• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • MSW
    BrudSommar2006 skrev 2009-05-28 15:18:52 följande:
    Imorse var Iris så rolig när hon vaknade, hon ropade på oss så vi fick komma intassandes direkt från sängen, annars brukar hon ligga och prata för sig själv ett bra tag så att vi hinner klä på oss först. När vi kommer in så sätter hon sig upp, tittar på sina fötter och säger "jag har inga strumpor!" Sedan tittar hon på mina fötter och säger "MAMMA har inga strumpor!" Sedan tittar hon på maken som kom efter i bara kalsongerna och utbrister "PAPPA HAR INGA BYXOR!". Strunt samma att han inte hade några strumpor, det var bara för mycket att han gick runt utan byxor!
    Haha! Så gulligt!
  • _koko_

    Page - Stopp och belägg! Därifrån får du bara köpa om du inte vågar inboxa mig din adress!!! Du ska inte lägga en massa pengar på något du inte vet funkar när jag har flera förpackningar hemma som bara väntar på att få användas!

  • fru AM

    Hallå i tråden! Har idag varit så äckligt hyperaktiv att jag skrämmer mig själv:
    Har bokat dop till Hektor,
    satt honom i dagiskö,
    fixat så att Livia får gå heltid på dagis hela juni också,
    träffat familjeadvokaten och skrivit på min deklaration,
    varit på posten,
    handlat mat,
    shoppat kläder till mig (JEANSLEGGINGS!)
    och till Hektor (solmössa och tuff gubbkeps till hösten eller möjligen nästa vår - den var lite stor) -
    samt köpt studentpresent till i morgon (NK - tack för att du påminde mig om det eg självklar, BS! )

    Och Hektor är så snäll att han följer med och sover i vagnen när jag gör allt detta - han är bäst!

    BS - Iris måste säga mycket kul, kan du inte berätta lite mer?

    Page: bild på bruna håret önskas!!!

    Telis: hoppas det är lugnt?!

    Cicci: jag vill se en mer närbildsbild på underverket!!! Och veta hur det gick med polisjakten.

    Jag kan förövrigt berätta att Cicci hade svart klännning och svarta ballerina skor under förlossningen. Samt handväska. (jag frågade om hon inte la i från sig handväskan under själva utdrivningsskedet och hon svarade att hon förmodligen hade gjort det eftersom hon hade händerna fulla av lustgas och cocacola)

  • Ore

    Page: Kul att höra att du är nöjd med håret. Hoppas på minst fyra valpar, så det blir en till er

    Tinga: Bra jobbat av Puff och dig! Hoppas nu att Piff snart blir sugen på att härmas...

    Koko: Vad är Carmex? *har också munsår litet titt som tätt*

    Lappis: Mina ansiktsbehandlingar brukar mest vara trevliga... Är syster extra snäll mot mig tro? Däremot har jag nästan redan börjat fasa för den inplanerade benvaxningen, men det ska bli skönt att slippa raka benen

    Mina chefbekymmer ja... Min närmaste chef är bra, men han är kanske inte den som är bekväm med att säga ifrån gentemot sin chef, när denne "går på"... Däremot har han på sistonde ansträngt sig för att hjälpa mig prioritera, inga problem med det. Chefens chef är en annan historia. Han är bra, kunnig, driftig och vill otroligt mycket - vilket är bra. Till hans nackdel har han haft min närmaste chefs jobb på ett annat ställe och väntar sig att allt ska fungera som där, att han ska kunna detaljstyra på samma sätt som där fast han egentligen borde ha en mer övergripande roll. Och eftersom han inte vet hur min vecka ser ut i övrigt, så blir det fel.

    Över till roligare grejer, behöver hjälp med mammajeans. Har ni några tips och rekommendationer? Magen är ju inte så jättestor, så jag tänkte att det kanske inte är nödvändigt att ha en tjock mudd över hela magen, under tröjan? Litet väl varmt för sommartid, kanske? På www.4mom.se finns det några byxor från Boob som verkar sitta under magen, och som inte har muddar någonstans. Eller borde man ha med muddkilar i sidan? Såg inte så snyggt ut, tyckte inte jag, men det kanske är mer praktiskt?

  • Page

    Hahaha, är du en Carmex-dealer Koko?! Jag köper jättegärna via dig i stället! Inboxar dig min adress! Tack snälla!

  • Ore

    Aaah, där föll min bild av Cicci i högklackat. Men det är hyfsad stil även på ballerinaklackar, och handväskan försvann nog inte så långt bort...

    Grymt bra jobbat AM, du verkar haft en ruskigt effektiv dag!

  • _koko_

    ore - Kolla länken page la in och inboxa mig din adress om du också vill ha. Fast det kan hända att det blir cerat och inte burk, har inte riktigt koll på hur många av varje jag har.

    Kanske bäst att säga att jag inte har någon koppling till varken tillverkare eller importör och inte säljer någonting, så jag inte får BT efter mig.

    Ang byxor har jag jättesköna låga gravidbyxor utan mudd (köpta i usa), men de ställer ju lite krav på längden på tröjan. I övrigt vet jag inte, men jag tror nog att de jeans jag har med hög mudd kommer bli varma om det blir soligt i sommar!

  • fru AM

    Ore: enligt min erfarenhet är det bättre med "över magen"-byxor av den enkla anledningen att de inte sitter uppe utan mudd. På 4mom finns det många byxor där jeanstyget går under magen men som ändå har en trikåmudd som man till en början kan vika ner om man tycker att det blir varmt exempelvis (se ex som heter

    Boob jeans med mudd Artnr:402- r.black 34 på sajten

    I och med att magen växer och rumpan försvinner så blir det svårt för låga byxor att sitta uppe (om man inte drar åt dem hårt som sjutton) - om de inte har en trikåmudd som hjälper till

    Höga byxor är dessutom skönt att ha efteråt ... t ex om det skulle råka bli snitt.

Svar på tråden Livets stora och små frågor