• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Liten med Mindre

Jösses vad många inlägg.

Ni som springer eller bara dejtar i helgen - ha det så roligt! Skulle varit skoj att vara med och Gbg-dejta.

msw - även Mindre har trillat, från vagnen. Trots att vi hade 2 selar i den - som vi inte använde. Uslaste dagen i mitt liv.

AM - blev helrörd av ditt inlägg, lite melankolisk så där. Det lät så definitiv, och som ett "avsked" av den delen av livet. Jag är usel på avsked kanske ska nämnas...

Morgonträning - funkar fint om det är promenad eller styrketräning. med lite vilja kan jag simma på morgonen, om en tjusig hotellfrukost väntar efteråt.

ÄL är över för denna gång, och nu är det bara att vänta och se. Hoppas mina feromoner vädrar bort - för jag börjar tröttna på att lukta sex trots ett flertal duschar. Det måste varit en attans till ÄL, för så här har det inte varit innan.

Lycka till i helgen Cicci - få se om party-stilen funkar även denna gång. Be maken att ta det lite lugnare den här gången kanske...

Frejis - hur har det gått?

Ä, kommer inte på mer nu. Ha en bra dag! Ska skriva shoppinglista: muggles spenat-lax och lappis fondanter står på menyn för imorgon. Måste komma på nån bra lunchmat med.

• Fru FruLLan

cicci: jag skojade med det där med kompis och ledsna gubben....

nenne: jag menade inte att ni skulle skaffa en bondis SÅ LÄNGE. utan skaffa en blandis punkt.
    Om man inte promt behöver en raskatt går ju katter att få tag på på 5 minuter.

är jag verkligen såååååååååååååå svår att förstå?????

• Fru FruLLan

Men BS
    kanske går spädbarnstiden lite bättre den här gången och du verkligen får njuta av bebis....

• Fru FruLLan

telis
    åhhhhhhhhhhhhh
    stora pussar och
    åhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh igen

hittade precis ett meddelande från dig i min inbox dom jag missat!
    Vad otroligt söt du är som tänkte på mig!!!!

Vad himla glad jag blev.

Fast....
    det är för långt bort.

Men DU är för söt!

• Fru FruLLan

Angående katt så tycker jag att långhåriga katter är jätte fina men jag skulle aldrig skaffa en själv.

Minns toverna i pälsen på våra norska skogisar
    näe urs
    är inte intresserad av pälsvård så det går tyvvär bort

• Fru FruLLan

Jag vil OCKSÅ ha skumpa!!!!!!!!!!!!!!!!!

• muggles

Jag funderar på om inte skumpa vore ett nödvändigt inslag i vår lördagspicknick?! Ska se om jag har en flarra hemma (fast jag har ingen äkta, för bli mousserande i så fall).

Cicci: spännande!

Lappis: ha det bäst i Annecy (har åkt förbi med UCPA-bussen några ggr - ser väldigt mysigt ut).

Liten: lycka till med embryobyggandet!

Jag är inte bara pms-ig utan lite deppig idag... Tror jag behöver både skumpa och SKUMPA för att råda bot på detta!

• Lapinette

Men muggles, varför är du deppig? Någon anledning eller bara utan-anledning-depp? Det är ju fredag och solen skiner?!

• Fru FruLLan

Men mugglan
    Varför är du deppig? har någonting hänt eller är det bara en sån dag när livet bara känns..... deppigt?

stor kram hursomhelst!

• Fru FruLLan

Tihi lappis
    tror du vi får samma svar eller olika

Svar på tråden Livets stora och små frågor