• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Lapinette

Cissi - tjat är aldrig bra och något man gärna vill vara utan både som gravid och ogravid. Min mamma var på mig när vi talades vid senast och undrade om vi var på gång med ett nytt försök. Svamlade och försökte undvika att svara direkt (men jag är så jäkla dålig på att hålla hemligheter) då jag bara inte pallar med hennes förmaningar och tjat under tiden jag ruvar. Vid IVF nr 1 ringde hon mig VARJE dag och sa åt mig att ta det lugnt. Höll på att bli galen!

• Fru FruLLan

Angående ramla osv
    Händer som sagt ALLA barn, precis som ni skrivit. Men man känner sig ju helt totalt sämst i världen för det....

Borren har trillat ur sängen med ett jääävla brak.
    Han är bara lite vrickad efter det

• Lapinette

Frullan - tror du att det beror på fallet? Kan det inte vara arvsanlagen ?

• FruCicci

Slemmisen gick i vecka 32/33 m Victor, så jag är inte förvånad... det kan vara många veckor kvar....(lät nog värre med beskrivningen än vad det är)
    Jag är i v 36+2 idag.
    Anledningen kring storleken är ju att de tittar på min förra graviditet, hur victor låg i samma vekcka. Jag har en likadan grav, har gått upp mina 5-6 kg och allt är på pricken förrutom att denna ungen växer (SF måtten siger, Victor dalade det)....
    Sen eftersom de vet att V var över 3kg när han kom i v 36+1, så vill de göra en uppskattning på hur mycket denna kan lägga på sig nu per vecka som är kvar....vissa barn växer mycket på slutet, andra i mitten av grav, det är därför vissa mammor går upp mycket i mitten o vissa i slutet, så eftersom jag har varit "liten" o gått upp typ 5 kg, så vill de ju vara säkra på att det inte blir något hysteriskt nu... så misstänker jag att det är...
    Frågade inte så mycket igår, då hela familjen o en trött vicke vire var med, så det blev lite som det blev....

ha telefonen på och åk inte till landet i helgen Frullan

• _koko_

Kom precis på att conny trillade baklänges ner från sängen för nån månad sedan. Blev lite gråt och antagligen en bula (han har ju så mycket hår att sånt inte syns ), men inga bestående men. De är som tur är tåliga de små rackarna.

• FruCicci

Frulan: När jag sa mina vänner så är det INTE DU som har varitpå mig, så det så Har andra i min omgivning som är sådana förbannade besserwissers att jag kräks och vill grrrr jag vet inte vad....

LAPPIS känner igen det där... mammor alltså!
    men på ngt sätt så kan jag förlåta just mamma, jag kommer säkert bli likdan själv....

Min singel kompis o tillika tärna på vårt bröllop, hennes mamma har till och med varit på henne ag stork kliniken i Köpenhamn, hon är mer stressad över barnafrågan än min värninna.... det blir ju inte direkt mindre ångest dämpande...

• Lapinette

Cissi - jag kommer aldrig att bli som min mamma. Hittar likheter hela tiden men självfallet bara de bra!

• FruCicci

Victor ramlade ner för hela stentrappan i källaren förra veckan!
    jag blev skiträdd och i samma ögonblick som detta händer kommer maken hem o ser allt, sen skäller han ut mig och talar om hur oansvarig jag är och att han minsann aldrig låter honom gå själv i trappen et c etc.... grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
    Victor fick bula och blev rädd och vi var ovänner hela kvällen!
    Men allt slutade bra sen iaf!

• Fru FruLLan

ha ha ha lappis
    När arvsanlagen gör att han är mer eller mindre heltokig
    vrickigheten är från fallet

• FruCicci

Sure lappis!
    Om du nu får din lilla eskimå dotter och hon hamnar i samma sits som du en dag i livet, så vet jag nog vem som kommer vara där och säga ett och annat, fast på ett mycket bra sätt...

Svar på tråden Livets stora och små frågor