• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • nennesjuttioåtta

    frullan
    jo men självklart skulle ju inte de känslorna försvinna *poff* så där. Men nu är bollen i rulning! Vad skönt att du vill träffa henne igen och att hon hade flera personer som kunde hjälpa dig! Det är ju en kanonstart! Och möjligheten finns ju faktiskt fortfarande att Roffe blir din stora kärlek jämte Boris och HerrL!

  • Fru FruLLan

    Kan även meddela att jag köpte hallonbladste på vägen hem. har ju läst på om olika skrock grejer för att få igång förlossningen. Kan säga att färsk ananas, gå i trappor och sex INTE fungerar. Men skam den som ger sig.
    Nu ska här bälgas hallonblads te. Tror inte det heller funkar... men va faaaan. Bra mycket godare än det recept på nån ingefärs-cayennpeppardryck som andra tipsade om.
    Näe tack så långt tänker jag inte gå, inte till ricinolja heller. Då är jag nog hellre tjock ett tag till...

    kanske....

  • Mrs  B

    Stor kram till dig Frullan och väldigt skönt att höra att det blev en bra psykolog!!!!

    Har inte läst ikapp än så återkommer med mer......

  • Liten med Mindre

    Hurra för att du fick ett bra möte FruLlis!!!
    Jag lipade också hela första mötet med psykologen på BUP. Var ju där efter förlossningen när livet inte kändes riktigt på en pinne.
    Så du är inte ensam!

    Och så säger jag som en annan psykolog på universitetet sa (nu låter väl jag som värsta psykfall som träffat så många ) - var glad över hur stark du är som tagit steget att prata om och reda ut detta. Tänk vad många det är som aldrig reder ut knutarna - för knutar är det inte bara några som har.

  • Lapinette

    Ja, snart kanske jag behöver gå och ventilera efter alla misslyckade IVF'er. De borde ha en psykolog på varje IVF mottagning.

  • Fru FruLLan

    Nenne: fast jag är ju en sån otroligt otålig människa så jag hade ju helst sett att känslorna försvann just POFF upp i rök.
    Eller näe, allera helst hade jag ju sett att psykologen hade såna övernaturliga krafter så att hon kunde ändra könet på roffe så att han blev en HON. DET är vad jag allra helst hade önskat...

    har svårt att tro att det kommer gå bra om det är en kille...
    men inte älta det nu...

    Fast å andra sidan så har jag ju precis kommit till insikt att JAG är problemet och inte könet på bebisen så då finns ju min psykfallsstörning kvar fast kanske dold även fast det skulle vara en tjej. Inte för att det är det...
    men oavsett så behöver fruLlan reda ut vad det nu är som gör henne till ett fall för vita västar och elchocker

  • Fru FruLLan

    Lappis: Har du kollat så att dom faktiskt inte har det? jag tror säkert att de har nån som de samarbetar med på samma sätt som alla mvc och bvc mottagningar. Jag kan tänka mig att det är enormt vanligt att behöva stöd just under en stor process som ivf.

  • Lapinette

    Frullan - förstår att du hade önskat att hon hade trollspö som hon kunde rikta mot dig så alla tankar försvann MEN vad skönt att hon och du kunde hitta roten på problemet. Det kommer säkert ta tid men tillslut kommer du att må bra.

  • Mrs  B

    Liten
    Här har vi två nakenfisar också......
    Framför allt Max hatar att ha kläder på sig. Är vi bara hemma har han oftast bara kalsonger på sig, sommar som vinter.
    Malte har blöja men gärna inget mer.....

Svar på tråden Livets stora och små frågor