• Svar på tråden Tantvarning 5
  • Sonja68

Blomman; ja de där ögonblicken får man allt lov att spara inne i hjärtat ♥ . Härligt
    När min man varit borta österut och kommer hem så är det så med mina tjejer också. De kommer tassandes in till oss på morronskröken, förväntansfulla, och så kryper de lyckligt ner till oss, konstaterande att Pappa äntligen kommit hem.
    Och det är ömsesidigt: Nu när vi var till Riga så skulle vi flygit hem 16.30 på måndagen. Vi skulle alltså varit hemma vid 19-tiden. Nu anlände båten redan 9:30 och vi hade planerat att strosa omkring i SThlm några timmar, men dels var vi trötta och så längtade min man så efter våra döttrar att vi drog ut till ARlanda och kollade om det gick nåt tidigare flyg.
    Vi fick förstås betala en massa extra för att komma med det tidiga planet, jag försökte övertyga maken om att flickorna HAR det bra, vi behöver inte stressa hem. Men han fräste bara: Men JAG LÄNGTAR efter dem och vill hämta dem från dagis/skola tidigare!! Så då blev det så.

• Panzerfaust

Beklagar verkligen den tråkiga nyheten Villemoa

Finns egentligen inte mycket annat att säga, förstår att det är jobbigt.

• passionsblomman

Tänk att det här med missfall är så himla vanligt!

Någonstans är det väl iofs bra att naturen "sållar" , men det gör ju inte sorgen för den som glatt sig mindre, och kunde det inte få hända mycket tidigare då kan man ju känna, så det knappast märktes..

• TinkerBelle

*Kramar hårt*
    Vet att det är tungt, men tror allt sker med en mening.
    Hoppas innerligt att ni försöker igen och lyckas!

Villemoa skrev 2009-09-29 23:08:49 följande:
    Har något väldigt tråkigt att berätta; det blir ingen aprilbebis för oss fick blödningar under eftermiddagen så vi beslutade att åka till gynakuten och där konstaterades det att vår bebis dog i v.6. Trodde jag var i v.11+1 idag. Fy fan alltså! Ödets ironi är också att idag fick vi ett glatt besked om att min mans bror och hans sambo blev föräldrar till en liten kille. Vi är jätteglada för deras skull förstås men ledsna för vår egen.
  • TinkerBelle

Du är sååå duktig!
    Jag är mäkta imponerad.
    Underbart att höra att du själv känner skillnaden i vardagen. Det är nästan viktigare än att vågen rör så mycket på sig.

Cantaton skrev 2009-09-30 09:17:56 följande:
    Tittar in och säger godmorgon inför vad som blir en hektisk, intensiv, fullpackad dag. För övrigt: Första dagen i andra veckan på Xtravaganza. Idag är det invägning "på riktigt" men jag tjuvvägde mig igår och hade då gått ner 4,1kg sedan förra tisdagen.Kan ju avslöja att min kondition är avsevärt bättre än tidigare också (men dock snarare tack vare konsekvent träning tre gånger i veckan i en månads tid). Märks liksom i vardagen... På gymmet är det fortfarande jobbigt
  • TinkerBelle

Hej tanter,

Har snabbt svischat igenom inläggen och inser att så som blomman skriver kommer jag aldrig hinna läsa ikapp.

Kramar till er alla hoppas idag är en ny dag med nya möjligheter!

• Cantaton

Sonja, Passion. Tack

Tinker - jag tror att båda delar är lika viktiga. Vikten känns liksom viktig när barnmorskan överväger att inte ge p-piller pga bmi och sånt... Så i några kilo till (typ 15 åtminstone) kommer nog vikten att kännas viktig, därefter snarare hur jag ser ut och mår. Men ja, alla delar följs ju åt, givetvis.

Passion - vacker morgon, med andra ord Härligt att höra.

• passionsblomman

Se det som en utmaning!
    TinkerBelle skrev 2009-09-30 11:14:23 följande:
    Hej tanter,Har snabbt svischat igenom inläggen och inser att så som blomman skriver kommer jag aldrig hinna läsa ikapp.Kramar till er alla hoppas idag är en ny dag med nya möjligheter!
  • Villemoa

TACK för alla kramar och tankar! Det värmer verkligen! Så fort vi kan ska vi försöka igen.

Välkommen tillbaka blommis, nu är ordningen återställd!

Svar på tråden Tantvarning 5