• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Lapinette

    muggles - har en fd kollega som gick i pension för något år sedan och hon berättade att det var jättetungt när alla runtomkring dem fick barnbarn. Tror nästan att den sorgen var värre än när de höll på och kämpa för att få barn. De löste sin barnbarns situation med att köpa en hund.

    Oupsie - självfallet blir det besök på vingårdar. Ska bl a de sista nätterna stanna i Napa Valley. Tror inte vi kommer att ha behov av kontantkort då jag inte tänker springa ifrån maken några långa sträckor.

  • BrudSommar2006

    God morgon!

    Vickan, vilket elände, säg inte att du kommer att må lika illa som jag för det önskar jag ingen. Men du, gå inte runt och må illa i onödan när man inte behöver, prova postafen, annars se till att få lergigan utskrivet snarast. Ingen idé att förstöra semestern i onödan.

    Den här veckan är sista jobbveckan innan semestern, jippi! Vi åker till Öland på lördag och sedan hem på tisdag och tillbaka igen på torsdag som det ser ut nu.

    Hoppas att vi får kattungen den här veckan, vi skulle hämtat honom i morgon men uppfödaren har inte fått tillbaka stamtavlorna än och de ska visst stämplas av veterinären vid sista kollen innan man kan hämta så allt drar ut på tiden tills de dykt upp, suck. Hade varit så bra att få hämta imorgon för på onsdag åker mina föräldrar till Öland så där försvinner barnvakten, efter det får jag åka hela vägen själv och hämta honom.

  • BrudSommar2006

    Har ingen aning om vad bilbarnstol heter på engelska faktiskt.

    Usch vad förkyld jag blivit, sitter bara och nyser och snyter mig just nu. Borde nog jobba på ifall att jag blir sjuk senare i veckan fast hoppas inte.

  • BrudSommar2006

    Ute är det varmt men här på mitt rum är det jättekallt. Kanske därför jag gått och blivit förkyld, får ju sitta med kofta på när jag jobbar.

  • Telis

    Vickan, usch och fy för att må så illa! Den enda lilla tröst jag kan ge är att det inte måste ta tre månader innan det går över. Jag har inte mått illa på en vecka nu och hoppas väldigt mycket att jag aldrig mer kommer att göra det. Det är psykiskt jättejobbigt!

    Hej gosnosen, roligt att se dig igen!

    Oupsie, om ni vill bli av med dom så kan jag tänka mig att köpa dom av dig. Det kan vara bra att ha.

    Oupsie igen, ÄD gör man när man inte har några ägg själv (sjukdom, klimakteriet osv) eller om man har dålig kvalitet på dom. I mitt fall var mina ägg så dåliga att dom inte blev befruktade.

    Muggles, infant car seat är det jag har hört, kanske finns andra uttryck också.

  • Fru E

    Tittar in lite snabbt innan möte och sen klippning

    Lappis-klart det är en stor sorg när man inser att man nog aldrig kommer att få egna biologiska barn! Men som Mugglan säger tror jag man någon gång låter sig gå vidare. Själv tror jag att ett adopterat barn kommer att efter ett tag ändå på något sätt kommer att kännas som ett eget.

    Vickan-jag tolkar dina annorlunda tecken som att det här lilla pyret kommer att stanna

    EGO-tror att maken min börjar bli lite trött på mitt "tjat" om att barnverkstaden drar ut på tiden och tankarna "tänk om det aldrig lyckas"....

Svar på tråden Livets stora och små frågor