• Svar på tråden Tantvarning 5
  • passionsblomman

...förresten så har jag en STOR bula i huvudet också, eftersom jag inte tände lyset inatt när behoven gjorde det nödvändit att lämna sängen för badrummet.

Någon har skruvat upp en hylla just precis exakt i höjd med mitt hårfäste. Har redan träffat det där hörnet flera ggr, så jag får nog ta ner den där hyllan. Eller vaddera hörnet!

• didis

Maken har jobbat på bygge och verkar har oerhört gott självförtroende inom allt som ryms inom en byggnad, tex har han både dragit alla rör till badrummet på övervåningen och fixat elen. Hela övervåningen har han faktiskt renoverat innan tiden tpg slut för honom.

Så jag tycker han kan få fortsätta med småfixandet på huset! Det räcker och blir över med arbetsuppgifter i alla fall..

Aleta skrev 2009-10-01 11:40:46 följande:
    Här är det maken som överlåter allt praktiskt åt mig. Han är livrädd för allt sån't.
  • Frulle

Jag vill ha jul nu!!!!

Vet ni vad vi ska göra???
    Nåt HELT nytt för mig.

Vi har faktiskt bokat julbord på julafton. På Hasselbacken. Så vi åker dit och äter kl 12 och sen efter så åker vi hem till oss och har julklappar och glögg och Kalle om vi hinner.

Ska faktiskt bli jävligt skönt att slippa all stress med matlagning osv.

• passionsblomman

DET letade jag efter förra året men jag hittade ingen som hade på själva julaftonen, bara något hotell som jag inte vågade tro på. Jättebra idé!

Fast i år känns det lite självklart vart någonstans julen blir för vår del...

Jag ska ha julpynt överallt!

Frulle skrev 2009-10-01 11:47:12 följande:
    Jag vill ha jul nu!!!!Vet ni vad vi ska göra??? Nåt HELT nytt för mig.Vi har faktiskt bokat julbord på julafton. På Hasselbacken. Så vi åker dit och äter kl 12 och sen efter så åker vi hem till oss och har julklappar och glögg och Kalle om vi hinner.Ska faktiskt bli jävligt skönt att slippa all stress med matlagning osv.
  • didis

Ooop! Nu var jg visst tvungen att jobba!

Så hårt kan livet vara!

• passionsblomman

Kanske har säljarna visat sambon, för de var länge i källaren, men det var så trångt med alla där så jag gick och kollade in lite annat så länge. Som fruktträd och punschverandor och planlösningar tex.

Men jag ska banne mig vet vart man fyller på det där vattnet. Nu ska jag genast gå till källaren och kika och fundera.

Sedan väntar jag tills sambon kommer och frågar honom om han tror som jag. Eller kanske vet redan.

• Heloise

Gud så härligt!
    Panzer är barnsligt förtjust i julen och man får ine ta genvägar som boka in sig på en herrgård.
    I år är det jul hos oss oxå, blä.

Frulle skrev 2009-10-01 11:47:12 följande:
    Jag vill ha jul nu!!!!Vet ni vad vi ska göra??? Nåt HELT nytt för mig.Vi har faktiskt bokat julbord på julafton. På Hasselbacken. Så vi åker dit och äter kl 12 och sen efter så åker vi hem till oss och har julklappar och glögg och Kalle om vi hinner.Ska faktiskt bli jävligt skönt att slippa all stress med matlagning osv.
  • TinkerBelle

Jag precis som du hade gärna läst själva slutrapporten.
    Är farligt att dra slutsatser när man inte har alla faktorer med.
    Kontentan är den höga konsumtionen samt det faktum att det ges dagligen.

Den engelska kosthållningen är överlag urusel. Mycket färdiglagad micro mat och mycket ?gömt? socker i raffinerade produkter. Genomsnitts invånaren i England har en låg förståelse när det kommer till näringslära och vad som är bra, mindre bra och direkt skadligt för kroppen. Vad just det beror på kan jag endast spekulera i.

Jag tycker dock det är intressant att man mer och mer tittar på vad socker gör med kroppen och hjärna. Tycker själv att man allt för länge har kopplat socker skadliga effekter endast till tänderna och glömt bort resten av kroppen.

didis skrev 2009-10-01 11:12:39 följande:
    Intressant, hade gärna läst själva artikeln de hänvisar till.Spontant tänker jag att de inte mäter socioekonomiska faktorer (bara var barnen bor någonstans) och att lågutbildade och framförallt oengarerade föräldrar ger sina barn mer socker/godis. Då är det ju inte sockret som är boven utan hög sockerkonsumtion är också ett symtom på andra problem.Som tandläkare är det ingen överraskning att barn till lågutbildade föräldrar och barn från socioekonomiskt svaga områden har mer karies än andra.
  • Alvs

Såg på lokalnyheterna igår att IKEA Kållered har tagit fram allt julpynt redan. Lite VÄL tidigt tycker jag. Julbord kan jag förstå att man måste boka nu om man vill ha på ett bra ställe, men sommaren är ju knappt slut!

Jag får ångest av detta, vad ska jag köpa till min dotter som fyller ett dan innan julafton?

• passionsblomman

Nu har jag luftat alla husets FEMTON element en gång till. Jag hittar inget med balla fixer somm man kan fylla på vatten med i min källare. *känner mig korkad*

Svar på tråden Tantvarning 5