• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Tinga

Åh Telis, vilka fantastiska nyheter! Sitter här med tårar i ögonen och är så GLAD för din och din mans skull! Vilken lycka! Jättekramar i mängd! (Så kul att få dela ut kramar för något roligt också!)

• kängu

God morgon!

Tack alla för en supertrevlig dejt i lördags

Nenne, stort lycka till idag!!! Det kommer säkert att gå alldeles lysande!!!!

• Tinga

Telis - när nyheten är av den här kalibern räcker det väl med en "enda"!

• kängu

Tusen GRATTIS till dig Telis!!!! Åh nu börjar jag gråta (skyller på graviditetshormoner ) Gud vad underbart!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Tinga

Håller såklart tummarna stenhårt för Nenne idag! Hoppas verkligen att vi nu har sett början på en ny plusvåg; både BS och Telis inom loppet av några dagar, och flera potentiella möjligheter inom kort.

• Tinga

Kängu - vad ska jag då skylla på, som varken har graviditets- eller amningshormoner i omlopp? Nä, jag tycker inte man behöver ha någon ursäkt alls för att det trillar en och glädjetår för Telis idag!

• kängu

Jaaaa Tinga nu blir det en ny plusvåg, jag känner det på mig

• kängu

Tinga, du har helt rätt Fast jag storbölar

• Hemlig2009

Jisses vad många symptom man kan ha! Jag trodde det bara var det klassiska illamåendet.

Får se nu, nästäppa har jag på morgonen (pollen tänkte jag), flytningar har jag, knip i magen har jag väl inte direkt (lite lätt stress däremot eftersom vi gifter oss på lördag ), knip i brösten? Nä, men de är lite ömma (kanske ändå mens på gång...).

Ja, det bästa är väl att göra ett test men det verkar så skrämmande. Som bäddat för besvikelse ju.

muggles skrev 2009-05-18 08:38:52 följande:
    Piggelin: vinkivink! Läste just ditt mejl, svar kommer...Hemlig: som BS nämnde så kan tanten var några dagar sen pga att man inte hade ÄL men troligtvis är det väl andra orsaker Har du några andra symptom? Flytningar, nästäppa, gaser, knip i magen, knip i brösten...?
  • Hemlig2009

Stort grattis!!

Telis skrev 2009-05-18 08:43:03 följande:
    På egofronten är den enda nyheten att jag fick ett plus igår.
Svar på tråden Livets stora och små frågor