• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Oupsie

    Gud vad spännande Kängu!

    Nu måste jag gå, har massa saker att göra innan vi ska åka. Stress, stress, stress... Men när vi väl är iväg, då ska jag bara ta det lugnt och njuta av att inte göra några "måsten".

    Ha det bra tjejer! Får se när jag hinner kika in här nästa gång.

  • Tinga

    Liten - jag säger som Koko; du verkar ju ha gjort allt du kan för att visa att du är intresserad av den nya tjänsten, så förhoppningsvis betalar det sig bra. Håller tummarna för det! Snart får vi nog börja med tumhållningslistor också här i tråden; inte bara BF- och BIM-listor. Skönt att du kunde få stöd av din man igår, för oftast känns det bättre när man fått älta lite. Stor kram!

    Snorkfröken - välkommen hit!

    Lappis - man ska ju göra det som känns bäst för en själv, så känner du att du måste ha ett "parallellspår" eller en plan B är det väl lika bra att ha det så. Jag menar, du och din man är ju olika personer och då får ni ju hantera saker och ting på era respektive sätt.

    Koko - usch; musungar inomhus låter inte som någon höjdare! Hoppas att den åtminstone var död.

    Igår var vi och hämtade ut näringslösning på apoteket, för det var leveranstid på den. Piff var inte intresserad av den, men när vi blandade hälften/hälften med välling gick det bra, så snart äter han förhoppningsvis bara näringslösning. Man får ta till lite fula knep ibland! Puff accepterade den utan problem, så efter gröten imorse slank det ner lite extra energi i form av lösningen.

  • BrudSommar2006

    Usch, nu har jag kräkts vid tandborstning igen, ska pröva att byta tandkräm till någon som är lite godare för den jag har nu går inte alls just nu. Eller prova utan tandkräm i värsta fall. I allra värsta fall får jag skippa kindtänderna.

    Kissen älskar sin kattsand och går på lådan med jämna mellanrum nu, jippi! Tyvärr är han fortfarande halt idag. Värst är det när han stelnat till, när han rört på sig en liten stund verkar det bli bättre så det får mig att tro att det är någon slags muskelsträckning. Hoppas att det släpper snart.

    AM, Iris var ju bara otroligt snuttsugen hela tiden, annars skrek hon, inte främst hungrig tror jag, så flaska kunde inte ersätta amningen tyvärr för det gick ju inte att få henne att somna om utan att amma.

  • Lapinette

    Tinga - låter bra med den extra näringen till Piff och Puff!

  • Snorkfröken77

    Liten - haha, eller hur? jättenormal! Du slog huvudet på spiken faktiskt inser jag nu, jag vill både jättegärna vilja ha barn och bli gravid, inte vara så förvirrad som jag är, jag stör mig lite på deras "perfekta" liv. Hoppas, hoppas allt går vägen med ditt tilltänkta jobb!

    fru AM - jag är inte alls lika lång och ståtlig som du (har för mig att du skrivit hur lång någon gång) därför skulle jag gärna se att mina fötter höll sig till 39 Inte kunna äta choklad eller jordgubbar, stackars dig!

    koko - Dina fötter måste ha krympt, mina är tvärtom, mycket mer sällan jag får köpa 39 nu. En fråga ang dina katter, vad är det för kön på nya resp gamla katten?

    Lappis - Bo i Kenya i flera månader? vem sjutton skulle kunna göra nåt sånt???

    kängu - inga känningar idag?

  • Ore

    Välkommen hit snorkfröken! (Namnet måste vara litet missvisande, eller? Har du hängt på BT ett bra tag så är du säkert gift nu, och inte verkar du vara ett dugg snorkig heller...???)

    Lappis: Sydkorea låter ganska smidigt. Borde det inte vara vääääldigt lång kö om det är så smidigt?

    Tinga: Håller tummarna för mååånga hekto plus både för Piff och Puff vid nästa vägning, tack vare näringslösningen!

  • BrudSommar2006

    Koko, har ni kattlucka då? Det har inte vi just av den anledningen att de kan släpa in saker utan att man har koll då.

    Hm, sex månader i ett land innan man får adoptera, det känns krångligt, däremot att tillbringa ett par månader i ett land för att få ett land med kortare köer kanske man kan stå ut med.

  • Liten med Mindre

    Åh -Tinga - vad skönt att få lite back-up mat till killarna!!

    Hoppas de får smak på att vara tankade på energi.

  • BrudSommar2006

    Tinga, hoppas att näringslösningen gör susen!

    Snigeln, bara tre dagar kvar nu då?

  • Lapinette

    Ore - enligt Adoptionscentrums tidning så var det ca 2,5 år just till Sydkorea som jag kan tänka mig som land. Jag vill helst ha ett barn från Asien medan maken inte har några specifika önskemål.

Svar på tråden Livets stora och små frågor