• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Telis

Tusen tack tjejer!!

Igår trodde jag nog ändå att det skulle kunna bli ett plus så därför testade jag. Fast när det dök upp så var det ändå lite chockartat. Det känns fortfarande surrealistiskt och gastkramande och läskigt men också roligt förstås. Jag har fortfarande hjärtklappning och handsvett.

• muggles

Telis: AH vilka underbara nyheter!!! Jag sitter här och ryser...

• Tinga

Telis - det låter som en helt normal plusreaktion! (Du får ursäkta, BS, men de flesta tänker inte på krångel med dagisplats det första de gör! ) Vad var det som gjorde att du trodde på ett plus? (Om det nu är OK att diskutera symptom efter att pluset faktiskt visat sig. )

• MSW

Telis!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jag sitter också med blötare ögon än vanligt och rysningar! Sååå härligt!!!! Får vi fråga om det nu då? Tex ev symptom..?

Nenne: *Håller tummarna*

Hemlig: Problemet med alla symptom är att de är ungefär samma inför ett plus som inför mens! Enda sättet att säkert veta är att testa, fast om du kan vänta kanske det är enklare att ta besvikelsen (om det skulle vara så) efter bröllopet!

• Telis

Hmmm, jag vet egentligen inte vad det var som gjorde att det kändes så. Det var nog AMs förtjänst. Jag har egentligen tyckt att jag mått ganska som vanligt men enligt AM så var det klockrent.

Jag har haft ganska mycket mensvärk som kommit och gått rätt länge nu, jag har frusit ibland när det inte känts befogat och jag var så trött på eftermiddagarna i förra veckan att jag knappt kunde hålla mig uppe. Inga graviditetssymptom i mina öron precis men AM var så säker och hon borde ju veta.

• Page

Stort grattis Telis!!!!!

Frejis, vad roligt att det ser bra ut med lilltjejen!

Vickan, hahaha, det var ju bra att vi lyckades hålla oss vakna!

• muggles

Nenne: håller tummarna för alla dina ägg!

Hemlig: jag skulle ha väntat till efter bröllopet med att testa precis som MSW säger.

Svar på tråden Livets stora och små frågor