• Svar på tråden Tantvarning 5
  • Bobou
    Sonja68 skrev 2009-10-05 11:39:01 följande:
    Söndag så sjöng Tanja med barnkören i kyrkan. Jag frågade Katja om hon också ville vara med och sjunga. Jo, det ville hon absolut. Men när jag frågade om hon tror att hon klarar av att sitta stilla där framme och vara alldeles tyst medan prästen pratar så funderade hon ett tag och svarade "Nä". "Jag tror jag sitter med dig i kyrkbänken istället mamma"
  • passionsblomman

Cantaton: Ja, nu har jag varit på massage igen här på morgonen, så nu är jag sådär mosig som man blir. Jag dricker inte vin idag tror jag utan håller mig till kaffe.

Sonja: Visst är det förbålt tråkigt med den där migränen! Jag menar, vinet är ju så mycket av smaksensationerna med en middag, så man vill ju ha med det, och särskilt när det ska vara lite extra festligt.
    Det är så TRIST att inte veta om det ska bli ett sådant bakslag. Och inte går det att göra något åt heller.

• passionsblomman

Åh vad roligt!

Cantaton skrev 2009-10-05 11:18:44 följande:
    Ja, eller båda. Men jag fick precis ett jättejättefint mail från ett av "mina" f.d. brudpar, så det lättade sinnet lite Mår du bra?
  • Cantaton

Sonja skrev till mig i ett privat mail och frågade om begravningen jag var på i fredags är den som omnämns i en av kvällstidningarnas nätupplaga... och det är det. Jag blir bara så ledsen när artisten i fråga ska baktalas i kommentarerna: "Gör det för att hon får press", "Kan hon ha vänner? Justja, han spenderade ju mycket pengar på henne"... Ååh.. hon har ju bara gjort det här för hans skull. På riktigt. Kunde inte låta bli att skriva en kommentar tillbaka, men nu är jag orolig att det skapa en debatt eller nåt istället...

• Sonja68
    Cantaton skrev 2009-10-05 12:13:37 följande:
    Sonja skrev till mig i ett privat mail och frågade om begravningen jag var på i fredags är den som omnämns i en av kvällstidningarnas nätupplaga... och det är det. Jag blir bara så ledsen när artisten i fråga ska baktalas i kommentarerna: "Gör det för att hon får press", "Kan hon ha vänner? Justja, han spenderade ju mycket pengar på henne"... Ååh.. hon har ju bara gjort det här för hans skull. På riktigt. Kunde inte låta bli att skriva en kommentar tillbaka, men nu är jag orolig att det skapa en debatt eller nåt istället...
    Visst är det för sorgligt att folk alltid tror det värsta om andra, ALLTID! Varför har man så svårt att tro att en människa, även om man är en kändis, faktiskt kan göra något för en annan människa utan egen vinning, utan att ha en baktanke, utan _endast_ för att man själv VILL och för att glädja andra. Det FINNS faktiskt lite godhet kvar hos en hel del människor, även om man kan ha svårt att tro det ibland...
    Bra skrivet Cantaton !
  • Cantaton

Ja, väldigt sorgligt...

Tack. Jag är fortfarande orolig, samtidigt som jag ju står för det jag skrivit - orden i sig ångrar jag inte.

• Sonja68
    Cantaton skrev 2009-10-05 12:32:26 följande:
    Ja, väldigt sorgligt...Tack. Jag är fortfarande orolig, samtidigt som jag ju står för det jag skrivit - orden i sig ångrar jag inte.
    Äh, oroa dig inte . Det var bra att du skrev, du vet ju hur det verkligen var, till skillnad från de andra jönsarna som "tycker" där. Om de vill spekulera vidare så är det deras problem, du har ju gjort vad du kunnat för att upplysa dem om sanningen. Jättebra!
Svar på tråden Tantvarning 5