• Svar på tråden Tantvarning 5
  • Aleta

    Oj, det var mycket planer för helgen!
    Sonja, går det inte att få tag på billiga tågbiljetter om man är ute i jättegod tid?

    Usch, jag var ute och satte stolpar och blev alldeles slut av spettandet och släggandet, lite influensa kvar i kroppen tror jag. Nåja, när jag vilar kan jag roa mig lite med att försöka mota in hästarna i hagen eller leta reda på levande hamstrar som kan springa runt i hjulet. Förmodligen fruktlöst förstås.

  • TinkerBelle

    Ingenting jag är lika oskyldig som Harry Potter.
    Behövde bara soppa igen en del spår...


    Soldemor skrev 2009-10-02 15:22:51 följande:
    Vad har du gjort?
  • Aleta
    TinkerBelle skrev 2009-10-02 15:24:44 följande:
    Ingenting jag är lika oskyldig som Harry Potter.Behövde bara soppa igen en del spår...
  • Heloise

    Nu är smurfhuset rent och jag ska iväg till friskis, ska bli skönt.

    Ja det här med famljer och jul är mitt värsta, jag vill göra som dig Tinker dra iväg och skita i allt, men Panzer aka julfreaket vägrar åka någonstans.

    Vi firar jul vartannat år, men jag har sagt att när vi får barn åker jag ingenstans på julen. Inte ens till ICA haha

    Alla är hjärtligt välkomna till oss, men jag tänker inte sitta och ha dåligt samvete på julen.

    Mina föräldrar har ju bara mig( pappa har ju barn sen förr men det vet ju hur det är med dem)
    och jag har alltid sådan otrolig ångest när jag är hos svärisarna på jul. Så om vi får barn så tänker jag stanna hemma, Panzer kan åka vart han vill men jag och bebben ska vara hemma i smurfhuset.

    Alla bor ju så nära varandra så det är ju inget som säger att de inte kan komma hit, vill de inte komma samtidigt så går det bra i grupper. Jag kan laga mat och diska tills jag spyr bara slipper ha dåligt samvete!

  • feministbrud

    Åh Heloise, jag lider så med dig! Jag älskar julen, men i år kommer den att bli problematisk. Förra året firade jag och min man jul tillsammans för första gången och vi var hos oss. Vi kunde frossa i julmat och matlagning så mycket vi ville och det är något vi älskar. Iår blir det inte samma sak för min familj kommer inte. Min pappa jobbar inom svenska kyrkan och bor 50 mil ifrån oss, mao ingen bra kombination. Min mans mamma har cancer och det är inte aktuellt att inte fira jul med henne. Mina föräldrar klarar sig bra utan mig, men jag vet inte om jag klarar mig utan dem om ni förstår vad jag menar. Dessutom kommer jag sakna min bror.

    Vi kommer trots allt att bjuda hem min familj och så får de komma om de kan (vilket de inte kommer att kunna) och min bror får välja vad han vill göra (vi bor i samma stad, men han åker förmodligen hem). Jag vet att detta betyder långt mer för mig än vad det gör för dem. Min pappa skulle inte ens om han fick, ta ledigt på jul för att fira hos oss. Det är för mycket OB han går miste om...

    Kanske värsta i-landsproblemet, men det är mitt reella problem.

  • Sonja68
    Aleta skrev 2009-10-02 15:22:55 följande:
    Oj, det var mycket planer för helgen! Sonja, går det inte att få tag på billiga tågbiljetter om man är ute i jättegod tid?
    VR (finska SJ) har marginella boka-tidigt-rabatter på sina tåg till Ryssland. Tyvärr. När man är en hel familj så blir t.o.r dyrt ändå. Både inrikeståg genom hela Finland och sedan nattåget med sovplats till Moskva kostar en hel del.
    Suck! Varför kunde de inte bo i St.Petersburg, då hade allt varit så mycket lättare! Vi har bara 100 mil dit, och de finska vägarna är BRA...

    Heloise: visst är det synd att jul kan vara så ångestframkallande! Jag tycker du resonerar klokt.
  • Bobou

    Mitt hus är _inte_ rent utan istället fullt av en massa tjugoåringar som skräpar... jag bor ju med lillsyrran numera och både hon och hennes pojkvän har vänner här just nu. Jag tycker mycket om att umgås med min syster och hennes pojkvän, men känner mig som VÄRLDENS tant när deras kompisar är här!

    Annars har jag haft min första dag av arbetslöshet och njutit av att vara lite ledig, och kunnat sitta och läsa tidningen hela eftermiddagen. På morgonen var jag på ett möte (med en av dem jag nätverkat med) och blev erbjuden jobb, men jag tror tyvärr inte att det är något för mig. Och inte att jag är något för jobbet heller, om ni förstår. Så jag hoppas på den andra gubben jag var och pratade med, och i annat fall så ska jag väl ta mig i kragen endera dagen och börja söka jobb på allvar.

    Men nu ska jag gå och jobba lite på min tantimage med dammsugaren!

  • passionsblomman

    Nu har jag den värsta tantvarningen sedan tanttrådens begynnelse:

    Jag har MÖBELPOLISHAT en del av möblemanget jag ärvde efter Farmor!

    De möblerna har stått magasinerade så de behövdes verkligen piffas upp lite, och OJ vad blankt det blir av den där polishen!

    Men det luktar rätt starkt och jag började efter en stund känna mig lite...konstig(are) så jag slutade putsa nu.

    Detta anser jag vara en tantvarning likvärdig mammelucker.

    Brukar ni polisha? This was my first...

  • didis

    Också jag behöver dammsuga lite, nu är ju lägenheten så liten att det går rätt snabbt men på något sätt gör det bara att jag städar ÄNNU mer sällan än hemma i huset!

    Vad hör jag Heloise - tycker du inte om jul??? Det är ju min favvotid på året - dricka glögg, tända ljus *längtar* hela adventstiden är bästa tiden på året! Själv julafton är väl sådär men sedan kommer juldagen! Maten är bara att värma upp, julklappsböcker ligger olästa och gästerna har åkt hem. Myyyysigt!

    Min ST-kollega gillar inte jul alls så jag ska ge henne en chokladkalender och en tomte 1 december...

    Julpynt har de visst också börjat sälja... nu har jag redan massor men liite nytt måste man väl få köpa varje år??

  • didis

    Jag har trevligare sätt att bli lullig på!

    Men vad kommer härnäst? Sniffa Häxans silverputs??


    passionsblomman skrev 2009-10-02 16:55:27 följande:
    Nu har jag den värsta tantvarningen sedan tanttrådens begynnelse:Jag har MÖBELPOLISHAT en del av möblemanget jag ärvde efter Farmor! De möblerna har stått magasinerade så de behövdes verkligen piffas upp lite, och OJ vad blankt det blir av den där polishen! Men det luktar rätt starkt och jag började efter en stund känna mig lite...konstig(are) så jag slutade putsa nu.Detta anser jag vara en tantvarning likvärdig mammelucker.Brukar ni polisha? This was my first...
Svar på tråden Tantvarning 5