• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Telis

    Avslag ... Sick

    Skönt att det känns bättre, Lappis!

    Page, jag har inboxat dig receptet.

    Laxbakelse lät ju vansinnigt gott!

  • Frejis

    Hej på dig Cicci
    22+(måste räkna)5, tror jag. Den här magen kommer iaf att bli enorm om jag blir fullgången...

    Lappis, okej, då förstår jag. Jag tror faktiskt inte att de ringer, ingen chans *fortsätter hålla tummarna för guldembryot*

  • Frejis

    A M - min gyn på mvc sade att det är en läkare som är en väldigt duktig kirurg, men att hon inte beviljar planerade kejsarsnitt. Han sade att jag får resa mig ut min stol och gå därifrån om jag hamnar i ett samtal om snitt med henne
    Men nu har jag inte ens blivit kallat på ett sådant samtal, vilket innebär att DS har bestämt någonting alldeles själva. Frågan är bara vad

  • Lapinette

    AM - vi får se om vi ska klaga. Orkar bara inte tänka på det just nu utan hoppas det här går vägen.

    Cissi - ja du, jag har läst någonstans att chansen är något mindre vid ett FET mot en IVF men får jag ett långtidsodlat så borde ju den procenten ligga högre.

  • nennesjuttioåtta

    haha, jag lovar Cicci kommer få en trea innan vi är inne med ettan. Håll ihop knäna över sommarn iaf så kanske det finns en chans!

  • FruCicci

    klart du ska klaga Lappis!!!
    Titta på min kompis som jag skrev om innan som fick ett helt nytt försök gratis på grund av att hon klagade!
    På dem bara!!

    Förstår att du vill prata med din mamma om hur det ligger till! Jag tror hon är glad att få vara en del av process med så att säga, hade gjort likadant, kan inte heller ljuda så bra (däremot överdriva)
    Hoppas verkligen det blir ett GULD ägg till dig nu!

  • FruCicci
    nennesjuttioåtta skrev 2009-06-10 14:51:21 följande:
    haha, jag lovar Cicci kommer få en trea innan vi är inne med ettan. Håll ihop knäna över sommarn iaf så kanske det finns en chans!
    japp här ska det hållas i hop ben till iaf nästa sommar
    JAG SKA HA EN 3A!
    Men maken är inte liksa sugen, så jag har ett år¨påmig att lobba nu!
    Tripp Trapp Trull
  • nennesjuttioåtta

    Am
    Vad skönt att allt såg bra ut!!!

    Uääääck om det är något jag INTE ser fram emot så är det avslaget. Låter så himla äckligt!

Svar på tråden Livets stora och små frågor