• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • kängu

    Nenne, det går inte att kontakta dom för att få reda på om det blev ngt till frysen? Tänker att det kanske är skönt att veta!! Mensvärk och ömma tuttar kan ju vara symtom på både det ena och det andra. Varför har ingen uppfunnit den där "mag-knappen" än???? Kramar till dig!!!

  • fru AM

    Cicci: haha! Hysteriskt underhållande förlossningsberättelse! (Men synd att du hade så ont. Det blir verkligen en helt annan smärta när vattnet gått) KRAM! Ska bli så kul att se bild på den lilla skönheten! Vad säger Victor?

    Telis: Ta det lugnt idag och sköt om dig. Håller tummarna för att allt är bra nu!

    Nenne: Du verkar behöva en groumpff-kram Kom igen alla: GROUMPFFF!

  • Ore

    Telis: Skönt att blödningen avstannat. HOPPAS att allt är bra. Utvecklade en teori i morses, kommer inte ihåg vad namnen var på det du skulle ha på recept och som det var krångel med, men ett av preparaten skulle väl ge mycket blod till livmodern. Kanske hade du ganska mycket blod ändå, så med preparaten blev det för mycket, och kroppen behövde släppa ifrån sig litet? (Tänk vad man kan fundera ut i gränslandet mellan sovande och vaken...) Har ingen som helst koll på hur det funkar egentligen, ju... Hoppas dock att det inte är någon fara...

    Cicci: Härlig historia, det var verkligen en "kafferast-förlossning" (eller kanske mer snabblunch...?) Men ska det göras, så varför inte med stil. Du måste varit en skön syn i klänning, sminkad och nymanikyrerad. SNÄLLA, förstör inte min bild av att du även hade högklackat på dig - i äkta superwomanstil! GRATTIS igen till dottern!

    Frejis: Hoppas det onda har lagt sig, kom ihåg att ta det lugnt nu! Ingen Cicci-energi för din del
    (Fast måla naglarna måste vara helt okej, väl?)

    Nenne: Äh, jag tror att ökade svettningar beror på att det är varmare i luften. Inte att kroppen försöker göra sig av med små embryon... Håller tummarna, och väntar ivrigt

  • Lapinette

    Grattis Cissi!!!!

    Och vad skönt Telis att det inte bidde något mer. Om det hade varit mensen tycker man ju att det borde ha fortsatt. Fortsätter att hålla tummarna.

    nenne - posten har väl inte kommit fram än? Får ni inget brev hem även om det inte blev några till frysen? På CvL får man veta det samma dag som ET och samtidigt skriva på papper att det är ok att de ligger där i frysen i 5 år.

    ego - själv har jag för hög temp fortfarande. Den har sjunkit sen jag fick min mens men inte ned på den nivån den borde ligga. Börjar bli orolig och nervös att detta inte bådar gott inför FET . Shit, jag som vill vara en cool kvinna.

  • nennesjuttioåtta

    åååh vad härligt med grooummppff-kram!

    Lappis
    när vi var där på ET i lördags så sa läkaren att de inte visste förrän i morgon (läs söndag) om det var några som skulle klara att frysas, så därför skulle vi få veta per post. Så därför tänkte jag att vi skulle ha fått posten i tisdags eller igår. :-s Ska ringa...
    Konstigt med tempen! Men du är mittemellan där du brukar vara? Fast om den är jämn så borde det ju inte vara något "fel"?

    Ore
    hahaha jag tänkte också att Cicci hade högklackat, Hahah stilettisar!!

  • Telis

    Nennegumman, jag tycker att du ska ringa/mejla och fråga om det blev något till frysen så att du får en mindre sak att fundera på. Sen vill jag bara säga att ovitrellen går ur kroppen på tio dagar.

    Ore, vad gulligt att du ligger och tänker på mig så där på morgonen!

    Åh, Lappis, stirra dig inte förblindad på den där tempkurvan, det är ingen hundraprocentig sanning vet du!

    Åh nej, nu hände det något i byxan, nu måste jag springa till toaletten och titta!

  • nennesjuttioåtta

    telis¨
    wooaaah!!! Fan, jag måste cykla iväg snart och kan inte kolla vad som händer! Hoppas det var falskralm!!!

    Ok, ska väl ringa Falun då.

Svar på tråden Livets stora och små frågor