• passionsblomman

    I vått och torrt och stiltje och orkan

    Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

    Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

    Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

  • Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • Leksi

    En dag till semestern nu Daa!
    Och jag fick precis ok från min chef att sluta kl. 15 imorgon! Tralalala! Ska in till Gröna lund och träffa tjejgänget, så det blir perfekt! Fint väder ska det också bli, härligt!

  • Daa

    Sweet


    Leksi skrev 2009-07-16 16:53:25 följande:
    En dag till semestern nu Daa! Och jag fick precis ok från min chef att sluta kl. 15 imorgon! Tralalala! Ska in till Gröna lund och träffa tjejgänget, så det blir perfekt! Fint väder ska det också bli, härligt!
  • passionsblomman

    Huuuungrig, shalla lalla laaaa...

    ..så går det när man bara ska hämta sonen och blir kvar och babblar om hus och allt en evighet. Vi drog vid 16.15 ca, och kom hem nu...

    mat mat mat mat mat!

  • Emelieca
    Daa skrev 2009-07-16 11:24:56 följande:
    Emelieca: Teknisk fysik, också lite impad. Vad har du för planer sen? Examensarbete på gång? Och så roligt med bröllop snart. Hoppas det ordnar sig med jobbet bara.
    Japp, snart är det examensjobbdax=) Har börjat kika runt lite och sökt ett än så länge. Är lite rädd att det ska vara lika svårt som det var att hitta sommarjobb denna sommar bara. Fast å andra sidan kostar vi nog inte så mycket då man inte får lön under exjobbet.

    Har ni alla andra härinne redan gift sig eller är det någon som planerar liksom jag?
  • Emelieca
    Leksi skrev 2009-07-16 16:53:25 följande:
    En dag till semestern nu Daa! Och jag fick precis ok från min chef att sluta kl. 15 imorgon! Tralalala! Ska in till Gröna lund och träffa tjejgänget, så det blir perfekt! Fint väder ska det också bli, härligt!
    Åh! vill oxå till grönan... och köra femkamp=)
  • passionsblomman

    Inte gift alls. Jättesambo sedan evigheter. Bara drömmar inga konkreta planer gällande bröllop. Bara sagohus!

    och bebis!


    Emelieca skrev 2009-07-16 20:56:31 följande:
    Japp, snart är det examensjobbdax=) Har börjat kika runt lite och sökt ett än så länge. Är lite rädd att det ska vara lika svårt som det var att hitta sommarjobb denna sommar bara. Fast å andra sidan kostar vi nog inte så mycket då man inte får lön under exjobbet. Har ni alla andra härinne redan gift sig eller är det någon som planerar liksom jag?
  • andbeyond
    Emelieca skrev 2009-07-16 20:56:31 följande:
    Japp, snart är det examensjobbdax=) Har börjat kika runt lite och sökt ett än så länge. Är lite rädd att det ska vara lika svårt som det var att hitta sommarjobb denna sommar bara. Fast å andra sidan kostar vi nog inte så mycket då man inte får lön under exjobbet. Har ni alla andra härinne redan gift sig eller är det någon som planerar liksom jag?
    Jag hänger här inne då vi lääängtar efter barn och jag tjuvläste tråden ett tag men vi har inte börjat försöka än. Nu har herrn förlorat jobbet så vi lär vänta ett tag till innan barn blir aktuellt. Jag skulle vilja jobba upp ett SGI också.

    Vi ska gifta oss den 22/8 - Blommis ska göra min bukett
  • Emelieca
    andbeyond skrev 2009-07-16 21:04:14 följande:
    Jag hänger här inne då vi lääängtar efter barn och jag tjuvläste tråden ett tag men vi har inte börjat försöka än. Nu har herrn förlorat jobbet så vi lär vänta ett tag till innan barn blir aktuellt. Jag skulle vilja jobba upp ett SGI också. Vi ska gifta oss den 22/8 - Blommis ska göra min bukett
    Ah va kul, då gifter ni er helgen innan oss då=) Samma sits här med karlen och jobbet=( jäkla finanskris... Men hoppas det löser sig fort! Vad är ett SGI? Spännande med buketten, du får lägga upp en bild sen.
  • Emelieca
    passionsblomman skrev 2009-07-16 21:04:07 följande:
    Inte gift alls. Jättesambo sedan evigheter. Bara drömmar inga konkreta planer gällande bröllop. Bara sagohus!och bebis!
    Aha, men det är inte illa det! Hoppas verkligen allt går bra med bebben nu! Vad är det för hus föresten? låter ju alldeles underbart.=)
  • andbeyond
    Emelieca skrev 2009-07-16 21:07:48 följande:
    Ah va kul, då gifter ni er helgen innan oss då=) Samma sits här med karlen och jobbet=( jäkla finanskris... Men hoppas det löser sig fort! Vad är ett SGI? Spännande med buketten, du får lägga upp en bild sen.
    Ja, dumma kris! Jag har mest bara pluggat senaste åren (är 25) men inte hittat något jag trivts med så jag är nu utan både jobb och ngn utbildning. SGI är "sjukpenninggrundandeinkomst" - alltså den inkomst som sjukpenning och föräldrarpenning grundas på. Jag har ingen. Alltså får jag lägsta ersättning som är ca 3500kr/mån efter skatt i föräldrarpenning. Skulle gärna öka den lite och då behöver jag jobba ett tag med en ok lön
Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan