• Svar på tråden Tantvarning 5
  • Aleta

Jag gräver med grävmaskin!
    Har nog grävt ett dike på ca 25 meter redan.

• Fjällbruttan

Hallå
    Idag är jag nykter! Tror inte jag ska pröva fler tabletter, blir alldeles för dizzy
    Igår kollade vi idol och sen duschade hela familjen tillsammans, är så mysigt med Saga när hon badar! Sen kollade vi en stund på Jon, Kate+eight... och var synnerligen överens om att sexlingar vill vi INTE ha Brrrrrrrrrr

idag har jag röjt i trädgården så nu är den vinterbonad,och klippt gräset för sista gången i år. Ska e. plocka enris lite senare och sätta i alla lådorna på huset, brukar virra in julbelysning i dem i december!
    Sen ska jag packa, ska göra som Solde, bo på konsumhotell, fast i 3 dygn med väninnna och shoppa och mysa
    Menjag kommer sakna er!

Middag ikväll blir en halv krabba och ett halvt paket kräftor var
    Vi hade ett paket kräftor kvar och så kör vi en halv krabba till det, mums!!

Har missat senaste Harry Potter tråden, kan nån inboxa mig den? 
    Tycker att dementorer brukar göra verkan

Jul...Åhhh vad jag längtar
    Vi firar här hemma i år med, med alla barnen, skönt! Förra året bjöd vi hela Mattias släkt och vi var 23 pers här, hade knytis och det funkade suveränt, så vi kör favorit i repris... men jag trodde pappa tänkte komma hit i år men tydligen inte... men jag är nöjd bara jag har barnen och Mattias
    Vi pyntar till 1:a advent och så har vi ett julfika för alla våra vänner... med en sådär 25 sorters kakor, ni kommer väl tanter!!
    I övrigt så slöar och läser vi oss genom julen, och nyår jobbar jag alltid.... turistbranchens dilemma men jag är så van att jag inte ens tänker på det längre!

Canaton, vilken dag du hade, klart du ska somna på soffan!  

• Cantaton

Fjällbruttan,

vad duktig du varit idag! Själv har jag fortfarande inte kommit ur soffan, haha. (Jo, jag har ätit mina soppor, druckit vatten och diskat lite, men i övrigt... nä). Hade tänkt gå en promenad på eftermiddagen, men det regnar ju så Om jag får sällskap kan jag gå ut i regnet, men inte gärna själv. Så jag väntar på att mina vänner ska komma hem från jobbet så att nån kanske vill haka på...

Middagen låter ju helt ljuvlig! För min del blir det väl svampsoppa eller nåt, haha.

Vi brukar också ha adventsfika med massa olika sorter. Faktiskt efter inspiration från Micke som vi begravde igår... Han var nog den bästa bagaren på denna jord. På många sidor i min "Sju sorters kakor" har jag kladdat dit: "Micke gör istället..."

Ja, min dag var intensiv. Idag händer ingenting Och jag är helt okej med det.

• Fjällbruttan

Cantaton skrev 2009-10-03 15:32:40 följande:
    Fjällbruttan,vad duktig du varit idag! Själv har jag fortfarande inte kommit ur soffan, haha. (Jo, jag har ätit mina soppor, druckit vatten och diskat lite, men i övrigt... nä). Hade tänkt gå en promenad på eftermiddagen, men det regnar ju så Om jag får sällskap kan jag gå ut i regnet, men inte gärna själv. Så jag väntar på att mina vänner ska komma hem från jobbet så att nån kanske vill haka på...Middagen låter ju helt ljuvlig! För min del blir det väl svampsoppa eller nåt, haha. Vi brukar också ha adventsfika med massa olika sorter. Faktiskt efter inspiration från Micke som vi begravde igår... Han var nog den bästa bagaren på denna jord. På många sidor i min "Sju sorters kakor" har jag kladdat dit: "Micke gör istället..."Ja, min dag var intensiv. Idag händer ingenting Och jag är helt okej med det.

Hmm... svampsoppa är jag nog inte avundsjuk på Den brukar gå rätt bra att piffa till med lite dragon, och ev. en  gnutta curry, eller chili.. starka kryddor ökar ämnesomsättningen
    Vad du är duktig som kämpar på!

Skit i promenaden idag, du kan lika gärna sparka dig trött på soffan

• Cantaton

Mm, som sagt -4,8 fram till i onsdags och när jag vägde idag har jag under torsdagen och fredagen gått ner ytterligare 0,4, så det händer hela tiden...

Nu har jag genomgått precis halva sopptiden (1,5 vecka). Onsdag om 1,5 veckor blir det MAT igen.

Vi får se om promenaden Jag kanske sätter mig och målar istället. Jag har inte så dåligt samvete om promenaden uteblir, var ju på Flow här om dagen, det blir afrodans imorrn och spinning i början av nästa vecka.

• Heloise

Jättefint dop och Enskede kyrka var verkligen vacker, och låg precis som du sa Cantaton i ett lummig fint område. Efteråt vart det paj och sallad i Stureby.
    Min kusse har varldens snällaste unge, han bara skrattade hela tiden. Jag var väl inte på topp direkt Inte bakis direkt men väldigt trött, den hjälper det ju inte att mormor är hur surrig som helst och höll på och prata hål i skallen på mig.

Nu känner jag mest för att dra mig tillbaka till min säng, men å andra sidan känns det som slöseri med en lördag.

• Heloise

Ja du har rätt Men jag jobbar varannan helg så jag värnar om mina lördagar och söndagar haha. Fast å andra sidan har vi ju varit fram och tillbaka till Sthlm, så nått har vi ju gjort.

Har lite serier på datorn som jag övverväger att titta på.

Vill bara säga att du är så jätteduktig cantaton! Tränar du på shakesen oxå? Jag vart alldeles skakis på dem, överväger en till sejour eftersom ajg svällt upp till julgris proportioner igen. Men jag är osäker på om jag klarar friskis 3-4 ggr i veckan på 470 kcal per dag? Men jag kanske kan äta två påsar om dagen och ett mål mat. Hmm tål att tänkas på. Jag måste bli av med ca 20kg snabbt så vi kan göra en bebis

• Cantaton

Jag jobbar ju typ alltid på lördagar - att jag har en hel helg ledig är väääldigt ovanligt eftersom det är dop o bröllop då... så jag förstår din tanke, men NÅNGÅNG måste man vila också, och då är det skönt att göra det en dag när man faktiskt kan stänga av telefon utan att bli stressad över att därefter ha 10 missade samtal...

Ja, jag tränar också. Spinning blev jag helt svimfärdig, och har därefter dragit ner på både tempo och motstånd när jag gått på spinning. Men afro och flow har gått bra ändå.

Jag ville inte göra uppehåll i mitt tränande när jag äntligen hade fått det till vana... så jag kör hela passen men gör det något "lättare". Får i mig 500 kcal.

• Frulle

Blomman!! Behöver blomhjälp!!

Kan man få liv i en orkidée som börjat "dö"??
    Den har tappat blombladen och så. Ska jag kasta den bara eller?

Svar på tråden Tantvarning 5