• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • FruCicci

Nenne
    BAD om sex i går, men han vill INTE! Han kommer inte röra mig sa han, och bad mig googla om hur män känner det när ens hustrur är höggravida och detta med sex ha ha ha
    Så färdknäppa kan jag glömma.
    Blev jätte nojjig igår hos BM och ville ut och olja trädgårdsmöbler och allt igår kväll, men insåg ju att inte fysisk aktivitet kommer hjälpa heller, så jag strök en antal skjortor för att hålla min rastlöshet och kåthet i schack!
    'garvar'

• Lapinette

Frejis - lycka till på RULlan !! Det går säkert superbra.

AM - jag önskade och trodde att jag hade kommit dithän, där du är, när jag fyllde 40 år. Hade aldrig någon 30-årskris utan lekte då med min sicilianare och sket i att alla kompisar så smått började bilda familj runt omkring mig ... men jag hade hoppats, trott och önskat att jag vid 40 skulle vara lyckligt gift och ha 2 barn.

Mugglan - spinning 07.00 på morgonen nej tack, sängen ja tack! Har alltid kallat mig för träningsnarkoman men när det gäller morgonträning (allt innan 12.00) så kan jag inte förstå känslan. Vet att folk säger att det är skönt ... men det är sängen också !

nenne - vad härligt att du snart är sprutklar! Det närmar sig verkligen med stormsteg både för dig och Telis. Attans vad tummar som kommer att hållas i nästa vecka.

• MSW

Igår ramlade A ur vår säng! Hade lagt upp med kuddar på sidorna, men inte vid fotänden! Det hela slutade med näsblod(A), fläskläpp(A), hysteri (mest jag, men delvis också moster) och förskräckelse (A, jag, moster och kusinerna).. Fy så hemskt det var, särskilt innan moster ringde sjukvårdsupplysningen, och allt började lugna ner sig! Men kan juh säga att A inte fick sitta för sig själv särskilt mycket igår efter det!
    Usch vilken rutten mamma man kände(/känner kanske tom) sig som...

• MSW

Idag är det F R E D A G!!!
    Och denna helg blir det nog lite lugnare än de senaste helgerna!

Nu ska jag läsa ifatt!

• fru AM
    MSW skrev 2009-05-15 09:31:34 följande:
    Igår ramlade A ur vår säng! Hade lagt upp med kuddar på sidorna, men inte vid fotänden! Det hela slutade med näsblod(A), fläskläpp(A), hysteri (mest jag, men delvis också moster) och förskräckelse (A, jag, moster och kusinerna).. Fy så hemskt det var, särskilt innan moster ringde sjukvårdsupplysningen, och allt började lugna ner sig! Men kan juh säga att A inte fick sitta för sig själv särskilt mycket igår efter det!Usch vilken rutten mamma man kände(/känner kanske tom) sig som...
    Alla barn trillar från vagnen/vuxensängen/soffan minst en gång. Du är inte en sämre förälder för det. Det är bara så att man underskattar barnets förmåga att förflytta sig (snabbt) och överskattar sin egen förmåga att ha örnkoll hela tiden.
    Förmodar att A klarade sig utan men! De brukar göra det! Kram
  • muggles

MSW: hellre sängen än skötbordet (det är högre )!

Lappis: eg älskar jag sängen men med småbarn så får man ändå inga sovmorgnar (idag vaknade hon innan 6). Jag gör det inte för "känslan" utan för att jag inte kunde träna igår pga utgång med jobbet och jag hinner inte imorgon lördag pga trådträff. Såg det som min chans att klämma in en träning helt enkelt...

• Lapinette

muggles - förstår men jag tror att jag trots barn och annat aldrig kommer att gå iväg till gymet 07.00 på morgonen .. men man ska väl aldrig säga aldrig. Minns de där träningslägren då man tvingades ur sängen för att bege sig till löpspåret. Uuuäääk!

• MSW

Sweet: tycker också det låter jätteintressant, så fortsätt du vara ego!

Snaily: Inte konstigt det känns jobbigt! *kramar* Men mysigt att få hälsa på korven!

Helt sidorspår, som jag kom och tänka på när jag skrev korven, vi döpte två kattungar vi hade till Korven och Kompani! Korven var lite tjockar och mer tongivande än den andra.. Så där är juh ett namnförslag!

Am: Blev också rörd av ditt inlägg! Och funderar även om jag någonsin kommer klara att känna mig "färdig"!

• MSW

AM, Mugglan: Ja, när näsblodet slutat och fläskläppen lagt sig, var han mer eller mindre som vanligt!
    Tänkte också så, skönt att det inte var skötbord eller matstol, av den enkla anledningen du skrev!

• Fru E

Nenne-japp hela tiden nu sen jag tror ÄL var och det är inte bara en liten tioöring i trosorna.......utan kladdigt, hatar verkligen det!!!!!

Frejis-lycka till idag!! Håller tummarna för RUL

AM-ditt inlägg var sååååååå fint, fick en liten tår i ögat

Cicci-jo det är nog så att vi alla "vilar" på olika sätt

Muggles-då kan vi vara pms-iga tillsammans i helgen

MSW-usch otäckt med fall men tur att det inte blev värre ävn om det är illa nog

Kram på er alla nu väntar möhippa!

Svar på tråden Livets stora och små frågor