• Svar på tråden Tantvarning 5
  • Heloise

Villemoa; vad undervisar du i för årskurs/er?

• Cantaton

Fjällbruttan, tack för vattnet. Och ooh så gott med bananasplitt

dfk, Sonja, Aleta, passionis.. o alla andra.. tack!

Villemoa, ingen paj för mig, tack. Men tack ändå

Sonja, mysigt med barnkör. Men det är inte lätt att få barnen att sitta still, I know. Och jag som vill ge mig in på sång- & rytmikområdet (för barn).

Ikväll har jag varit på (Sats)Flow. Skönt! Märker att konditionen är bättre nu. Men många övningar är fortfarande jobbiga - och de går ju att ta ut mer nu när jag orkar.

Har satsat på sömn alla andra kvällar, men har galet mycket jobb och imorrn är det sovmorgon, så ikväll blir det faktiskt jobb.

• passionsblomman
    Fjosok skrev 2009-09-30 23:05:09 följande:
    Blomman: Du följer inte idol på allvar va? :-O
    Jo!

Sedan säsong ett och med passion.
  • Fjosok

Själv så funderar jag på att kasta ut min TV helt. Kanske blir i samband med att jag säljer instrumenten.

• passionsblomman

*svär lite för mig själv då jag meckar med att lufta elementen*

Alltså, visst SKA man väl ara öppna med den lilla vingmuttern och om det pyser luft så väntar man tills det kommer vatten i en jämn stråle?

Och om det kommer vatten direkt så är det redan luftat.

Undrar varför det elementet då ändå är kallt?

• Villemoa

Jag är högstadielärare.

Heloise skrev 2009-09-30 23:18:41 följande:
    Villemoa; vad undervisar du i för årskurs/er?
  • Villemoa

Svar ja på dina funderingar.

Vattnet som kommer ut, är det varmt eller kallt? Är det kallt så är det nåt knas. Det borde vara varmt eftersom det är det som gör att det kommer värme.

passionsblomman skrev 2009-09-30 23:42:22 följande:
    *svär lite för mig själv då jag meckar med att lufta elementen*Alltså, visst SKA man väl ara öppna med den lilla vingmuttern och om det pyser luft så väntar man tills det kommer vatten i en jämn stråle?Och om det kommer vatten direkt så är det redan luftat.Undrar varför det elementet då ändå är kallt?
  • passionsblomman

Jo, i de varma elementen är det vaaaaaarmt vatten. I de som är kalla är det kallt som kommer. Och jag hade bestämt för mig att man ska lufta dem, det ska först komma luft och sedan blir vattnet en jämn stråle och då skruvar man åt igen.

Men när det inte kommer luft utan bara kallt vatten då...?

Svar på tråden Tantvarning 5