• Svar på tråden Tantvarning 5
  • Sonja68
    TinkerBelle skrev 2009-09-30 14:08:31 följande:
    Jag är kontrollerande och manipulativ och styr barnen med järn hand...
    Visst är det märkligt: jag har ett flertal väninnor i min bekantskapskrets och alla deras exmän beskriver sina exfruar precis så? Att de själva spelar någon sorts roll i sammanhanget eller att barnen har en egen vilja, det verkar inte föresväva dem. Nej, ALLT är exkvinnans fel!!
  • Sonja68

Men jag ska inte generalisera, visst finns det ärkeas till exkvinnor också, men man blir bara så ledsen när vuxna beter sig sådär. Allt bråk och tjafs där man tar ut sin ilska/bitterhet/missunsamhet på sitt ex - man eller kvinna - via barnen, genom att använda dem som vapen, är knappast till gagn för barnen.

• TinkerBelle

Ja du det finns båda sorterna.
    Jag är ju övertygad att den i ett krossat förhållande som inte klarar av att gå vidare rent känslomässigt är den som blir bitter och inte ser saker för vad det verkligen är.
    Ibland är det så för båda parter.

Jag tror att i mitt fall handlar det om att jag planerar mycket och långt i förväg. Det gillar han inte eftersom han aldrig planerar och därför hamnar på efterkälken. Har försökt få honom att följa en struktur och planera, men känner samtidigt att jag är inte hans mamma och lite ansvar måste han ta själv.

Sonja68 skrev 2009-09-30 14:18:31 följande:
    Men jag ska inte generalisera, visst finns det ärkeas till exkvinnor också, men man blir bara så ledsen när vuxna beter sig sådär. Allt bråk och tjafs där man tar ut sin ilska/bitterhet/missunsamhet på sitt ex - man eller kvinna - via barnen, genom att använda dem som vapen, är knappast till gagn för barnen.
  • Sonja68
    TinkerBelle skrev 2009-09-30 14:27:47 följande:
    Ja du det finns båda sorterna.Jag är ju övertygad att den i ett krossat förhållande som inte klarar av att gå vidare rent känslomässigt är den som blir bitter och inte ser saker för vad det verkligen är.Ibland är det så för båda parter.Jag tror att i mitt fall handlar det om att jag planerar mycket och långt i förväg. Det gillar han inte eftersom han aldrig planerar och därför hamnar på efterkälken. Har försökt få honom att följa en struktur och planera, men känner samtidigt att jag är inte hans mamma och lite ansvar måste han ta själv.
    Förstår precis hur du menar!
    Sen är det så att den som blir bitter blir liksom störd och arg för att den andra klarat av att känslomässigt gå vidare och blir nästan än mer uppretad för att den andra kan vara rationell, trevlig, tillmötesgående och är villig att försöka lösa en situation. Som i min väninnas fall. Hennes exman blir vildare och argare ju lugnare och vänligare hon är. Märkligt.
  • Sonja68

Okej ladies, den här tanten måste jobba vidare.
    Ha det gott!

• TinkerBelle

Hmm...

Precis samma här.

Sonja68 skrev 2009-09-30 14:33:57 följande:
    Förstår precis hur du menar!Sen är det så att den som blir bitter blir liksom störd och arg för att den andra klarat av att känslomässigt gå vidare och blir nästan än mer uppretad för att den andra kan vara rationell, trevlig, tillmötesgående och är villig att försöka lösa en situation. Som i min väninnas fall. Hennes exman blir vildare och argare ju lugnare och vänligare hon är. Märkligt.
  • feministbrud

Stackars, stackars er! Jag liver verkligen med er! Stor kram!

Villemoa skrev 2009-09-30 14:07:20 följande:
    Ja ont i hjärtat har jag allt. Vi provar igen efter nästa mens, ingen väntan här inte!
  • Bobou

Hej feministbrud, visst har du varit lite osynlig ett par dagar? Jag var orolig att du kanske också blivit varnad?

• TinkerBelle

Va!?
    Vad har jag missat när jag varit borta????
    Har ni haft skoj för er...

Bobou skrev 2009-09-30 15:29:30 följande:
    Hej feministbrud, visst har du varit lite osynlig ett par dagar? Jag var orolig att du kanske också blivit varnad?
  • feministbrud

Haha, nej så är det inte. Mycket annat att tänka på. Men jag smygläser

Bobou skrev 2009-09-30 15:29:30 följande:
Svar på tråden Tantvarning 5