• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • nennesjuttioåtta

    lappis
    ååh en sån önskar jag att jag också var. När jag började på gymnasiet så var det första gången jag hörde Nirvana. Och det var efter att han hade skjutit sig. Det säger ju en del. Men det fanns ju inte annat än P3 där jag bodde (och jag lyssnade aldrig) och MTV hade vi inte. Jag är musikanalfabet och har helst tyst hemma medans maken alltid ska ha radion på men nu torkat ihop alldeles så här är det P4 som gäller (hans äger att det är pga sportradion)och igår när jag låg på kökssoffan och tyckte synd om mig själv så insåg jag att det hade varit på finska de senaste 2 timmarna men orkade inte byta...

  • kängu

    Hej mina vänner!

    Jag sitter i en liten stuga i Dalarna och väntar på bröllopet som ska gå av stapeln i eftermiddag!!!Mysigt!!!
    Passar på att kika in här för att se om det hänt ngt sen sist jag var inne.

    Lappis tycker du och maken verkar göra en massa roliga och mysiga saker hela tiden!! Jag är avis

    Nenne- Nancy låter som en riktigt sötnos

    EA- Ingen pil, blev det ett hjärta kanske???

    Jag har lagt ner ansning av framsidehäcken, helt omöjligt när man knappt ens ser sina egna fötter... Gissar att barnmorskorna ändå är ganska luttrade ifråga om behåring

  • nennesjuttioåtta

    kängu
    Åååh är det i Dalarna som bröllopet ska vara?!?! Var då? *viskar*

  • kängu

    Nenne, spännande med imorgon förresten!!! Är det så att "no news is good news"? (dvs om de inte ringer idag så har minst ett ägg blivit befruktat)

  • nennesjuttioåtta

    kängu
    ja, så tror jag att det är. Så här är det nervöst. Fasen vad nålarna gör ont i röven!

  • Fru E

    Kängu-mysigt med bröllop i dalarna hittade du någon klänning att ha?

  • nennesjuttioåtta

    EA
    Har du passerat BIM än? Förlåt om jag missat det i så fall... Det är lite rörigt i huvudet.

  • Fru E

    Nenne-du får sätta en kudde på röven

    Nä nu måste jag spritsa hjärtanen till muffinsen annars hinner jag inte med allt idag mutter mutter

  • nennesjuttioåtta

    ea
    ååh vad gott det låter! Lycka till med sprit(s)en!

  • kängu

    Nenne, har inboxat dig

    EA- Ja jag har med mig både mitt "garderobsfynd" och dessutom köpte jag en ny röd klänning i onsdags som också är med. Hittade perfekta röd/vit prickiga skor till den så att jag tror att det blir den, kör på lite sextiotalsstuk. Maken har en röd/vitprickig ascool slips som han kan ha till sin kostym så vi matchar

Svar på tråden Livets stora och små frågor