• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Piggelin1

    Nenne - grattis till de sex!!

    Frejis - har missat att nämna det, men grattis till att UL gick så bra!!

    Page - jag är också nyfiken!! Kan man månne locka dig att skicka en bild till galleriet om några veckor när du vant dig?!
    Håller tummarna stenhårt för mannen din

    Telis - fnissade precis gott, såg nämligen att jag hade lagt in "Telis BIM" i min outlook som imorgon Men jag behövde ju inte vänta så länge! Det är sååå häftigt att du är gravid!! Ingen alkohol på läääänge nu! ...och så får du börja noja om vad man får & inte får äta nu med

  • muggles

    Ore: hur funkar det med elevbehandlingen på Grythyttan? Skulle vi kontakta ngn ang detta (tider etc)? Vad kostar det tror du?

  • muggles

    Nenne: grattis till SEX! Ägg...

    Piggelin: ha lagt in Telis BIM i Outlook! Du glömde väl inte fylla i check-boxen "private" då eller?! Fast det är ju ändå ingen som fattar BIM... Board Information Meeting

  • muggles

    Det här verkar vara vår meny på Grythyttan:
    Pilgrimsmussla
    snökrabba, krassepuré och jordärtskocka

    Vaktel
    pocherat ägg, murklor, sparris samt prästost- och mannagrynskrokett

    Vitmögel- och kittostar
    aprikos och fruktbröd

    Tjinuskikräm
    hallonsorbet och hallonmarmelad

    Mmmmm.... Nu har jag skyhöga förväntningar!!!

  • Piggelin1

    Page - om det är till ngn "tröst": jag blev halmgul/illgul i håret en gång hos frissan (hennes & min definition av guldgult var gaaaanska olika...) Hon fick börja om & det slutade med att jag gick ut från salongen morotsfärgad Fast det var iaf bättre än illgult.
    En annan gång såg jag ut som Fredrik Ljungberg när han hade den där röda tuppkammen, fast min var mer gul istället. Ok att det är kul att experimentera lite & skoja till det när man är kortklippt, men att se ut som en kvinnlig Fredrik Ljungberg med gul tuppkam var nog liiiite over-the-top även för mig... Så den gången fick frisören göra om också Funderar nu på om det var samma tjej, men minns nu att det var olika salonger.

  • Telis

    Hahahaha, har du lagt in det i Outlook, din lilla Piggelintoka!!

    Åh, det där med mat är ju görsvårt! Så fort jag har ätit lunch så tänker jag "hm, vad åt jag nu, var det nåt jag inte fick äta?". Hur sjutton ska man komma ihåg allt?

    Muggles, aaaaaaaaaaaah vitmögel- och kittostar! Jag tror jag döööööör, det är det bästa jag vet! Jag kan lova att aldrig någonsin mer ska dricka någon alkohol överhuvudtaget om jag bara får lite mögelost då och då.

  • Telis

    Fast idag tror jag att jag antingen A) fick ett felaktigt test eller B) har drömt alltihop för jag känner mig precis lika ogravid som vanligt.

  • fru AM

    Koko: lunchar gärna imorgon! Inboxar dig också.

    Telis: tänk nu vad gott det blir att få äta den där förbjudna osten när du sedan får äta den igen ... Jag vet det är en halvdan tröst - men det är för en god sak du avstår

Svar på tråden Livets stora och små frågor