• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • _koko_

    AM - Just det, det stämmer, jag får dra upp mina låga byxor ibland! Så perfekta är de inte.

    page - Adressen är nedtecknad och som sagt, jag vill inte ha några pengar. Håll utkik i brevlådan efter helgen!

  • Page

    Puss på dig Koko! Hoppas att det fungerar lika bra för mig som för dig och September!

  • _koko_

    sweet och nenne har en del i det också eftersom det är delvis tack vare dem jag har burkar att skänka!!

  • Page

    Jag kan verkligen inte fatta varför rumpan försvinner när man är gravid! Är det hållningen som påverkar det? Extratyngden borde snarare öka på bakmuskelaturen och inte tvärt om...Hmmm...

  • Page

    Ah, det är en hel kedja med langare!! Ett stort tack till Sweet och Nenne också!

  • _koko_

    Page - Undrar jag också, speciellt eftersom jag tycker att jag fått tillbaka lite av rumpan sen mitt utbrott förra veckan??? Önsketänkande kanske...

  • Ore

    Tack för hjälpen, låter som att jag ändå borde satsa på byxor med mudd alltså... Vill ju helst inte behöva köpa på mig alltför många par mammajeans heller. Får vika ner om det blir varmt, alltså. Alternativt ha klänning de dagarna, mitt "mygelalternativ". Vi ska helst föregå med gott exempel och INTE ha shorts när vi går ute i fabriken. Jag kan dock komma undan med kjol eller klänning, genom att säga att "gubbarna" gärna får ha det om de vill Ingen som har velat det hittills.

  • fru AM

    Man kan alltid stoppa mobilen och plånboken i byxornas bakfickor - så får man rumpa igen!

Svar på tråden Livets stora och små frågor