• sarahkka76

    Bröllop 2010 nr 6

    Äntligen är vi inne på 2009 och vår sista år som ogifta är kommen Snart är det vår tur!

    Så nu ska vi fylla på tråden med en hel del diskussioner kring våra bröllop och en massa tips

    Bridezillas, here we go!

    Våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html

  • Svar på tråden Bröllop 2010 nr 6
  • Krystal

    hade lite tråd och pärlor kvar efter kronan och tiara/diademet..så jag gjorde en enkel tiara i likande stil som kronan (bild finns i galleriet) Kanske något som brudtärnan kan ha...

  • yatzy86

    Vad ska ni har för klädkod på era bröllop?

    Vi är inne på smoking nu, då vi tycker det ser så mkt stiligare ut, visst det blir lite krångel för gästerna men då de flesta av våra vänner är ju i 25 års åldern så har de tyvärr inga kostymer och då får de ju lägga ut mer pengar på köpa en mörk kostym än vad det kostar hyra en smoking.

    Min sambo han ska ha frockcoat, så då känns de ju inte heller som han skulle bli mindre fin för gästerna har smoking, (man läser för mkt i dessa forum :P)

  • Fenixx

    men har inte dem flesta kostym kvar från studenten annars då? annars är det väl lika bra för dem att köpa en. för är man i den åldern vankas det ju bröllop, dop, osv framöver.
    och vid studenttider finns det ju många fina till bra pris. en tanke bara hehe.

    vi ska ha medeltida/festfin som klädkod. vi kör våran egna kod så får folk tolka det bäst dom vill. (vi har länkar, bilder, tips osv på våran hemsida med kläder i temat)

    helst hade jag bannlyst slips på vårat. haha

  • yatzy86
    Fenixx skrev 2009-04-26 09:19:33 följande:
    men har inte dem flesta kostym kvar från studenten annars då?
    Min sambo säger de är för små haha:P Hans är iaf för liten. Vi var på dop för några veckor sedan då det var mkt vänner med och ingen hade kostym. Bara min sambo som inhandlat en ny. Kändes lite konstigt.

    På vårt eget dop så kom Ebbas fadder i kavaj med icke tillhörande kostym byxor och en stor gul slips haha.
  • MV85

    Vi kommer ha mörk kostym. De allra flesta av våra gäster är liksom era i 25års åldern, men till skillnad från er har vi kanske 2 som inte äger en svart kostym...
    Den svarta kostymen är för männen omkring oss lika självklar i garderoben som en svart baskjol eller klänning är i de flesta tjejers.
    Större problem då för tjejerna som ska ha knälång kjol eller längre *flina* De flesta har bara kjolar som slutar ovanför knät, men allas kommentar är densamma - Tack för att vi inte ska ha balklänning på oss.

  • Fenixx

    ah då förstår jag erat problem om det är såpass. hahaha

    sambon har precis frågat sin bror om han vill vara bestman, var väldigt nervös.
    hade frågat om han vill "leka riddare nästa sommar?" "öh ja visst, hurså?" hade hans bror svarat.
    "jo för vi ska ha riddarturnering och du får vara min bestman"..ööh va? javisst...fixar jag kläder.

    nåt sånt att dem sagt...min sambo är lite blockad och kom inte ihåg allt av samtalet haha.

  • makupala

    har också funderat lite på det här med klädkod, vi kommer nog ha klädkod kavaj på vårt bröllop.. finns vissa i vår bekantskapskrets som inte klär upp sig annars..

    utan skulle nog utan problem komma i slitna chinos o fleecetröja.. tragiskt nog.. men sen finns det vissa killkompisar som kan klä upp sig också.. alla är inte hopplösa.. hihi..

  • sarahkka76

    yatzy: ja, det gäller att ta en sak i taget. Tex kläder, vigselakten, festen osv. Då börjar man beta av lite i taget. Annars är det lätt att man drunknar i allt.

    FruH: grattis till två bra resultat Vad roligt att bageriet hade mer att erbjuda

    Vi ska ha kavaj eller kostym. Det beror på vad sambon ska ha, vilket vi ska bestämma till hösten.

  • molnis

    Inte hänt mycket på bröllopsfronten för oss de senaste. Men förra helgen var det precis ett år kvar så i går åkte vi ut till stället där vi ska ha vigseln och festen för att känna lite hur det är vid den här tiden=). De har lite försäljning på gården och även cafe inne där vi ska ha vigseln (när ingen hyr just den delen) så kunde verkligen sitta å fundera på hur det ska vara.

    De skulle även vara en bröllopsfest på kvällen i festlokalen så vi fick gå in å kika och se det uppdukat med de nya runda borden osv.. var jätte kul!

    Och idag köpte jag och en av mina två tärnor tärnklänningar!!!=)

    Jag hade provat den igår för det var en sådan vi pratat om men var osäker på va de skulle tycka, men de gilla den. Så vi köpte med oss en till andra tärnan på öppet köp. den va precis tydligen men hon har ändå tänkt och försöka få bort lite av bonuskilon efter hennes senaste barn och har ju ett år på sig så ville nog köra på den. Skulle fundera. Å de kostade bara 400kr st så är ej hela världen om det ej går vägen. Men kändes väldigt bra att man är ute i tid och att vanliga affärer har sånna klänningar nu i student/bal tider så man kan fynda.

    Nu ska jag bara börja sy upp min egen klänning, ska bara bestämma hur den ska se ut upptill... jobbigt när man ska rita egen och har så många val ;) men löser sig nog. Vi kikar även på resor om det finns något alt till Seychellerna..

    Oj nu blev det långt, bara kul att det händer lite igen, även om det var skönt att komma bort från bröllopstankarna ett tag, blir lite mycket om man ska va så inne i det under ett år. Försöker ta det i doser=)

  • Erika10710

    Vi hade tänkt ha klädkod Kavaj (vilket betyder kostym, men i valfri färg), men efter lite funderande så skulle vi gärna vilja ha smoking, min kille kommer att ha det. Kom då på att jag varit på ett engelskt bröllop som hade klädkod Balck Tie / Optional. Vilket betyder att man kan ha smoking eller kostym, det skulle vara så tjusigt...

Svar på tråden Bröllop 2010 nr 6