• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • BrudSommar2006

    Ja visst ja, hallontårtan! Är också rejält nyfiken på den, så nyfiekn så jag dreglar vid tanken!

    Har fått börja med Lergigan idag förresten men man får stå ut.

  • start september

    Tjoho för Nenne-ägget! Ruva duktigt!

    Kram till Lapinette, Lili träffade på pricken där. Nu är det er tur och visst är det väl FET nu i kommande cykel? Eller blev det fel med helgerna så att det inte blev något?

    BS, låter kämpigt att du mår såpass illa nu, men visst hjälptes du hyfsat av Lergigan sist?

    Ego: Vi har drabbats av "vakna halv fem och inte somna om"-stadiet. Kan någon trösta med att det nog går över? Är det läge att börja mecka med färre sovpass på dagen kanske (hon blir ett år nu)? I morse var det starkt kaffe och kraftfulla svordomar över att tidningen inte kommit som gällde, men nu är man seg. Lägga senare försökte vi med men nu är det övertrött som bara den.

  • Tinga

    Nenne - supergrattis till toppenembryo! Så gött att höra! *håller tummarna så att de blir blå*

  • Tinga

    Lappis - eländes elände! Jag kan bara beklaga och skicka en varm kram.

  • Lapinette

    Fortfarande bara brunt drippelidropp så jag har inte vågat koka menspåsen än. Det lär nog dra igång i natt. Konstigt det där droppelidroppandet... har bara haft så 2 gånger tidigare ... ska höra med akup vad hon tror på tisdag.

    Vad ser jag - ett toppblasto till nenne!!! Huuuuuurrrrrraaa! Det kan ju liksom bara gå vägen! Tjohooo!!

    Som sagt här har jag firat födelsedag med min familj och chokladtårtan med hallontryffeln blev omtyckt men attans vad tung den var. Har fortfarande halva tårtan kvar även om det stod att den var för 10-12 personer och vi var 8 varav 2 tonårskillar! Lägger in recpetet imorgon.

    Telis - låter förnuftigt att du får använda äggen till ett syskonförsök. 8 500 är vad det kostar för FET på CvL också ... vågar inte räkna vad 8 embryon i frysen tillslut blir för slutsumma ... Nej, 8 FET blir det inte!

    Sweet - har inte funderat på äggdonation dock adoption. Vet inte hur man gör i USA men här blir det så att har man fullgoda ägg så är det inte ÄD det första man tänker på utan de flesta som får befruktade egna ägg kör IVF tills det lyckas. Om det är äggen det är fel på så är det ju ingen vits att göra FET eller ens fortsätta med IVF så samtidigt förstår jag inte riktigt denna filosofi. Kan du inte fråga din chef? Vissa lyckas ju faktiskt efter typ 6 IVF/FET ... så någon gång måste de ju ha producerat det vinnande ägget?! Samtidigt så hur vet man att en ÄD ger ett vinnande ägg? Vi får helt enkelt se för 80 000 för ÄD i Finland där man ändå inte vet slutresultatet eller 150 000 för en adoption från XXX?? Just nu vet jag inte alls, känner mig mest trött på allt detta.

    Page - klänning och Dr Martens är aldrig fel! Minns mina klänningar och mina knähöga svart get a grip med stålhätta.

  • _koko_

    Stort grattis till nenne o make för guldägget!! Blev läkaren överraskad över godisbuffén?

    lappis - Skit och åter skit! Men lite tänker jag fortsätta hoppas...

    start - tror att vi började med en 'nap' om dagen i den åldern. Med conny gick det enkelt, men jag vet andra som fått kämpa men att hålla barnet vaket på förmiddagen. Conny sover fö fortfarande, han är kvällsmänniska som far sin. Nice!

    BS - Hoppas lergigan räcker den här gången!

    muggles - Har ett par såna vänner på FB, den ena lägger upp saker precis hela tiden, allt annat drunknar i hans dravel! Önskar att jag inte hade accepterat, men det känns ju rätt elakt att göra så (han är dessutom gammal kompis med min sambo, så det är kanske lite värre än en ytlig kollega).

    Har en väldigt söt kisse som prompt ska sova mellan mitt huvud och sänggaveln, efter 3 nätter är jag väldigt stel i nacken och har ont i huvudet...

  • _koko_

    muggles - Fast nu läste jag att det var en kund och inte kollega... Svårt!

    Hej sweet! Du och cicci borde nästan bilda klubb! Läskigt med krupp förresten!

  • kängu

    Godmorgon!

    Nenne, jag blev sååååå glad när jag läste att du fått ett toppägg! Var tvungen att slå på datorn i bilen hem igår för att se hur det gått för dig.

    Lappis, skit och åter skit Gifta Lili uttryckte det så himla bra, det kommer bli en bebis till er!

    Vi kom hem igår kväll från en underbart bröllop i mysiga Dalarna. Jag och maken hade superkul och jazzade runt på dansgolvet till sent. Fick så mycket komplimanger för magen och min klänning, kommer nästan kännas lite tomt när magen är borta... Alla kommenterar den hela tiden. Får helt enkelt njuta av den nu den sista tiden!
    Har dragit på mig en rejäl förkylning och kanske även överansträngt mig lite, har haft en hemsk natt med illamående, springande på toa, sammandragningar,ryggvärk och feberfrossa. BLÄ! Det började egentligen redan i torsdags så smått men jag har lyckats ignorera det. Men nu får jag nog ta det lite lugnt...
    Oj det blev ett långt ego-inlägg!

    Koko- Lustig kisse som vill ligga där Men det kanske är trångt och mysigt?

  • kängu

    Just det Telis, tyckte Scorett hade några fina skor med halvhög klack när jag var där senast. Nu var det iofs inte det jag letade efter just då så jag kollade inte jättenoga på dem. Men om du har vägarna förbi kan du ju kika in! Och vilken fin klänning, jag blir också nyfiken på vad du ska på för galej?

Svar på tråden Livets stora och små frågor