• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Telis

    Aha, en googling visade på att child restraints verkar ganska vanligt också.

  • Fru E

    Ingen som vet var man kan fynda snygga kjolar och tunikor????
    Var ute på rean i lördags men hittade verkligen ingen kjol alls och de jag har hemma är inte mycket att ha......

  • Telis
    muggles skrev 2009-06-29 09:58:23 följande:
    Attans, jag hade hoppats lite på dig BS!
    Litar du inte på mig eller?
  • Lapinette

    Självfallet kommer ett adopterat barn kännas minst lika mycket som vårt som ett biologiskt men jag kan ändå inte låta bli att sörja lite att det inte blir något barn med våra gener. Våra vänner som adopterat från Ryssland vill absolut inte ha det annorlunda.

  • Oupsie
    Lapinette skrev 2009-06-29 09:42:57 följande:
    Oupsie - självfallet blir det besök på vingårdar. Ska bl a de sista nätterna stanna i Napa Valley. Tror inte vi kommer att ha behov av kontantkort då jag inte tänker springa ifrån maken några långa sträckor.
    Trevligt! Vill också till Kalifornien... funderar på om vi kanske kan åka på en tur till Kalifornien ett par dagar när min man inte måste göra andra saker. Passa på när man väl är här i USA. Tror att jag ska föreslå det när han kommer hem.
  • BrudSommar2006

    Muggles, jag tror Telis har rätt, infant car seat, baby car seat, car safety seat eller child booster seat verkar vara det som gäller.

    Vad heter den där bloggen nu igen med mamman som skriver om sin adopterade son Q? Hur som, han är väl en tre år nu och de väntar på att få hem ett adopterat syskon nästa år, båda från Taiwan eller vad det nu är för land, någon annan här vet kanske bättre. Jag fick i alla fall lära mig nyligen att de flesta adopterade barn som kommer till Sverige är killar, utom från Kina, eftersom det inte är tillåtet att välja kön inför svenska adoptioner medan det i USA är tillåtet och då går alla tjejer dit för de flesta som vill adoptera vill ha en tjej. Till och med de som adopterar inom landet för kan de inte få en biologisk kille som kan föra släkten vidare så är det ingen vits med en adopterad kille så då kan de lika gärna ta en tjej. Helt galet, hade jag ingen aning om!

  • Oupsie
    Telis skrev 2009-06-29 09:57:03 följande:
    Oupsie, om ni vill bli av med dom så kan jag tänka mig att köpa dom av dig. Det kan vara bra att ha. Oupsie igen, ÄD gör man när man inte har några ägg själv (sjukdom, klimakteriet osv) eller om man har dålig kvalitet på dom. I mitt fall var mina ägg så dåliga att dom inte blev befruktade.Muggles, infant car seat är det jag har hört, kanske finns andra uttryck också.
    Ah, ok. Så det är inget man får testa, om som i Lappis fall, det inte har fungerat trots bra ägg?

    Ja, vi kan inte använda dem när vi åkt härifrån ändå. Har man inte fyllt på korten med mer pengar på 90 dagar så slutar de ändå att fungera. Men ni skulle väl åka i juli/augusti någon gång så då fungerar de fortfarande.
  • BrudSommar2006

    Nu blir jag arg på den jäkla OKQ8 macken där jag köpt några frukostmackor att ha med till jobbet nu, häromdagen köpte jag en ost och gurkfralla och det var en pyttepyttestrimla gurka i ena hörnet. Idag köpte jag en ägg & kaviarfralla och det är inte ens några ägg i, bara lite smör och en klick kaviar!

Svar på tråden Livets stora och små frågor