• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Telis

    Idag mår jag verkligen urkans, jag är varm, trött, har ont i huvudet och mår bara allmänt risigt. Kanske för att jag inte har varit ute på hela dagen. Och för att det är galet jobbigt att pappersmuffa hela tiden. Det blir fortfarande lite rosa på pappret.

    Men ingen mensvärk iallafall, alltid något!

  • fru AM

    Telis: så tråkigt att du mår dåligt! Men det behöver ju inte vara ett tecken på att något är fel. Du kanske är "vanligt sjuk"? Jag tror faktiskt dessutom att pappersmuffandet i sig kan medföra att det kommer lite rose (känsliga slemhinnor du vet) Du får en Kram!

  • fru AM

    Inte "lite rose" - lite rosA skulle det vara! Eller är det där rosévin kommer ifrån (uäk)?

  • Telis

    Jo, nog kan det vara stress. Det här var bland det jobbigaste jag har varit med om.

    Önskar att man kunde ta något annat än sockerpiller för huvudvärken bara.

  • Page

    Telis, när jag googlade "blödning i ett tidigt skede av graviditeten" igår (vilket säkert alla här också gjorde), så fanns det ganska många ofarliga orsaker till blödningen. Förhoppningsvis så är det ett av dem.

    Usch, det här är så jobbigt, speciellt eftersom du själv inte kan påverka utgången.

  • Page

    Telis, har hört att rött te kan fungera vid huvudvärk. Inga Citodon, men kanske värt ett försök.

  • Telis

    Page, jodå, jag googlade också. Och det verkar ju vara jättevanligt. Men det finns ju också dom som har gått med blodblandade flytningar i ett par dagar och upp till en vecka som sen fått störtblödningar. Så det är bara att vänta och se.

  • Telis

    Har tyvärr inget rött te hemma eftersom jag tycker att det är så äckligt, annars hade det varit värt ett försök. När ska vetenskapen hitta på några riktiga värktabletter för gravida egentligen?!

Svar på tråden Livets stora och små frågor