flin på läpparna. Jag visste inte hur jag skulle bete mig. Jag kände nästan hur marken rämnade för fötterna. Blev helt skärrad och skakig efter. Han kunde naturligtvis inte göra eller säga något olämpligt på tåget då han var där i sitt arbete, men blicken... Då hade vi inte setts på bra många år och helt plötsligt så står han bara där.Jag tog mig av tåget med skakiga ben och kvar på perrongen vid slutstationen vänder jag mig om och han har då också klivit av tåget och står på perrongen och vinkar till mig i sin uniform. Naturligtvis vinkar jag inte tillbaka, utan tar mig snabbast därifrån. Det kändes som han hade gjort ett intrång på mitt liv och det jag har byggt upp igen. Det kändes i det ögonblicket som att han kommer alltid att finnas som en skugga bakom mig. Men nu var det här några år sedan och jag har tagit igen mig. Nu känns det som att kom an du bara! Han är ju en riktig fegis, en normal karl skulle inte bete sig som han. Jag har genom årens lopp många gånger tittat mig över axeln av rädsla att han är bakom mig.Jag förstår verkligen inte vad jag såg hos honom alls idag.Men det går inte att backa bandet tillbaka och jag försöker att tänka att jag har istället lärt mig massor om mig själv och om andra. Jag ser världen med andra ögon nu. Jag uppskattar mitt liv på ett nytt sätt och jag är glad för den fina familj jag har idag!
  • Im yours

Villamo; Jag tar gärna en bit paj, tackar som bjuder. Jag har tänkt på er jättemycket, ni har tur som har varandra. ♥Lycka till nästa gång vännen♥ Om du går in på profil så kan du se hur man gör allehanda symboler.

Alfs; Välkommen till BT.s härliga tanter. En för alla, alla för en. Här kommer du att trivas.

Sonja; Jag har jobbat m sk. bokstavsdiagnoser rätt mycket. Jag måste berömma personalen på Katjas dagis, det är ganska ovanligt att en uppföljning kommer till stånd på ett vad som tycks vara, ett tidigt skede. Du vet, det behöver inte vara så mycket som behövs göras. Men bättre att mota Olle i grind.

Dfk; Usch vilken ruggig upplevelse, sånt sätter verkligen spår. Härligt att ni är lycklig familj.

Thinker, och Fjällbruttan; Ärkeas borde ruskas om ordentligt, så hjärncellerna hamnar på rätt plats. Så jädra omoget, o orättvist att låta skiten gå ut över barnen

Blomman; Har inte hunnit göra något åt filen jag skickade ännu.

Mulle; Håller tummarna för att ert bostadsprojekt går i hamn snart.

Troll1: Kul att du tittar fram ibland. Ha det bra söta du!

Kramar till alla som hänger i tråden. / Tant Liz

• feministbrud

Jo, och framförallt är nog många inte vana vid att bli ifrågasatta. Så uppstår många konflikter på detta forum har jag märkt.

TinkerBelle skrev 2009-09-30 16:06:32 följande:
    Du har starka åsikter och du står för dem. Finns säkert människor som har svårt att acceptera som blir både skrämda och irriterade över det faktumet.
  • passionsblomman

Alvs: Varmt välkommen! Vad kul att du dyker upp här!
    Kan du inte avslöja lite om dig själv så här runt fikabordet?

-Himmel vad det har bullats upp här förresten!

• Aleta

Mummel, mummel, jag har bara två supergoda praliner kvar som jag köpte i Dublin och de går inte att köpa på internet. Men, här får ni tjejer!
    Jag får ta mig tid och experimentera fram något liknande så småningom. Just nu behöver jag lite tillskott i kassan för att kunna köpa några kilo choklad och det kanske vi precis fick. Maken fick löneförhöjning med 13% och retroaktivt fråni mars! Jippie!

Vad duktig du är förresten Cantaton!

Välkommen Alvs, jag kikade i ditt galleri och såg att du har en utomordentligt god smak. Där var en bild på klänningen som jag hade velat gifta mig i.

• passionsblomman

Aleta hur har det gått vad gäller de där fjorton du vet?

Feministbrud, nej just det. Om man inte håller med och faktiskt VILL diskutera, då blir man ju en finne i rumpan på dem som bara vill tycka och inte mer.

Själv har jag en lagom smickrande beskrivning om min person och mitt sätt i brevlådan och ska visst veta att jag är precis likadan som ni-vet-vem-men-som-inte-kan-nämnas och minsann också har anmälningar på mig.

Nu har jag ju iofs mer brytt mig om att få sagt vad jag själv tycker än om exakt vad andra tycker om mig, men nån måtta på jämförelserna får det väl ändå vara.

Jag tycker du ska fortsätta vara den du är och vara med i diskussionerna.

• Cantaton

De har en våg som känner av det på nåt sätt.

TinkerBelle skrev 2009-09-30 18:46:42 följande:
    Hur mäter dem fettprocenten?Har gjort det i samband med ett hölsoprgram på jobbet...Fast jag är ju så spinkig att dem lyckades inte riktigt få någon korrekt avläsning. Var i och för sig ointressant efter som mitt mål var att gå upp. Apparaten dem använde var samma som för grisar!
  • Aleta

Passionis, ingenting för de fjorton, fast jag tjatar lite till. Förmodligen lite för sent ute, nästa gång ska jag vara på hugget. Det går ju inte bara att sitta och se på när hästarna rymmer och hamstrarna trillar ur. Haha...

• TinkerBelle

Värst är när dem inte kan ta att man faktist inte tycker samma sak och man vågar tala om det.
    Sen är det som många har svårt att acceptera just det faktum att vi är olika och det är okej att ha olika åsikter utan ger sig fanken på att dem ska omvända en...

feministbrud skrev 2009-09-30 21:15:47 följande:
    Jo, och framförallt är nog många inte vana vid att bli ifrågasatta. Så uppstår många konflikter på detta forum har jag märkt.
Svar på tråden Tantvarning 5