• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Lapinette

Frejis - vad härligt att allt såg bra ut! Superskönt och jag blev nästan tårögd när du skrev att det blir en liten flicka.

• Frejis

MSW - nekros betyder vävnadsdöd och det innebär att myomet håller på att dö eftersom det inte får tillräckligt näring. Det är då man får ont, har jag förstått.

Lappis - jag blev lite förvånad eftersom jag tidigare trodde att det var en liten kille. Min mamma sade dock hela tiden att det var en tjej och hon hade rätt. Intressant det här med kön!

• BrudSommar2006

Jag hittade ju en liten kisse som jag bestämt att vi ska åka och titta på imorgon eftermiddag. Fast nu tycker maken att vi inte alls ska ha en katt till och vill att jag ska avboka. Jag blir så sur och besviken men lika bra att avboka för jag orkar inte bråka. Så det blir nog bara en ensam stackars katt för vår del.

• BrudSommar2006

Frejis, kul att allt såg bra ut!

Så, nu har jag avbokat besöket i morgon, tjejen som har katten blev jättebesviken, hon sade att jag var den första personen som ringt som hon verkligen ville sälja till. Så, nu åker jag hem och gråter en skvätt.

• Lapinette

Men BS gråt inte!!! Varför kan ni inte ta den katten? Varför vann maken den duellen?

• Telis

Frullan, du är söt du! Synd att det var för långt bort, det såg så härligt ut.

Åh, grattis Frejis!! Vad kul att det gick bra idag, både med lilltjejen och myomet! Men usch vad jobbigt med hunden.

Lappis, ha en underbar helg i Frankrike!

Och ni andra får ha en underbar helg i Göteborg!

• Lapinette

Och ni som varken är i Göteborg eller Frankrike får ha en underbar helg iallafall!

• MSW
    Frejis skrev 2009-05-15 15:50:28 följande:
    MSW - nekros betyder vävnadsdöd och det innebär att myomet håller på att dö eftersom det inte får tillräckligt näring. Det är då man får ont, har jag förstått.Lappis - jag blev lite förvånad eftersom jag tidigare trodde att det var en liten kille. Min mamma sade dock hela tiden att det var en tjej och hon hade rätt. Intressant det här med kön!
    Aha, så det är egentligen något bra då? fast det är juh jobbigt att det ska behöva göra ont!

Och grattis till dottern! (glömde skriva det innan)..

Bs: Men var ni inte alldeles nyss överens? Varför hade han helt plötsligt ändrat sig?
    Jaja, *kram* på dig iaf!
  • MSW
    Lapinette skrev 2009-05-15 16:08:34 följande:
    Och ni som varken är i Göteborg eller Frankrike får ha en underbar helg iallafall!
    Vi (eller åtminstone jag) ska göra vårt bästa, men det blir nog svårt..
  • Lapinette

MSW - jag litar på att ni gör det, det bästa!!!

Ska snart stressa vidare och fixa mat till hungriga väninnor men tänkte först önska alla lycka till med allt som händer och kanske kommer att hända innan jag tittar in här på onsdag igen.

KRAM PÅ ER

Svar på tråden Livets stora och små frågor