• Svar på tråden Tantvarning 5
  • lillabruden

tjenis!

måste be om råd me en sak..... om man har problem med magen i typ 1månad, vaknar mitt i natten o skulle kunna döda för nåt gott att äta o går upp o bakar en kaka (och äter...) sen helt plötsligt sugen på kokt ägg me kaviar (ätit det med..) och trots att man inte varit bra i magen o inte äter mer än man brukar, tvärtom....behöver man kanske ett graviditetstest då`? ska ringa läkaren när dem öppnar telefonen......kan ju vara annat men just att jag vill (läs måste) ha viss mat mitt i natten -dvs vaknar från min skönhetssömn och går upp o måste ha kakor o kokt ägg!!?

• Frulle

Men är det inte bara att gå på apoteket och köpa ett test?

lillabruden skrev 2009-10-05 05:01:20 följande:
    tjenis!måste be om råd me en sak..... om man har problem med magen i typ 1månad, vaknar mitt i natten o skulle kunna döda för nåt gott att äta o går upp o bakar en kaka (och äter...) sen helt plötsligt sugen på kokt ägg me kaviar (ätit det med..) och trots att man inte varit bra i magen o inte äter mer än man brukar, tvärtom....behöver man kanske ett graviditetstest då`? ska ringa läkaren när dem öppnar telefonen......kan ju vara annat men just att jag vill (läs måste) ha viss mat mitt i natten -dvs vaknar från min skönhetssömn och går upp o måste ha kakor o kokt ägg!!?
  • Cantaton

Jag har nog feber "Tack o lov" min praktikant också, så jag behövde inte åka till jobbet för hennes skull... men jag måste verkligen jobba. En föreställning spelas på fredag, en annan ska vara klar nästa vecka på onsdagen o barnoperan som jag själv ska sjunga i sätts upp nästa lördag.

Jag hinner inte vara sjuk nu

• passionsblomman

Usch då Cantaton!

Tror du inte det delvis kan vara en reaktion på ditt nya liv och all utrensning som säkert sker just nu i din kropp?

• Cantaton

Nja, inte efter nästan två veckor... Snarare en reaktion på att jag var ledig i helgen efter att ha jobbat typ 14 dagar i sträck.

• passionsblomman

Eller båda...

Cantaton skrev 2009-10-05 11:10:33 följande:
    Nja, inte efter nästan två veckor... Snarare en reaktion på att jag var ledig i helgen efter att ha jobbat typ 14 dagar i sträck.
  • passionsblomman

På tal om reaktioner: I fredags firade vi ju äntligen att vi flyttat hit och att hela familjen nu är samlad. Jag drack ETT glas vin, och ETT glas Champange.

Jag får ibland migrän av vin, så jag brukar vara väldigt försiktig.
    Vad jag inte alls tänkte på var att jag ju hade varit och fått massagebehandling på morgonen. Det är ingen fjös-och-fjant-massage, utan rejält och rätt djupt i muskulaturen.

Man kan få ganska kraftiga reaktioner bara av det-UTAN vin.

I lördags när jag vaknade hade jags sådab fruktansvärd huvudvärk att det kändes som att ögat skulle ramla ur på vänstersidan. Bara att ligga blickstilla och vänta tills det gick någorlunda över.

• Cantaton

Ja, eller båda. Men jag fick precis ett jättejättefint mail från ett av "mina" f.d. brudpar, så det lättade sinnet lite

Mår du bra?

passionsblomman skrev 2009-10-05 11:13:23 följande:
    Eller båda...
  • Cantaton

Mmm massage o alkohol kan bli en jobbig kombo... Hoppas det är bättre nu iaf.

passionsblomman skrev 2009-10-05 11:17:48 följande:
    På tal om reaktioner: I fredags firade vi ju äntligen att vi flyttat hit och att hela familjen nu är samlad. Jag drack ETT glas vin, och ETT glas Champange.Jag får ibland migrän av vin, så jag brukar vara väldigt försiktig.Vad jag inte alls tänkte på var att jag ju hade varit och fått massagebehandling på morgonen. Det är ingen fjös-och-fjant-massage, utan rejält och rätt djupt i muskulaturen.Man kan få ganska kraftiga reaktioner bara av det-UTAN vin.I lördags när jag vaknade hade jags sådab fruktansvärd huvudvärk att det kändes som att ögat skulle ramla ur på vänstersidan. Bara att ligga blickstilla och vänta tills det gick någorlunda över.
  • Sonja68

LillaBruden: Köp ett test. Låter misstänkt
    Cantaton: Krya på dig, vännen!
    Blommis: Jag är också jättekänslig för vin och sprit, lider av migrän, men främst rött vin.
    Jag drack 1½ glas i fredags och jag hade spränghuvudvärk hela lördag!! PRECIS på pricken som du skriver. Mitt högra öga ville jag bara slita ut ur huvudet...
    Då undrar man om det är värt det alltså!
    Vitt vin går bättre dock.

Fick mao inte så mycket gjort som jag planerat på lördagen. Men vi var på "byn" och handlade ny taklampa till flickornas rum (de har slagit sönder sin i våras, men här är ju ljust om nätterna hela sommaren så först NU började de själva klaga att det var väldigt mörk för dem att leka i bara fönster- och sänglampans sken ). Lördagsgodis, present till Tanjas bästa kompis som fyller sju idag, och lite annat smått och gott hann vi med också.
    Söndag så sjöng Tanja med barnkören i kyrkan. Jag frågade Katja om hon också ville vara med och sjunga. Jo, det ville hon absolut. Men när jag frågade om hon tror att hon klarar av att sitta stilla där framme och vara alldeles tyst medan prästen pratar så funderade hon ett tag och svarade "Nä". "Jag tror jag sitter med dig i kyrkbänken istället mamma"
    Barnen sjöng så fint och var som små änglar, man var alldeles tårögd. LIte gospel körde de också, och vilket gung!!

Aleta, jag är imponerad av dina grävmaskinstalanger! Wow!

Här har det snöat i natt och rutorna var rejält igenfrostade. Snön ligger förstås inte kvar (lite, litegrann bara) men det var halt på vissa ställen imorse. Dags att lägga om till vinterdäck. Alldeles för tidigt om ni frågar mig!

Nu är det lunch!
    Kram

Svar på tråden Tantvarning 5