• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • _koko_

    AM - Hurra!! Åh, vad skönt!

    BS - Jag tänkte som lappis - hämtmat! Tror det får bli det i vår familj ikväll också. Thai kanske?

    EA - Kul att presenterna passade!

    Apropå amningsbh förresten: Stora storlekar finns ofta inte utan bygel, och när jag frågade om det sa expediten att stödet är viktigare än risken för mjölkstockning (som hon dessutom sa var väldigt ovanligt om man inte hade fel storlek på bhn). Vad vet jag...? Jag köpte iaf en (utan bygel) som var jätteskön att ha på sig, men den var fodrad vilket gjorde att den blev alldeles knölig och obekväm när man skulle amma, så den använde jag nästan aldrig. Köpte i stället 2 tunna med bygel lite senare som jag växlade mellan.

  • BrudSommar2006

    Just idag får jag nog inte i mig thaimat, mår extra illa idag, men tror jag får i mig något kallt, räkor eller någon laxbakelse kanske. Maken ska ta med sig vad han hittar hem så får Iris äta korv.

  • FruCicci

    AM, vad bra att det gick fint på efterkontrollen. MEN varför måste man vänta med sex efter ett snitt, det har ju inte passerat ngt där nere?! Bad kan jag förstå så inte ärret luckras upp...
    Jag blöder inte lika mycket denna gången, så jag tänker låta mig själv bada om ca 2 veckor, för jag kommer inte hinna på efterkoll innan semestern.
    Vi åker antagligen till Kroatien om 1 1/2 vecka, efter midsommar, då vill jag absolut bada!
    Ska kanske ringa BMigen och be henne kolla musen nästa vecka, då har det gått 3 veckor sedan dottern föddes....

  • FruCicci

    Grattis på bröllopsdagen BS.
    19 augusti har vi vår 3 års dag

  • Page

    Oupsie, tack för boktipsen! Lånade två böcker igår och tycker att de var så där.

    BS, har jag grattat dig till bröllopsdagen? Fick för mig nu att jag grattade Mrs B i stället...Hur som helst GRATTIS!!

  • Page

    Mat...hmm, undrar vad jag ska äta till middag idag. Har kyckling och parmesan hemma...Telis, orkar du skicka länken på kyckling, med ost och citron till mig?

  • fru AM

    Cicci: man ska ju inte sex eller bada förrän avslaget är borta helt - och avslag har man oavsett förlossningssätt. Mitt har varit hit o dit men eg slut sedan ngra veckor. Fast jg tycker det känns tryggt att få BM:s gröna lampa ... Och så behöver man ju lite preventivmedel ...

    Lappis: är det inte ett litet diskret bråck så är det hematom (blod som försvinner av sig sjäv) eller lite ärrbildning. Fast det är mycket mindre nu än när jag började gapa om det för några veckor sedan. Det syns inte och gör inte ont. Ärret är tokfint - även utan buske och jag är glad!

  • FruCicci

    Jaha, nu lärde jag mig ngt nytt, tänkte inte på att man blödde närman gjort snitt Då förstår jag AM
    Nä man ska ju inte bada när man har det, det är därför jag hoppas allt är over and out inom 2 veckor för mig, då är det ju 4 veckor sedan jag ´fick lilltjejen...
    Vill också ha grön lampa Inte för sex främst men gärna bad

    Jag sitter och längtar efter min gravid mage idag!!!!!!
    Jag måste ha en 3a, jag har tänkt på det varje dag denna veckan, en bebis nr 3!
    Galet, jag vet!

Svar på tråden Livets stora och små frågor