• Svar på tråden Tantvarning 5
  • Fjällbruttan

Hallå!

Villemoa, kramar i massor! Förstår din smärta, har prövat det där eländet....
    Hoppas det tar sig på nästa försök och att det går bra då
    Kommer att hålla tummar och tår för dig!
    Lämnar en kasse med kramar att ta vid behov, går även att svepa in sig med!

Passion, nice to have you back
    Jag behåller mina bevis i GB

Cantaton, du är superduktig!! Heja dig!! Ställer in en stor flaska kolsyrat kranvatten utan smak så du får dricka lite gott... blir du less kan man lägga citron eller gurkskivor i vatten, kan göra lvet lite drägligare

Tinker, jag kommer!! Jag har en jättebra medtod!! SGT!! Skjut, gräv, tig
    det är så lustigt att de ska hoppa på att man tex planerar, så att barnen har ett bra inrutat tryggt ilv... eftersom de inte kan planera själva...
    Här kom aset och meddelade i lördags när han hämtade barnen (han skulle kommit fredag kväll) att han skulle vara ledig denna vecka! Jaha... jaja... klart du kan få ha barnen (för deras skull)! Mån morgon ringer han..Måste jobba, barnen kommer ikväll...
    Jag bara flinar numera, det är han som sätter sig i sjön och unggaran genomskådar faktiskt det
    Hoppas det löser sig och att han inser barnens bästa!
    Kramar lite extra!

• dfk

Cantaton, duktiga du!!! Vilka resultat, det måste kännas jättebra!

• TinkerBelle

Hmm har du pratat med maken?
    Han är inne på samma linje....
    Som fd kadett är det osannolikt att han missar.

Men du har det ju precis som jag har haft det!! *gapar stort*
    Jag som trodde mitt ex. var ett måndags exemplar - finns det flera av samma sort?
    Jag har haft samma soppa. Sen kan vi krydda den soppan med lite extra idiotiska påfund som han med jämna mellan rum lyckas svänga ihop.

Blir ju bara så dj*vla trött på han. Hoppas ändå någonstanns innerst inne att han bara ska ge upp och sluta terroisera. Det är ju barnen som mår dåligt. Jag blir mest irriterad och då brukar jag bita till baka...

Fjällbruttan skrev 2009-09-30 18:55:43 följande:
    Tinker, jag kommer!! Jag har en jättebra medtod!! SGT!! Skjut, gräv, tig det är så lustigt att de ska hoppa på att man tex planerar, så att barnen har ett bra inrutat tryggt ilv... eftersom de inte kan planera själva...Här kom aset och meddelade i lördags när han hämtade barnen (han skulle kommit fredag kväll) att han skulle vara ledig denna vecka! Jaha... jaja... klart du kan få ha barnen (för deras skull)! Mån morgon ringer han..Måste jobba, barnen kommer ikväll...Jag bara flinar numera, det är han som sätter sig i sjön och unggaran genomskådar faktiskt det Hoppas det löser sig och att han inser barnens bästa!Kramar lite extra!
  • Sonja68

Alvs,välkommen

Har varit på kyrkans barnkör med kidsen. Jösses vad de sjunger. Den lilla ha lite svårt att sitta still, men som tur är har de jympa och lite bus mitt i alltihop, så hon får göra av med uppdämd energi.

Cantaton: Strålande resultat! Heja, heja!

Fjällis; SGT Ett bra ess att ha i bakfickan, fniss...

• Sonja68

Feministbruden: Tack för tipset om Lido i Riga. Vi åt lunch på den restaurangen och det var massor med god mat. För att inte tala om ölen... Hyfsade priser också. En öl för 18 spänn är ju HELT okej Annars var det rätt dyrt i Riga!

• Fjällbruttan

jamenjajust! Visste att det var nåt jag glömt.. som vanligt

Välkommen Alvs

Alltid trevligt med nya bekantskaper!

Lämnar in lite bananasplit, det ska vi vräka i oss till idol...
    Stora tjejenklämde till idag på kommunmästerskapet i friidrott på skolan!
    Hon vann spjutkastningen
    Klart hon ska få sin älsklingsefterrätt!

Och gissa vem som missade det... ärkeaset..hahaha,,, somliga straffar ut sig själva!
    Måndagsexemplaren tror jag har tillkommit för att man ska uppskatta det man upptäcker senare... fast nu har jag förstått så nu kan han sluta...!
    Vi har tackochlov inte hamnat i rätten än, men det är för att jag varje gång han försöker med dårpippigrejer säger att javisst, vi tar kontakt med soc och försäkringskassa och får hjälp att reda ut allt.. och då backar han snabbt som attan för att han vet att han inte har nåt att komma med...

• Villemoa

Alvs, välkommen! Får det lova att vara lite äppelpaj med vaniljsås?

Nu har jag bakat så många pajer på så få dagar...att jag bakade en ikväll var för att skingra tankarna. Tur att det både är Idol, Grey´s Anatomy och Oskyldigt dömd ikväll så man får ytterligare nåt annat att tänka på...

Tack igen för allt ert stöd, det betyder massor och det är skönt att veta att det finns massor med kramar att ta av när det behövs! Ni är verkligen goa vänner! &£9828

• Villemoa

Men va fasen, skulle ju göra ett sånt där hjärta! Är det nån som vet hur man gör?

Villemoa skrev 2009-09-30 19:52:32 följande:
  • dfk

Fjällbruttan, det är bra råd om att ta till att gå till soc/försäkringskassa mm, för det kan avskräcka rejält. Det är bra att dra in en tredjepart när det inte går att prata!

Jag vet inte hur det hade gått om jag och mitt ex hade fått barn tillsammans. Det han utsatte mig för då räckte gott och väl.
    Det har verkligen satt sina spår, och jag kan vakna kallsvettig
    än idag av mardrömmar om honom. Jag kommer nog aldrig helt och hållet slippa honom i mitt liv heller för han har dykt upp
    i andra sammanhang när man minst annat det. Men nu längre är jag inte rädd.

Det här var för några år sedan. Jag sitter på pendeln och har halvslumrat till lite. Jag hör en röst som frågar efter min biljett, när jag öppnar ögonen. Vem tror ni står där? Jo mitt ex med ett flin på läpparna. Jag visste inte hur jag skulle bete mig. Jag kände nästan hur marken rämnade för fötterna. Blev helt skärrad och skakig efter. Han kunde naturligtvis inte göra eller säga något olämpligt på tåget då han var där i sitt arbete, men blicken... Då hade vi inte setts på bra många år och helt plötsligt så står han bara där.
    Jag tog mig av tåget med skakiga ben och kvar på perrongen vid slutstationen vänder jag mig om och han har då också klivit av tåget och står på perrongen och vinkar till mig i sin uniform.
    Naturligtvis vinkar jag inte tillbaka, utan tar mig snabbast därifrån. Det kändes som han hade gjort ett intrång på mitt liv och det jag har byggt upp igen. Det kändes i det ögonblicket som att han kommer alltid att finnas som en skugga bakom mig. Men nu var det här några år sedan och jag har tagit igen mig. Nu känns det som att kom an du bara! Han är ju en riktig fegis, en normal karl skulle inte bete sig som han. Jag har genom årens lopp många gånger tittat mig över axeln av rädsla att han är bakom mig.
    Jag förstår verkligen inte vad jag såg hos honom alls idag.
    Men det går inte att backa bandet tillbaka och jag försöker att tänka att jag har istället lärt mig massor om mig själv och om andra. Jag ser världen med andra ögon nu. Jag uppskattar mitt liv på ett nytt sätt och jag är glad för den fina familj jag har idag!

Svar på tråden Tantvarning 5