• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • muggles

    Tack för kramar allihop - mer GROUMPFFF åt folket! Och framförallt mer skumpa-umpa!

  • Lapinette

    Piggelin - GRATTIS! Vad härligt att ni inte gick back. Njut av champagnen.

  • Frejis

    Tillbaka från RUL och en sväng på stan.

    Läkaren tittade genom allting och hittade inga markörer för DS eller de andra trisomier. Allt såg bra ut, hjärtat, hjärnan, urinblåsan, njurarna, etc. Det var verkligen en nogrann undersökning, vi var där en hel timme. Men tiden gick fort

    Hon hittade också nekros i det stora myomet och det förklarar varför jag får ont. Skönt att få veta det också.

    Och så fick vi veta att det blir en flicka

  • Frejis

    Piggelin - grattis till en lyckad försäljning, skönt med en liten vinst

    Muggles - skickar en antideppkram till mensmonstret

    Lappis - det låter helt underbart med er resa. Och grattis i förskott!

    Liten - ska vi träffas för en fika imorgon? Ninja skulle nog uppskatta ekologisk blast väldigt mycket

    Snaily - härligt att åka och titta på valpen.

    Fick veta av min mamma att min tax har stora problem med hjärtat, därför kräks han. Fick olika mediciner för veterinären, ordinerad vila och återbesök om tio dagar. Usch, sådana stunder är hemska i en hundägares liv, när man ser åt vilket håll det går

  • snaily

    Åååååååååå, grattis grattis grattis Frejis!!!! Vad härligt att allt såg bra ut!

    Nekros i myomet låter smärtsamt, kan det ställa till med komplikationer på något vis, eller kan det kanske göra att myomet minskar?

  • Ore

    Åh, skönt att höra Frejis! Och skönt att veta varför du har ont, även om det inte minskar smärtan...

    Har myomen slutat växa nu?

  • snaily

    Men vad trist med hjärtproblem på taxen Hur gammal är han? Är ju tyvärr ganska vanligt på de små taxisarna. Hoppas han kan funka bra på medicinerna.

  • Frejis

    Snaily & Ore - tack
    Jag tror nog att myomet har slutat växa. Vet inte om några andra komplikationer som kan tilkomma förutom smärta. Läkaren sade ingenting om det förutom att vi måste åka in ifall jag får väldigt ont eller någonting känns annorlunda.

    Snaily - taxen fyller 11 år i augusti så att han inte är så ung längre. Han fick iaf urindrivande (vatten i lungorna) och hjärtmedicin. Hoppas också att han kan bli bättre så att det iaf blir ett fortsatt värdigt liv (det ska ju djur ha i likhet med människor).

  • snaily

    Håller tummarna för lilla taxin, det har ju kommit bättre mediciner på sistone men är väldigt individuellt hur de svarar på behandlingen.

    Ska jobba vidare...

  • MSW

    Frejis: Härligt att allt såg bra ut! Vad menas med nekros? (jag associerar bara med blommorna som växer på vatten...)

    Tråkigt med vovven.. *kram*

    Och en *kram* till mugglan också!

Svar på tråden Livets stora och små frågor