• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Frejis

Mm Lappis vi vet nog att vi ska hålla tummarna för vissa här

Trevlig kväll och inte minst trevlig resa!

Brudsommar - trist att maken inte vill ha en katt till. Det hade kanske varit bättre att han var tydligare med det från början.

Telis - den här taxen är ju som en bebis för mig, min första riktiga och alldeles egna hund. Så klok, småelak och smart...

• viktualia

Vinkar förbi på väg till aw!

FruLlis och Cicci - ni är för underhållande!!! *fnittrar*

FREDAGSkram till alla!

Mot uteserveringar, öl och fniss!

• Frejis

MSW - det bästa hade nog varit om myomet hade levt och låtit bli att fortsätta växa, men nu tar vi vad vi får.

Jag hoppas faktiskt på fortsatt soligt nu i helgen och så att det blir lite varmare. Då blir det nog en bra helg

• kängu

Grattis Frejis till fint UL och en liten tjej, vad mysigt!

Har suttit och fnissat och Cicci och Frullan här när jag läste ikapp...

I övrigt hoppas jag att ni alla får en härlig helg!! Vissa av er träffar jag ju imorgon, mysigt!

• fru AM

Grattis Frejis till bra RUL!!! Och till en liten tjej! (fast jag hade ju gratulerat lika mycket till en liten kille! )

Jag tror jag loggar ur för helgen och önskar alla en trevlig veckända med skumpa, SKUMPA och kanske BB-vistelse för Cicci!

Kramkram!

• snaily

Frejis, förstår precis vad du menar med taxen, min nyligen begravna vovve var också min första egna hund och var väldigt speciell och oersättlig... Hon hette förresten nästan samma sak som du (ditt nick, inte riktiga namn ).

Nu ska jag stöka färdigt på jobbet och förhoppningsvis åka hem sen. Trevlig helg på er alla! (För jag gissar att jag är den enda som kommer att hänga här? (sorgligt bevis på att jag måste jobba) )

• FruCicci

Grattis FREIJS!
    HA! Jag tänkte idag på stan att det där måste ju vara en tjej hon kommer få besked om idag - så jag hade rätt jag med Har trott det hela tiden på något sätt...
    Jätte grattis igen!!

Grouuuuump kram och trevlig helg till alla!

Här har mer av slemmisen gått, undrar hur mycket och stor den är, jag kommer inte ihåg från sist!
    Nåväl, är jag inte inne på söndag och säger "hej", så kan ni ju börja undra var jag är

• Vännerfan

Inne och vinkar.

Grattis A.M. till Hektor!!! Och vilken liten goding han verkar vara!

Grattis BS till plus!!! Kommer den lite tidigare får du din 09:a trots allt!

Grattis Frejis till fint RUL och en tjej!!! Blev SÅ glad över detta!

Kram Mugglan om det är som du tror! (För tanten hade väl inte sjungit ut än?)

Cicci, Nu kniiiper du några dagar till så den lill* hinner bli helt färdigbakad!

Och förlåt att jag inte hunnit in och skrivit på ett tag. Har varit bortrest mycket och haft fullt upp.

Tinga,
    Jag umgås mycket med tvillingar (4 par i "innersta kretsen" så att säga) och ett par av de kom i vecka 31. Väldigt tidigt för att vara år 1976. För tjejen (min kompis) löpte allt på fint, men hennes tvillingbror låg tydligen helt stilla under sitt halva första levnadsår pga detta. Sprattlade inte ens alls. Men sen kom även han ikapp och nu i vuxen ålder är han väldigt atletisk och sportig. Vet inte om detta var så pass sen födsel så att deras lungor var färdigutvecklade vid födseln, men de hade iaf inte haft några nackdelar alls sen jämfört med andra barn. Inga inlärningssvårigheter eller så heller. (Gick på Chalmers sen ) Ville bara berätta det. Och hoppas att det går bättre med maten nu, har tyvärr missat mycket av det senaste ni skrivit.

Nu ska jag kolla på Så ska det låta! Det kan man ju kolla på nu när det är en BRA programledare!

KRAM till alla!

• Liten med Mindre

Trevlig helg alla!

Frejis - grattis till fina resultat. Jag fikar gärna imorgon. sms:ar dig så får vi se om det passar. Måste ju hitta ett fik där jag kan utfodra Mindre nån gång efter 10.

Cicci - lycka till på bb, eller vad det nu blir.

MSW - kan inte både du och A ha var sin sked, och så öser ni lite omlott? Mindre prövade både sked och med händerna. Det blir väldigt såsigt, men i alla fall. Vi borde ha släppt henne lös tidigare, och inte när hon var runt året...

Piggelin - grattis till avslutat husaffär. Sköööönt!

BS - trist på kisse-överenskommelsen.

Nu ska vi pröva Telis-kakor.

Tjing!

• Izzie

Nu tittar jag in en liten sväng. Har legat sjuk de senaste dagarna men är på bättringsvägen nu. Kan tyvärr inte komma till Göteborg i helgen. Så synd, det hade varit jättemysigt annars! Men själv är jag fortfarande dunderförkyld, maken ligger redan och sover och är risig han med. Matilda hostar i kapp i sitt rum, men kruppanfallen har åtminstone avtagit. Får helt enkelt bli trådträff för mig en annan gång... Hoppas ni andra får kanonträffar iaf båda dagarna!

Nenne - Men gud va roligt att du verkar vara en sån värphöna!!! Hoppas verkligen det ger bra resultat hela vägen nu! Nu är det din tur vännen!

Cicci - har läst ikapp lite då och då, och förundras varje gång över din enorma energi! Jag kan helt och hållet förstå dig, för jag är själv sån att jag har svårt att koppla av, men du verkar spela i en liga för dig själv! Spännande att se om nåt händer nu i helgen med tanke på slemmisen!

Frejis - Åh vad kul med en liten tjej! Härligt att UL såg bra ut och att de tog sig tiden att gå igenom allt så noggrannt. Ang myomet så lät det lite läskigt. Försvinner sådana av sig själva? Eller kommer du behöva hjälp att ta bort det efter graviditeten?

BS - Tråkigt att du och maken är oense gällande katten. Vad fick honom att ändra sig? Han kanske ändrar sig igen?
    Annars vill jag bara skicka några uppmuntrande ord ang tiden för barnets födsel. Du var lite orolig eftersom det är januari... Själv tyckte jag det var toppen att få barn mitt i vintern. Slapp gå höggravid över sommaren i värmen och när barnet är precis nyfött är man ändå kanske inte så pigg på att umgås med allt och alla. Perfekt att bonda med en liten bebbe när det är kallt och jävligt ute. Sen när bebisen vuxit till sig lite börjar det bli vår ute! Perfekt timing tycker jag!

Lappis - Ha en underbar resa! Vilket mysigt initiativ förresten! Hoppas födelsedagen blir toppen! Grattis i förskott!

Piggelin - Vad kul att ni lyckats få lägenheten såld! Dessutom med en liten vinst! Grattis! I dessa tider får man nog vara lite extra tacksam för det. Hur trivs ni i huset annars?

Muggles - Mensmonster? Hmmmm, blev lite tveksam när jag läste Vänners inlägg ovan? Lutar det åt ngt annat håll? Hoppas hoppas! Om inte, så hoppas så rekommenderar jag lite god choklad och ett stort glas vin! Kanske lite massage av maken och sen en god natts sömn på det? Toppat med lite trevligt trådsnack imorgon! Kram!

MSW - Jajjemän, det blir kladdigt som tusan. Men precis som du säger - får de inte prova lär de sig ju aldrig... Annars gjorde vi likom Liten, jag hade en sked och Matilda en annan. Nuförtiden är hon riktigt duktig faktiskt, men övning ger ju som bekant färdighet...

Tinga - Gud vad spännande med huset!!! Jag skulle jättegärna vilja se några bilder om du har. Inboxar min mailadress så kan du skicka ifall du har möjlighet. Grattis iaf!
    Lycka till med löpningen imorgon förresten! Synd att jag inte kan vara där och heja fram dig! Är grymt impad över att du springer - själv är jag kass på löpning.

Heeej Vänner! Hur mår du?

Svar på tråden Livets stora och små frågor