• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Lapinette

Ha, ha .. läste ditt inlägg och trodde det var mitt!

• Liten med Mindre

Kramar till mugglan - kanske just för att det är fredag och solen skiner som du är deppig - ibland passar ju inte det fantastiska vädret ens humör och då känner man (i alla fall jag) mig som skit.

Frejis - har fått hem en laddning ekologiska rädisor - vill du ut på stan i morgon förmiddag så kan jag ta dem med mig!

Dessutom kom det en laddning mangold och skärbönor - någon som vill tipsa om bra recept?

Behöver även hjälp med tips på konfirmationspresent till kille som inte önskar sig något (utom mopedbidrag som vi inte vill ge - vill ge en pryl). Inga smycken eller annat verkar poppis.

Är lite överpysslig hemma nu, och steker banan-kokos-plättar till Mindre (som jag nog får äta upp själv...), och så finns det en Telis-dumle-deg i kylen. Verkar mumsigt.

• muggles

Lappis, frullan, Liten: är mensmonster som en god vän till mig brukar kalla det Dvs hormondeppig. Och liite liite för att jag fått tant (fast jag skulle vara så cool). Det sitter ju långt inne att erkänna det men va fan...

• BrudSommar2006

Kramar till AM, lite så kände jag när det var dags att sluta amma, typ nu är det sista gången jag ammar, snyft... Ändå ville jag inget hellre än att sluta och tyckte att det var så skönt när det var gjort.

Muggles, påminn mig, hur många försök hade ni innan det tog sig med Moa?

Vad det gäller katt så var det nog tjattekniken och att jag tog upp det lite då och då över en tidsperiod som gjorde att han till sist vande sig vid tanken. I morgon ska vi titta på en perserflicka men ägaren verkar så himla petig med vem som köper henne. Vi får i alla fall inte med henne hem utan hon ska veterinärbesiktigas först. Lite jobbigt att behöva åka ända till Nynäshamn bara för att hon ska få träffa en och bestämma sig för om hon gillar en eller inte typ men, men. Maken gillar inte sånt så han kommer inte att bli glad, kanske får jag åka själv.

• BrudSommar2006

Liten, det låter som en knepig present att inhandla, kommer tyvärr inte på något bra förslag heller. Mangold och skärbönor låter också knepigt!

• Fru FruLLan

Mugglan:
    urs ja, pms hormoner är inte kul alls.
    Och sen är det ju så himla svårt det där med att man tror att man är cool och inte kommer påverkas av olika saker, typ tant, men sen funkar det inte riktigt att vara så avslappnad i slutändan.
    Som sagt, fabriken kan rubba en på sååå många olika sätt trots att man står stadigt som tusan....

Stor kram och hoppas att deppigheten går över snabbt och att just tantbiten av det hela blir hanterbart FORT!

• Fru FruLLan

Åh vad jag längtar efter att amma!!!!!

• MSW

Hör ni, när har ni låtit barnen försöka börja äta själv? Med sked? Alltså, A skulle juh inte få i sig någonting om han åt själv, (han börjar dock bli ganska duktigt på att pilla i sig saker, typ små smörgåsbitar, majskrokar osv själv..) Men får han aldrig testa kan han juh inte lära sig heller...

• Piggelin1

Sitter här & längtar efter champagnen som ligger hemma i kylen - ikväll ska det FIRAS att vi nu formellt är av med lgh sen i förmiddags!! Vi gick lite plus, inga mängder, men jädrigt skönt att vi slapp gå back iaf!!

Kram på er allihopa & ser fram emot att se en del av er imorgon em!

• muggles

BS: 5 försök. Och tänker jag rationellt så är det här inget att deppa för men som Mensmonster är det inte lätt att tänka rationellt.

Svar på tråden Livets stora och små frågor