• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • muggles

Är det ngn som har Lappis nr som kan messa henne om detta glädjebesked - tror hon gärna skulle vilja veta...

• Hemlig2009

Ja, kanske jag borde vänta. Jag skulle fått mens i tisdags så jag är nästan en vecka sen redan. Och jag skulle då vilja veta ang alkohol på bröllopet, eller är det fjantigt?

• fru AM

Telis! Jag är så glad för din & makens skull! Det här måste vara tidernas bästa måndag (tillsammans med måndagen när Hektor plockades fram).

En Telis-bebis!!! Superstort vrålgrattis!!!!!!!!
    (och ... vad var det jag sa!? )

• fru AM

Man måste ju säga att ÄD is the shit!!! Vilken bra uppfinning! Och vilken bra donator! Alla donatorer! Puss på donatorn igen!

Telis, jag är så lycklig för er skull att jag bara sitter och fånflinar ...

• Vännerfan

WHAT!???

Här sätter man sig hostande och snörvlande vid frukostbordet efter att ha lämnat sonen på dagis för en stunds lugn och ro. Och då PLING! Ett mess från Mugglan om att Telis har plussat!!!!!! GRATTIS tjejen! Det har nog aldrig tagit så lång tid att få igång datorn. Skit samma att jag är döhungrig. Är så GLAD för er skull!!!! Så häftigt! Det funkade!!!

Alla smajlisar i Världen från mig!

• Vännerfan

Och tack för mess Mugglan! Tror också att Lappis vill ha mess och Telis har nog hennes nr!

• muggles

Hemlig: det är inte fjantigt men du kan vara lugn. Tom barnmorskor brukar lugna med att så tidigt tar bebisen ingen skada. Den lever väl av den sk gulkroppen de första 12v. Det är nog mer ditt samvete som stoppar Men klart du ska dricka champagne på ditt bröllop!

• snaily

Suuuuuuperjääääääätte-GRATTIS till TElis!!
    *Krulltrumpeter och hela köret!!*

Håller tummarna för Nennes ägg också och röstar också för en plusvåg nu!

Hemlig, jag skulle testa om jag var i ditt läge.

• Telis

Muggles, jag smsade nenne och Lappis innan jag sa nåt här i tråden så dom vet bägge två.

• muggles

Vänner: klart man ställer upp! Visste att du ville veta, och kanske inte hade tid att kika in... Visst är det så himla kul!!! Jag var såå jäkla nära att berätta på fikat på jobbet om detta men gjorde det såklart inte - för hur hade det låtit?! Men det är stort...

Svar på tråden Livets stora och små frågor